خانهاخبار
Nokia 3310 هنوز هم بهترین است

Nokia 3310 هنوز هم بهترین است

بعد از خریداری نوکیا توسط مایکروسافت عملا کار برای برند نوکیا تمام شد؛ اما هنوز هم نوکیا با گوشی‌های معروفش برندی شناخته‌شده است.
۱۳۹۵/۳/۱

 اوج نام‌آوری نوکیا در سال 2000 بود؛ زمانی که این برند گوشی‌هایی زیبا و پرقدرت معرفی می‌کرد. سال 1996 نوکیا اولین گوشی‌های هوشمندش را با سری 9000 Communicator به رخ همگان کشید. در آن زمان این سری از گوشی‌ها قابلیت دسترسی به اینترنت و ایمیل را داشتند و صفحه نمایش آن‌ها رزولوشن 200×640 پیکسل داشت. در بازار شلوغ سال‌های 1999 تا 2000 نوکیا با در نظر گرفتن ابعاد، امکانات و قیمت 3210 را روانه بازار کرد و این گوشی مقدمه‌ای برای ساخت 3310 شد.

 

image

 

3310 اولین گوشی خوش‌دستی بود که آنتن آن کاملا درون بدنه قرار داشت و وزن و ابعاد کمتری نسبت به 3210 داشت. ویژگی‌های 3210 در این گوشی بهینه شده بودند. همین موضوع باعث شد حدود 126 میلیون دستگاه از این گوشی فروخته شود و آن‌ را به یکی از افتخارات نوکیا تبدیل کند.

با ابعاد  113×48×22 میلی‌متری و وزن 133 گرمی، این گوشی در آن زمان چندان کوچک نبود، اما بسیار خوش‌دست بود. صفحه نمایش آن گرچه QHD با رنگ‌های زیاد نبود، همان صفحه نمایش 84×48 پیکسلی سیاه و سفید در هر مکانی و با هر نوری کاملا خوانا بود. کلید پاور بالای گوشی خودنمایی می‌کرد و کلیدهای حرکتی و کلید بزرگ منو بسیار زیبا و کارآمد بودند. دکمه C نیز نقش دکمه بازگشت و پاک کردن را داشت و عملکردش بی‌نظیر بود.

 

image

 

تنها لذت آن روزها ارسال پیامک بود و خبری از اینستاگرام و تلگرام نبود.

همان باتری 900 میلی‌آمپری تا 260 ساعت گوشی را روشن نگه می‌داشت و هیچ کاربری کمبود باتری را حس نمی‌کرد.

همان بازی ساده اسنیک یا مار ساعت‌ها کاربر را سرگرم می‌کرد و تقویم و ماشین حساب برای کاربر کاملا راضی‌کننده بود.

اگرچه در آن زمان تکنولوژی امروزی را در گوشی پیدا نمی‌کردیم، خرید همان گوشی‌ها لذتی داشت که اکنون حتی در خرید گران‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های امروزی احساس نمی‌شود. نظر شما چیست؟ دوست دارید به حدود 16 سال پیش برگردید و همان گوشی‌ها را خریداری کنید یا اینکه ترجیح می‌دهید تکنولوژی‌های روز را با نام نوکیا تجربه کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

عباس

۱۳۹۵/۶/۲۰
باسلام خدمت دوستان وتشکر از آقای زاهدی بخاطر توضیحات نسبتا کاملشون درمورد نوکیا 3310 که مارو به اون دوران بردند...بنظرم درعین سادگیش هنوزم بهترین وکاربردی ترین گوشی دنیاست.تو اون سالها و بااون طراحی بینظیرش واقعایکی ازگوشی های بیاد ماندنی شد.

یکی

۱۳۹۵/۶/۴
در مورد استحکام گوشی های امروزی شما یه سرچ در مورد v10 بزن ببین استحکام ینی چی

علی?

۱۳۹۵/۳/۱۱
واقعا کاری بودن
گوشی های امروزی پنبه هستن تا گوشی???یه ایفون میخری باید بیشتر از خودت مراقبش باشی
گلگسی اس7 میخری باید مراقب باشی نخوره زمین بشکنه
ولی این نه بکوبش زمین هیچیش نمیشه

alireza

۱۳۹۵/۳/۸
حرف نداشت عالیه هنوز که هنوز ازش استفاده میکنم

amirhossein.sorena

۱۳۹۵/۳/۷
vaghean yadesh be kheir