خانهمقاله‌ها
سه راه سریع و آسان برای خالی کردن حافظه آیفون

سه راه سریع و آسان برای خالی کردن حافظه آیفون

اگر شما هم همیشه با حافظه پر آیفون خود سروکله می‌زنید، این مطلب را از دست ندهید. به شما تکنیک‌های ساده‌ای برای رفع مشکل کمبود حافظه در iPhone معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۳/۶

خب، محصولات اپل درگاه میکرو اس‌دی ندارند؛ یعنی اگر آیفون شما فقط 16 گیگابایت حافظه داشته باشد، کارتان درآمده است و همیشه باید حواستان باشد که چه چیزهایی روی گوشی می‌ریزید. ولی هرچقدر هم که حواستان جمع باشد، باز چیزهایی هستند که گوشی‌تان را پر می‌کنند. خبر خوب این‌که راه‌هایی هم هست که می‌توانید با آنها حافظه گوشی‌تان را خالی کنید.

در آی‌اواس 9 اس‌ام‌اس‌های شما به‌طور پیش‌فرض برای همیشه در موبایلتان ذخیره می‌شود. اگر زیاد اس‌ام‌اس‌ می‌زنید، می‌توان تصور کرد که این پیام‌ها چه حجم زیادی از حافظه‌تان اشغال کرده‌اند. برای حل این مشکل به Settings بروید، بعد Messages و درنهایت Keep Messages را انتخاب کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید که اس‌ام‌اس‌ها 30 روز دخیره شوند، یا یک سال، یا ابد. اگر گزینه 30 روز را انتخاب کنید، از شما اجازه گرفته می‌شود که آیا همه اس‌ام‌اس‌های 30 روز پیش به قبل حذف شوند یا نه. اگر موافقت کنید، ممکن است جای کافی برای نصب اپلیکیشن‌های جدید در گوشی‌تان باز شود!

یک راه دیگر برای باز کردن فضا این است که هیستوری مرورگر سافاری را پاک کنید. برای این کار به Settings بروید، در بخش Safari گزینه Clear History and Website Data را انتخاب کنید.

 

image

 

نکته دیگر این‌که می‌توانید در بخش تنظیمات iCloud به بخش Photos بروید و Optimize iPhone Storage را انتخاب کنید. با این کار، عکس‌های شما در گوشی‌تان با اندازه کوچک‌تر و در iCloud با اندازه واقعی ذخیره می‌شوند.

 

image

 

و آخرین حربه: اگر دکمه خاموش/روشن و Home را ده ثانیه با هم فشار بدهید تا لوگوی اپل ظاهر شود، حافظه RAM و Cache دستگاهتان را خالی می‌کنید. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که اگر می‌خواهید بدانید چقدر از حافظه‌ گوشی‌تان اشغال شده، به Settings بروید، بعد به General و در نهایت About. اگر اسکرول کنید، می‌بینید که چقدر فضا در اختیار دارید.

 

image

 

آیا شما هم راه دیگری می‌شناسید که مشکل کمبود حافظه آیفون را رفع کند؟ با ما به اشتراک بگذارید!

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Katrin

۱۳۹۹/۱۱/۱۴
من گوشیم ۶s و ۶۴ گیگ هم حافظه داره من اومدم هر چی تو گوشیم بود رو ریختم تو لبتاپم فرداش که گوشیه خالی‌مون باز کردم دیدم چهل گیگ از حافظمو other گرفته و واقعا خیلی اذیتم میکنه لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم?

Arad

۱۳۹۵/۶/۱۶
ممنون جواب داد حدود هفت صد مگ ازاد كردم من گيمرم براي همين نياز به فضاي زياد دارم
واقعا ممنون

masoud

۱۳۹۵/۴/۱۳
دوست عزیز لزومی نیست که خود تلگرام رو حذف کنید. فقط کافیه به بخش settings برنامه برید و cache رو پاک کنید.

مهدي

۱۳۹۵/۳/۷
راه ديگه كم كودن حافظه آيفون ميتونيد عكس هاي گوشيتون رو پاك كنيد. براي اينكار ميتونيد به قسمت photos رفته گزينه select رو بزنيد عكسها رو انتخاب كنيد و گزينه delete رو بزنيد . با پاك كردن فيلم هم ميتوانيد به افزايش حافظه گوشيتون كمك كنيد. براي پاك كردن فيلم هم از روش پاك كردن عكس ميتونيد استفاده كنيد.
مهدي از مشهد

Mohammad Dehghani

۱۳۹۵/۳/۷
راه هايي كه عنوان شد به اندازه كافي كمبود حافظه رو جبران نميكنه.
يكي از مواردي كه به صورت چشمگيري ميتونه حافظه رو خالي كنه پاك كردن اپليكيشن "تلگرام" هست كه خود گوشي اونو نشون نميده و هر چي شما تو تلگرام دانلود كنين حتي اگه گروها يا چتها رو پاك كنين باز ميمونه و با يه بار پاك كردن و نصب دوباره ميبينين كه چند گيگ حافظتون خالي ميشه و هيچ گروه يا چتيم رو از دست نداديد فقط كافيه اونايي كه لازمه رو دوباره دانلود كنين