خانهاخبار
اپلیکیشن نوار، گنجینه‌ای از یک کتابخانه صوتی

اپلیکیشن نوار، گنجینه‌ای از یک کتابخانه صوتی

نوار اپلیکیشنی است برای کسانی که دوست دارند کتاب بخوانند، ولی فرصتش را ندارند. با نوار به کتاب‌های صوتی دسترسی پیدا می‌کنید تا کتاب‌ها برایتان خوانده شوند.
۱۳۹۵/۲/۲۰

هرچند آمار دقیقی از سرانه مطالعه کتاب در ایران در دست نیست، با نگاهی به تیراژ کتاب‌های چاپ‌شده می‌توان فهمید که ایرانی‌ها مطالعه چندانی ندارند. احتمالا مهم‌ترین دلیلی که هر کسی برای کم بودن مطالعه‌اش می‌آورد نداشتن زمان کافی است. به هر حال، کتاب خواندن نیاز به ذهن و زمان خالی دارد، که این روزها مدام کمیاب و کمیاب‌تر می‌شود. اما برای جدا نیفتادن از دنیای کتاب، راه‌های دیگری هم هست: کتاب‌های صوتی که می‌توانید توی راه، در ترافیک، قبل از خواب یا حتی در حال آشپزی به آنها گوش بدهید. «نوار» اپلیکیشنی است برای گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی، با کیفیت خوب و گویندگان حرفه‌ای.

 

  • برخورد اول

پیش از هر کاری، باید در نوار ثبت‌نام کنید. با لمس گزینه منو و انتخاب «ورود»، به صفحه ثبت‌نام و ورود به اپلیکیشن وارد می‌شوید. می‌توانید هم با اکانت گوگل خود وارد اپلیکیشن شوید و هم به‌سرعت، با وارد کردن یک ایمیل و رمز عبور، ثبت نام و ورود را هم‌زمان انجام بدهید.

با ثبت‌نام در اپلیکیشن وارد صفحه اصلی می‌شوید؛ صفحه‌ای که در آن جلد گزیده‌ای از کتاب‌های صوتی موجود در نوار را می‌بینید. اگر صفحه را به پایین اسکرول کنید، با کتاب‌های رایگان، پرفروش، جدید و آینده نوار آشنا می‌شوید که با لمس گزینه «بیشتر» در هر بخش، تمام کتاب‌های آن بخش را می‌بینید. با لمس جلد هر کتاب وارد بخش مربوط به آن کتاب می‌شوید که جلوتر به بررسی آن بخش خواهیم پرداخت. گوشه بالا سمت چپ هم گزینه جستجو در کتابخانه در نظر گرفته شده است که اگر دنبال کتاب خاصی هستید، می‌توانید کتاب مورد نظر را به‌سادگی از این قسمت جستجو کنید.

 

image
  
image

 

  • دسته‌بندی

با لمس گزینه دسته‌بندی‌ها در صفحه اول «نوار» وارد کتابخانه موضوعی این اپلیکیشن می‌شوید. کتاب‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم شده‌اند؛ اگر به ادبیات علاقه دارید، بخش‌های «شعر»، «داستان و رمان ایرانی» و «داستان و رمان خارجی» را بررسی کنید که کتاب‌های خوبی گیرتان می‌آید. برای کودکان و نوجوانان هم قفسه خاصی در نظر گرفته شده است. قفسه‌های دیگری برای علاقه‌مندان به مدیریت، تاریخ، جامعه‌شناسی و خودشناسی در نظر گرفته شده که می‌توانید آنجا کتاب‌های موردنظر خود را پیدا کنید. اگر دوست دارید کتاب‌هایی به زبان خارجی گوش کنید، به قفسه زبان‌های دیگر بروید که فعلا فقط چند رمان کلاسیک انگلیسی در آن جای گرفته‌اند.

 

image

 

  • صفحه مربوط به کتاب‌های صوتی

​همان‌طور که گفتیم، با لمس جلد یا عنوان هر کتاب به صفحه دیگری وارد می‌شوید که مخصوص آن کتاب است. در این صفحه با کتاب آشنا می‌شوید، نمونه‌ای از کتاب صوتی را می‌شنوید، می‌توانید به کتاب ستاره بدهید و عناوین مرتبط با آن را هم می‌بینید. اگر تصمیم به خرید کتاب گرفتید، با لمس گزینه «دریافت» می‌توانید از اعتبار شخصی‌تان در وب‌سایت نوار، به‌صورت اینترنتی یا از طریق اپلیکیشن «آسان‌پرداخت» اقدام به خرید کتاب کنید.

البته امکان خرید هنوز به نسخه آی‌اواس این اپلیکیشن اضافه نشده و باید از اول از وب‌سایت کتاب را برای اکانت خود بخرید.

 

image
  
image

 

  • پخش‌کننده

نوار پخش‌کننده مخصوص خودش را دارد. این پخش‌کننده، که قابلیت کار در پس‌زمینه را هم دارد، امکانات خوبی برای گوش کردن به فایل‌های چند ساعته کتاب‌های صوتی دارد. شما می‌توانید با گام‌های پانزده‌ثانیه‌ای فایل را عقب و جلو کنید یا دقیقه موردنظر خود را وارد کنید و از آنجا گوش بدهید. نوار همچنین کتاب‌های صوتی را در چند فصل تقسیم کرده تا پیدا کردن بخشی از فایل راحت‌تر باشد. امکانی که اگر در نسخه‌های آینده اضافه شود می‌تواند گوش کردن به کتاب صوتی را ساده‌تر و جذاب‌تر کند، «چوب‌الف» یا «بوکمارک» است تا بتوانید هر جای کتاب صوتی را که خواستید، نشانه بگذارید و هر وقت خواستید، به آن برگردید.

در هر جای اپلیکیشن نوار که باشید، پخش‌کننده آن در پایین صفحه قابل کنترل است. در صفحه نوتیفیکشن‌های خود سیستم‌عامل هم این پخش‌کننده قابل مدیریت است.

 

image

 

  • کتابخانه

کتاب‌هایی که از نوار دانلود می‌کنید، همه در بخش کتابخانه ذخیره می‌شوند. می‌توانید کتاب‌هایی را به این بخش اضافه یا از آن کم کنید.

 

image

 

کتاب‌های صوتی‌ای که در نوار خوانده شده‌اند همه با رعایت کپی‌رایت استفاده شده‌اند و قیمت آنها هم در مقایسه با قیمت کتاب‌های چاپی مناسب است. نکته دیگر این‌که گویندگان حرفه‌ای و گاهی بازیگران کتاب‌ها را خوانده‌اند که خیال ما را بابت درست‌خوانی و اجرای مناسب هر کتاب راحت می‌کند. به هر حال، حتی اگر فرصت کتاب و تمرکز کتاب خواندن هم نداشته باشیم، می‌توانیم با کمک اپلیکیشن‌هایی مانند نوار ارتباطمان را با دنیای کتاب حفظ کنیم.

نوار را می‌توانید از کافه‌بازار یا اپ‌استور اپل دریافت کنید:

دانلود نوار از کافه‌بازار

دانلود نوار از اپ‌استور

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

اینانلو

۱۳۹۶/۹/۱۹
با سلام وکتاب کنترل ذهن را خریداری کردم ولی دانلود نکردم ولطفا لینک دانلود کتاب را به ایمیل من ارسال نمایید .

پشتیبانی کتاب صوتی نوار

۱۳۹۵/۳/۱۱
کاربر عزیز سلام،
همکاران ما در بخش های مختلف تمام تلاش خود را می کند تا تجربه مثبتی برای کاربران حاصل گردد .
در صورت تمایل از طریق آدرس ایمیل info@navaar.ir با ما در ارتباط باشید تادر اسرع وقت راهنمایی های لازم نسبت به این مهم انجام گیرد.
همپچنین کلیه سوالاتی که ممکن است در اولین مراجعه کاربر پیش آید در بخش سوالات متداول وبسایت درج شده که میتوانید مطالعه کنید.
با سپاس
پشتیبانی کتاب صوتی نوار

شاهرخ

۱۳۹۵/۲/۲۷
عااالیه. همیشه از این اپ های مفید معرفی کنید :))))

امین

۱۳۹۵/۲/۲۳
من یه داستان دانلود کردم 90 مگ هر کار کردم نخوند ! ولی اگه میخوند ایده جالبی داشت ولی پاکش کردم .

elnaz

۱۳۹۵/۲/۲۱
این اپلیکیشن عالی بود