خانهاخبار
امکان جدید اندروید: اجرای اپلیکیشن قبل از نصب!

امکان جدید اندروید: اجرای اپلیکیشن قبل از نصب!

گوگل در کنفرانس Google I/O امسال از قابلیتی پرده برداشت که به شما اجازه مرور اپلیکیشن پیش از نصب آن را می‌دهد.
۱۳۹۵/۲/۳۰
image

 

تا به حال شده که به طور موقت به نصب یک اپلیکیشن نیاز داشته باشید؟ یا بخواهید نگاهی به محیط درونی اپلیکیشن بیندازید؟ شاید تا به حال در مارکت‌های مختلف با دو نسخه از یک اپلیکیشن مواجه شده باشید که یکی رایگان و درواقع نسخه دمو است و دیگری نسخه کامل نرم‌افزار. گوگل برای حل تمام این مشکلات و آسان‌تر کردن استفاده از اندروید قابلیتی جدید معرفی کرده است: .Android Instant Apps

اما این قابلیت چگونه کار می‌کند؟ پس از اینکه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن خود را به این قابلیت مجهز کنند، شما با زدن روی URL مخصوص به گوگل پلی می‌فهمانید که می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید و گوگل پلی تنها بخشی از کد اپلیکیشن را دانلود می‌کند که برای راه‌اندازی موقت آن نیاز است. پس از بالا آمدن اپلیکیشن کاربر می‌تواند محیط اپلیکیشن را، مانند نسخه اصلی، به‌طور کامل ببیند و اگر تمایل داشت، نسخه اصلی را نصب کند یا بخرد.

 

image

 

ایده پشت این قابلیت بسیار خلاقانه است و توسعه‌دهندگان را از تهیه دو نسخه مختلف دمو و اصلی برای اپ بی‌نیاز می‌کند. مهندسی که مسئولیت این قابلیت را بر عهده دارد توضیح داده است که وارد کردن این قابلیت به اپلیکیشن‌های پیشین احتمالا حدود یک روز از توسعه‌دهندگان زمان خواهد برد.

به گفته گوگل، این قابلیت برای اندروید جیلی بین و بالاتر در دسترس قرار می‌گیرد.

اما نکته مهم این است که Android Instant Apps تنها با URL کار نمی‌کند. شما می‌توانید از طریق NFC نیز کدهای موردنیاز برای تنها یک بار اجرای برنامه را دریافت کنید. برای مثال، دستگاه‌های جدیدی تولید شده‌اند که مدت زمان پارک کردن شما را اندازه می‌گیرند و هزینه آن را از حسابتان کم می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها به اپلیکیشن خاصی روی گوشی‌تان نیاز دارید. اگر این دستگاه به NFC مجهز باشد، تنها با نزدیک کردن گوشی خود می‌توانید کدهای موردنیاز برای راه‌اندازی یک‌باره اپلیکیشن را دریافت و آن را اجرا کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)