خانهاخبار
آماری از موفقیت‌های گوگل در سالی که گذشت

آماری از موفقیت‌های گوگل در سالی که گذشت

کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل 2016 در حال برگزاری است و نوبت به اعلام آمار و ارقام رسیده است. در این بخش تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده و دستگاه‌های اندرویدی تولید شده به حاضران در کنفرانس اعلام شده است.
۱۳۹۵/۲/۲۹

همان‌طور که پیش‌تر در مقاله «آن‌چه از Google I/O 2016 انتظار داریم» اشاره کردیم، در این‌گونه کنفرانس‌ها همیشه صحبت از اعداد و ارقام به میان می‌آید؛ این آمار نشانه موفقیت کمپانی‌های مختلف در سال گذشته است که با افتخار آن‌ها را با حاضران در میان می‌گذارند.

 

image

 

در بخشی که برای صحبت درباره اندروید در آی‌او 2016 در نظر گرفته شده بود آمار قابل توجهی مطرح شد. در سال گذشته بیش از 600 مدل گوشی هوشمند جدید معرفی و روانه بازار شده‌اند و کاربران نیز 65 میلیارد اپلیکیشن از گوگل‌پلی دانلود کرده‌اند؛ نکته قابل توجه این‌که 65 میلیارد دانلود فقط در 2015 اتفاق افتاده نه از ابتدای تاریخ تاسیس گوگل‌پلی! این موضوع نشان از داغ‌بودن بازار اپلیکیشن و گوشی‌های پرطرفدار اندروید دارد.

اگرچه هنوز آمار دقیقی از تعداد کاربران اندروید منتشر نشده، اما در پاییز گذشته گوگل اعلام کرد که بیش از 1.4 میلیارد کاربر فعال ساکن دنیای اندروید هستند. آقای Dave Burke در ادامه اطلاعاتی درباره دیگر سرویس‌های اندروید نیز در اختیار حاضران قرار داد؛ جالب است بدانید که هم‌اکنون میلیون‌ها تلویزیون هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید تولید شده و بیش از صد مدل استریو که از پلتفرم Android Auto بهره می‌برند در خودرو‌های مختلف قرار گرفته است.

 

image

 

علاوه بر این سیستم‌عامل Android Wear که مخصوص ساعت‌های هوشمند است نیز موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورده؛ به نقل از دیو بورک تاکنون بیش از 12 برند معتبر ساعت‌هایی بر پایه این سیستم‌عامل عرضه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Tag Heuer و Fossil اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Ali

۱۳۹۵/۲/۳۰
اه اه اه یعنی هیچ جا پیدا نمیشه این اپلی هایی که به خاطر پسرفت خیلی شدید اپل و موفقیت و اقتدار گوگل دارن میسوزن و هی این ور و اون ور میرن و از روی تعصب شدید به برند مورد علاقشون(اپل) نظر بدون منطق میدن و حتی یه لحظه ام بهش فکر نمیکنن حضور نداشته باشن؟ خیلی ببخشید که اینطور صحبت میکنم ولی تعصب آخه تا کی؟ شما از فرط تعصب دارین کور میشین و موفقیت هیچ برندی رو جز اپل نمیخواین ببینین. بازم به خاطر تند صحبت کردنم عذر میخوام. خداحافظ

محمد

۱۳۹۵/۲/۳۰
حالا كه اپل به بدبختى و چه كنم چه كنم افتاده اون از فروش ايپدهاش و ايفونهاش كه كمشده اون هم از اپديتهاى نرم افزاريش كه افتضاحه،براى يه گوشى ٤ اينچى نزديگ ٢ ميليون از مردم پول ميگره مردم دارن هوشيار ميشن كه اين كمپانى چه جورى داره گولشون ميزنه.سيستم عاملشم كه مثل زندانه بعد مياين از اندرويد ايراد ميگيرى

رضا

۱۳۹۵/۲/۳۰
هیچکس تو دنیا به قطعیت دوستانی که تو جی اس ام نظر میدن وجود نداره به راحتی شرکت اپل یا گوگل یا سامسونگ و... رو با یه کامنت محکوم به نابودی میکنند:-)

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۳۰
همش به بدبختی تبدیل خواهد شد