خانهاخبار
رمزنگاری WhatsApp شکسته شد

رمزنگاری WhatsApp شکسته شد

جان مکافی، بنیانگذار شرکت امنیتی مکافی و کسی که اولین برنامه آنتی ویروس تجاری را نوشته است، ادعا می‌کند که توانسته رمزنگاری سرویس واتس‌ اپ را بشکند و به پیام‌های کاربران دسترسی پیدا کند.
۱۳۹۵/۲/۲۷

با تحت فشار قرار گرفتن شرکت‌ها و سرویس‌های اینترنتی برای لو دادن اطلاعات کاربران به سازمان‌های امنیتی، بسیاری از آنها تصمیم به رمزنگاری بیشتر و افزایش سطح امنیت خود گرفتند. پیام‌رسان WhatsApp چندی پیش تمام ارتباطات کاربران خود را به صورت کامل رمزنگاری کرد تا هیچ‌ کس، حتی خود این شرکت هم، نتواند به پیام‌های کاربران دسترسی داشته باشد؛ اما امنیت هیچگاه صد درصدی نیست.

 

image

 

به گزارش شرکت Cybersecurity Ventures، جان مکافی و تیمش توانسته‌اند برای شکستن رمزنگاری WhatsApp و خواندن پیام‌ها راهی پیدا کنند. البته مکافی گفته است که این آسیب‌پذیری به سیستم عامل اندروید مربوط می‌شود و ایرادی به شرکت واتس‌اپ وارد نیست، درنتیجه کاربران iOS از خطر در امان‌اند.

هنوز مشخص نیست این ادعا تا چه اندازه صحت داشته باشد، ولی مکافی اعلام کرده که به دنبال راهی برای صحبت با گوگل و واتس‌اپ برای رفع مشکل است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۲/۲۷
پس اين تيم هكر اسرائيلى از كره مريخ اومده بود كه قفل ايفون را شكسته وبه سيستم عامل ios نفوذ كرده بودند و كل سيستم عامل ios را زير سوال برده بود اقاى باختر اصل

Saeed

۱۳۹۵/۲/۲۷
دوستان انقد الکی نزنید تو سر اندروید خب طبیعیه در مقابل این همه آزادی که در اختیار کاربراش گذاشته آسیب پذیر باشه ولی خب بلاخره شما با هسته قدرتمند گنو/لینوکس و شرکت بزرگی چون گوگل طرفید پس اولا شک نکنید راه های زیادی برای حفظ امنیت وجود داره که خیلی از کاربران ازشون بی اطلاعن و با یه جستجوی ساده و کمی وقت گذروندن تو وب میتونن به این اطلاعات امنیتی دست پیدا کنن بعدشم این حفره های امنیتی به مرور زمان کم تر میشن و امید بر این هست که بلاخره اندروید هم بتونه به یه سیستم عامل با ضریب امنیتی قابل قبول تبدیل بشه

وحید

۱۳۹۵/۲/۲۷
خخخ.. یه تحقیق کن.. اولا کسی اپل رو هک نمیکنه.. اپل اسم برنده... شما راست میگی.. اونی که هک کردن زدن ترکوندنش سیستم IOS هست عزیز دلم..

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۲/۲۷
کی تا حالا تونسته اپلو هک کنه که این یارو دومیش باشه (اندورید همیشه در خطربود و هست و خواهد بود )

prs

۱۳۹۵/۲/۲۷
بازم اندروید :|