خانهاخبار
دستیار جدید گوگل، بازیگری جدید در میان دستیارهای هوشمند

دستیار جدید گوگل، بازیگری جدید در میان دستیارهای هوشمند

امروز در Google I/O دستیار جدید گوگل با قابلیت‌های جالبی معرفی شد که می‌تواند آن را به رقیبی جدی برای سیری تبدیل کند.
۱۳۹۵/۲/۲۹
image

 

گوگل حین کنفرانس امروز خود از دستیار هوشمند جدید خود پرده برداشت که آن را Google Assistant نامیده است.

دستیار جدید گوگل شباهت‌های بسیاری به گوگل ناو فعلی دارد و در واقع می‌توان آن را یک ارتقا برای Google Now دانست. شما می‌توانید از این دستیار سوال بپرسید و جواب بگیرید. دستیار گوگل پس از پاسخگویی به شما سوالات دیگری در همان رابطه را پیشنهاد می‌کند و به گونه‌ای شما را ترغیب به یک مکالمه دو نفره می‌نماید. دستیار گوگل با دو محصول دیگر این شرکت که امروز معرفی شدند یعنی Allo پیام‌رسان جدید گوگل و Google Home اسپیکر هوشمند جدید گوگل ترکیب شده و قابلیت‌هایش در این محصولات قابل استفاده است.

ساندر پیچای در این زمینه گفته است: « به یک دستیار فکر کنید. ما در نظر داریم که کاربران با دستیارمان یک مکالمه دو طرفه دنباله‌دار را داشته باشند.»

اجازه دهید در مورد مکالمه دو طرفه برایتان مثالی بزنم: شما از دستیار گوگل به وسیله صوت یا تایپ کردن می‌پرسید که کارگردان فیلم جاذبه (Gravity) کیست؟ دستیار گوگل ضمن پاسخ دادن به سوالتان به شما تعدادی سوال مرتبط دیگر پیشنهاد می‌کند. برای مثال اینکه این کارگردان چه فیلم‌های دیگری را نیز کارگردانی کرده است؟ و در صورت انتخاب هر سوال پاسختان را خواهید گرفتم. دستیار جدید گوگل برخی وظایف دیگر مانند تغییر قرارهای کاری یا تنظیم کردن یادآور برای روزی خاص یا حتی خرید بلیت سینما برای فیلمی خاص را نیز می‌تواند انجام دهد.

 

image

 

دستیار گوگل قابل استفاده در چت‌ها نیز می‌باشد. شما می‌توانید از طریق Allo و به کمک این دستیار در اینترنت جست و جو کرده و جواب سوال خود را بیابید. در واقع به نظر می‌رسد اکنون دستیار گوگل به رقیبی جدی‌تر برای Siri یا Alexa تبدیل شده است.

گرچه این دستیار شباهت زیادی به گوگل ناو دارد، اما یک حرکت رو به جلوی قابل توجه برای گوگل به شمار می‌رود. گوگل قصد دارد که قدرت سرویس جست و جوی خود را به تمامی انواع دستگاه‌ها بیاورد. این مکالمه دونفره تجمیع چیزی است که در بات‌های پیام‌رسان فیس بوک، رابط کاربری صوتی Alexa و سرویس جست و جوی سنتی گوگل شاهد بوده‌ایم.

گوگل امروز Google Home را نیز معرفی کرد که یک اسپیکر هوشمند و رقیبی برای اسپیکر هوشمند Alexa محسوب می‌شود و به کمک Google Assistant می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۳۰
تقلیدی واضح از سیری اپل اما نا موفق