خانهاخبار
چگونه USB 3.0 را از USB 2.0 تشخیص دهیم؟

چگونه USB 3.0 را از USB 2.0 تشخیص دهیم؟

در چند سال اخیر پورت جدیدی به نام یو اس بی 3.0 به دستگاه‌‌های مختلف اضافه شده که سرعت آن چند برابر بیشتر از نسل قبل USB است. اگر به تازگی کامپیوتر، تلویزیون یا دستگاه جدیدی خریده‌اید اما نمی‌دانید که آیا دستگاه شما مجهز به USB 3.0 است یا خیر، در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه این پورت جدید را از نوع قدیمی آن تشخیص دهید.
۱۳۹۵/۳/۱۰

اکثر کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌های جدید به پورت USB 3.0 مجهزند؛ پورتی که می‌تواند 10 برابر سریع‌تر از USB 2.0 اطلاعات را منتقل کند و حتی دستگاه‌های متصل به خود را سریع‌تر شارژ نماید.
از آنجا که شکل و فرم USB 3.0 و USB 2.0 بسیار به هم شباهت دارد، ممکن است بعضی کاربران در تمایز آنها دچار مشکل شوند و ندانند که می‌شود از پورت سریع‌تری برای انتقال اطلاعات استفاده کرد.

 

image

 

 

اولین راه برای تشخیص پورت USB 3.0 توجه به نماد یا نشانی است که در کنار آن درج می‌شود. همانطور که در تصویر می‌بینید، به نشان USB 3.0 دو حرف S اضافه شده است تا به راحتی از USB 2.0 تشخیص داده شود. اگر نشان USB 3.0 همراه با نشان برق بیاید به این معنی است که دستگاه متصل به این پورت، در صورت پشتیبانی، می‌تواند سریع‌تر شارژ شود.

 

image

 

دومین راه حتی از قبلی هم راحت‌تر است. لبه داخلی اکثر پورت‌های USB 3.0 آبی رنگ است، در حالی که USB 2.0 رنگی سیاه دارد. به این ترتیب اگر پورت آبی رنگی روی دستگاه خود مشاهده کردید، می‌توانید مطمئن شوید که USB 3.0 است.

به یاد داشته باشید برای رسیدن به حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در USB 3.0 نیاز به کابل مخصوص این پورت دارید که اکثرا به رنگ آبی و منقش به نشان USB 3.0 هستند. البته با کابل‌های معمولی هم می‌توانید گوشی، تبلت، دوربین، هارد و سایر وسایل خود را به پورت USB 3.0 وصل کنید، ولی سرعت انتقال اطلاعات کمتر می‌شود.

 

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

زهره

۱۴۰۲/۳/۱۸
ممنون از اطلاعات خوبتون خیلی بدردم خورد

سبحان

۱۴۰۰/۱۰/۲۶
سلام دمتون گرم لپتاب من داخلش سیاه بود اما علامت usb3 داشت می ترسیدم ۲ باشه اما خیالم راحت شد

علیرضا

۱۴۰۰/۷/۲۸
عالی سپاس

علیرضا

۱۴۰۰/۷/۲۸
عالی سپاس

کاربر

۱۴۰۰/۷/۱۱
سلام یه سوال داشتم پورتهای لپ تاپ من دوتاش مشکی هست و یکیش آبی ولی اونی که آبی هست علامتش ss نداره از کجا میتونم بفهمم3 usb هست یا نه