خانهاخبار
سهم ویندوز 10 باز هم بیشتر می‌شود

سهم ویندوز 10 باز هم بیشتر می‌شود

ویندوز 10 مایکروسافت به رشد خود ادامه می‌دهد و روز به روز روی کامپیوترهای شخصی بیشتری نصب می‌شود. اخیرا آمار جدیدی از میزان کاربران نسخه‌های قبلی ویندوز دربرابر آخرین نسخه، یعنی ویندوز 10، منتشر شده است.
۱۳۹۵/۲/۱۳

از ویندوز 10 مایکروسافت، که آخرین نسخه سیستم عامل مجبوب کامپیوترهای شخصی است، اکنون 14.35 درصد کاربران این کامپیوترها استفاده می‌کنند. در این میان با افزایش کاربران ویندوز 10، سهم ویندوز 7 نیز به کمتر از 50 درصد رسید.

جدیدترین آمار به‌دست‌آمده از سهم بازار نسخه‌های مختلف ویندوز نشان می‌دهد که اگرچه سهم ویندوز 7 کاهش یافته، هنوز هم با سهم 48.79 درصدی در ماه آوریل محبوب‌ترین سیستم عامل در میان کاربران کامپیوترهای شخصی است. ویندوز 7 در ماه مارس سهمی برابر با 51.89 درصد در اختیار داشت.

 

image

 

ویندوز 10 با سهم 14.35 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است؛ سهمی که با میزان 14.15 درصدی ماه گذشته تفاوت زیادی ندارد. ویندوز XP، که مایکروسافت دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند، کماکان 9.66 درصد سهم بازار را در اختیار دارد که نسبت به ماه گذشته سهمش کاهش یافته است. ویندوز 8.1 نیز با سهم 9.16 درصدی در جایگاه چهارم قرار دارد که نسبت به ماه پیش، با درصد 9.56، کاهش یافته است.

مایکروسافت در ماه مارس اعلام کرد که ویندوز 10 از زمان انتشار تا کنون روی 270 میلیون دیوایس نصب شده است. کاربران ویندوز 7 و 8.1 تنها تا 29 ژوئیه فرصت دارند که سیستم عامل خود را به‌رایگان به ویندوز 10 آپدیت کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۲/۱۵
حیف شد اگه سرعت اینترنت کشور بالاتر بود و قابلیت اپلود فایل های سنگین در سایت ها وجود داشت من یه ارائه خیلی قوی داده بودم. که قشنگ روشنتون میکرد.

محمد

۱۳۹۵/۲/۱۳
امتحانش کنید من خودم از ویندوز 8 متنفر بودم ولی ویندوز تن فوق العاده اس