خانهاخبار
نوکیا رسما اعلام کرد: بازگشت به بازار گوشی‌های موبایل

نوکیا رسما اعلام کرد: بازگشت به بازار گوشی‌های موبایل

شرکت مایکروسافت طی قراردادی، برند نوکیا و دارایی‌های وابسته‌اش را به یک شرکت فنلاندی واگذار کرد. بر این اساس نوکیا دوباره می‌تواند اقدام به تولید و عرضه گوشی‌های موبایل کند و به بازارهای جهانی بازگردد.
۱۳۹۵/۲/۲۹

شرکت افسانه‌ای نوکیا که در چند سال گذشته تحت مالکیت مایکروسافت قرار داشت، با قراردادی 350 میلیون دلاری به شرکت‌های FIH و HMD واگذار گردید تا از این پس طراحی، ساخت و عرضه گوشی‌های پایین رده نوکیا را بر عهده داشته باشند.

Mobile Ltd. FIH یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شناخته شده Foxconn است که کار تولید و اسمبل محصولاتی همچون آیفون‌های اپل را بر عهده دارد. دومین شرکت اما به تازگی تاسیس شده و قرار است در 3 سال آینده بودجه‌ای 500 میلیون دلاری برای احیای مجدد نام نوکیا در بازار جهانی سرمایه گذاری کند.

 

image

 

پس از نهایی شدن این قرارداد در نیمه دوم سال 2016، شرکت HDM قادر به فروش گوشی‌های ساده، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی تحت نام نوکیا در یک دهه آینده خواهد بود. علاوه‌ بر نام برند، نرم‌افزار، سرویس‌ها، شبکه پشتیبانی، قراردادها و سایر دارایی‌های مربوط به گوشی‌های نوکیا نیز به HMD واگذار می‌شود.

سال گذشته زمزمه‌ بازگشت دوباه نوکیا به بازار موبایل و تولید گوشی‌های اندرویدی را شنیده بودیم. حال امیدواریم عضویت نوکیا در هیئت مدیره شرکت HMD و همکاری با شرکت فاکسکان، منجر به تولید محصولات در خور شان این برند قدیمی شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۶/۱۶
اونجور که من خوندم نوکیا با گوشیهای جدیدش هم سیستم عامل ویندوزفون رو ساپورت می کنه هم اندروید رو من که منتظره گوشیهای اندرویدی نوکیا هستم .......برند فقط نوکیا بقیه شرکتها فقط به خاطره سیستم عاملشون هست که رو بورسن من نه از روی تعصب حرف میزنم نه چیزی ....

HakhamaneshS

۱۳۹۵/۳/۲۸
آخ کی بورد فیزیکی

HakhamaneshS

۱۳۹۵/۳/۲۸
حالت خوش نیستا! افت نوکیا ب خاطر دوری از اندروید و روی آوردن ب ویندوز فون بود

HakhamaneshS

۱۳۹۵/۳/۲۸
فقط گوشی پایین رده و ساده؟
هوشکند پرچمدار نمی زنه ک بخریم؟

سونی

۱۳۹۵/۳/۴
فازت چیه