خانهاخبار
تماشا کنید: چگونه اثر انگشت شما به آسانی جعل می‌شود!

تماشا کنید: چگونه اثر انگشت شما به آسانی جعل می‌شود!

بسیاری فکر می‌کنند با مجهز بودن گوشی هوشمند به اسکنر اثر انگشت، دیگر کسی قادر به باز کردن قفل گوشی آنها نیست. اما در این ویدئو نشان داده می‌شود که چگونه اثر انگشت شما به‌سادگی قابل جعل است و خیلی راحت می‌توان قفل گوشی را باز کرد.
۱۳۹۵/۲/۲۰

تقریبا اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی به حسگر اثر انگشت مجهزند؛ ویژگی مهمی که به افزایش امنیت کاربر کمک می‌کند و سبب می‌شود کسی به جز صاحب گوشی نتواند قفل آن را باز کند. با این حال نباید خیالتان از تامین 100 درصدی امنیت اطلاعات خود راحت باشد، چون به‌راحتی می‌توان اثر انگشت شما را جعل کرد و حسگر دستگاهتان را فریب داد.

در فیلم زیر خواهید دید که چگونه می‌توان با قالب‌‎گیری اثر انگشت روی خمیر، اسکنر گوشی هوشمند را فریب داد و قفل آن را باز کرد. این کار حتی از روی اثر انگشت به‌جامانده روی لیوان یا وسایل مختلف نیز قابل انجام است و نیاز به حضور فیزیکی شما نیست. موضوع ترسناکی که در این ویدئو به آن اشاره می‌شود امکان جعل اثر انگشت شما از راه دور است که با داشتن یک عکس باکیفیت از انگشتان دستتان و کمک گرفتن از کامپیوتر به‌راحتی فراهم می‌شود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

الناز

۱۴۰۱/۱/۳۰
کاش زیرنویس داشت

منصور

۱۳۹۵/۶/۱
میخواستم بدونم دقیقاً از چه نوع خمیری استفاده شده توی ویدیو

Alireza

۱۳۹۵/۲/۲۱
آیا به حسگر عنبیه چشم ایمان نیاوردید؟؟؟

h.seyedi

۱۳۹۵/۲/۲۰
دوست عزیر قرار نیست هر چیزی که در ویدیو گفته میشه رو عینا در متن بیاریم، چون اونوقت دیدن فیلم جذابتی نخواهد داشت.

علي

۱۳۹۵/۲/۲۰
نكته جالب اينجاست اولين بار اين مشكل توسط ي آلماني كشف و هشدار داده شد كه آقاي حسن سيدي اشاره نكردن !!!! به اين مسئله كه داخل فيلم هم به زبان اصلي بيان ميشه.