خانهاخبار
اسباب‌بازی‌هایی که با دستگاه‌های هوشمند کنترل می‌شوند

اسباب‌بازی‌هایی که با دستگاه‌های هوشمند کنترل می‌شوند

زمانی اسباب‌بازی‌ها فقط مخصوص کودکان بودند، اما با پیوند خوردن این وسایل با تکنولوژی شاهد جریان متفاوتی هستیم. امروزه بزرگسالان نیز دوست دارند با اسباب‌بازی‌ها بازی کنند؛ البته نه هر اسباب‌بازی‌ای. در این مطلب با اسباب‌بازی‌های جالبی آشنا می‌شویم که از طریق دستگاه‌های هوشمند و با نصب اپلیکیشن کنترل می‌شوند.
۱۳۹۵/۲/۲۰

ماشین‌کنترلی‌ها با اپلیکیشن برگشتند

  • CarBots

حتما با ماشین‌های کنترلی آشنایید. کودکی بسیاری از ما با این ماشین‌ها سپری شد. پیوند فناوری و بازی سبب شده تا نوع جدیدی از این ماشین‌های کنترلی را ببینیم. CarBots را Desk Pets ساخته؛ ماشین کوچکی که کنترل آن با گوشی امکان‌پذیر است. برای این کار کافی ‌است یک فرستنده IR را از طریق جک 3.5 میلی‌متری به گوشی خود متصل و ماشین را کنترل کنید.

این ماشین در چهار رنگ قرمز، آبی، سبز و زرد تولید شده است. البته این ماشین می‌تواند روز شما را بهتر کند. می‌توانید به صورت گروهی و با دوستانتان ماشین‌بازی کنید. با استفاده از IR می‌توانید به ماشین دوستتان شلیک کنید و او را در مسابقه شکست دهید. باتری این ماشین قابل شارژ است و قول می‌دهد با نیم ساعت شارژ بتوانید 15 دقیقه با آن بازی کنید.

این ماشین با هردو پلتفرم محبوب اندروید و آی‌او‌اس سازگار است. قیمت این محصول از 13 تا 40 دلار متغیر است.

image

 

پشت دروازههای دشمن

  • Rover 2.0 Spy Tank

اگر به فیلم‌ها و بازی‌های جاسوسی علاقه دارید، این اسباب‌بازی برای شما ساخته شده است. با کمک این تانک می‌توانید در اتاقتان بشینید و از طریق دست‌افزار هوشمندتان به گوشه و کنار خانه سرک بکشید. این تانک به دوربین و میکروفون مجهز است که باعث می‌شود بتواند در نقش چشم و گوش شما ظاهر شود. این تانک با کمک وای‌فای کار می‌کند و اگر مانعی بر سر راه شما و تانکتان نباشد، می‌توانید در محدوده‌ا‌ی 60 متری آن را کنترل کنید. اما اگر در داخل اتاق باشید و مانعی میان شما و تانک باشد، این محدوده به 30 متر کاهش می‌یابد.

ویدئوهایی که با این تانک جاسوسی ضبط می‌کنید داخل حافظه آن ذخیره می‌شود. البته می‌توانید ویدئوها را مستقیما در فیسبوک، توئیتر و یوتیوب به اشتراک گذارید. راستی! در محیط‌های کم‌نور هم می‌توانید از چراغ قوه استفاده کنید تا دید بهتری داشته باشید. اگر هم محیط خیلی تاریک بود، می‌توانید از حالت دید در شب استفاده کنید. این اسباب بازی بیشتر مناسب گیک‌هاست.

این تانک با هر دو پلتفرم محبوب اندورید و آی‌اواس سازگار است و قیمتی حدود 120 دلار دارد.

image

 

یک جفت برای دوربین

  • Parrot AR.Drone 2.0

ابزارهای پرنده، یا همان درون‌های پروازی، از جمله شناخته‌ترین اسباب‌بازی‌های بازارند. این درون‌ها یا همان دوربین‌های پرنده از طریق گوشی هوشمند کنترل می‌شوند. درون پروت یک کوادریکوپتر است که به دوربین اچ‌دی مجهز است. می‌توانید پروت را به پرواز دربیاورید و دوربین آن را از طریق گوشی خود کنترل کنید تا از مناظر به صورت زنده عکس تهیه کنید. نکته جالب این است که تمام عکس‌هایی که می‌گیرید بلافاصله در گوشی‌تان ذخیره می‌شوند. البته می‌توانید با استفاده از پروت، از بازی‌های واقعیت مجازی نیز لذت بیشتری ببرید.

این ابزار پرنده با هر دو پلتفرم محبوب اندروید و آی‌اواس سازگار است و قیمتی حدود 300 دلار دارد.

 

image

 

توپ مدرن

  • Sphero 2.0

توپ روباتی یکی از جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های این روزگار است. این توپ، که به اندازه توپ تنیس است، از طریق بلوتوث به دستگاه شما وصل می‌شود و در محدوده‌ای سی‌متری می‌توانید آن ‌را کنترل کنید. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در حین کنترل، این توپ را به رنگ‌های مختلف هم دربیاورید. سرعت اسفرو به دو متر در ثانیه نیز می‌رسد، پس به راحتی می‌توانید با دوستانتان به رقابت بپردازید و مهارت‌های آنها را به چالش بکشید. این توپ را می‌توان به‌شکل وایرلس شارژ کرد و کاملا ضدآب است. یکی از بهترین موارد استفاده این توپ بازی با دوستان است.

این توپ با هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس سازگار است و قیمتی حدود 130 دلار دارد.

 

image

 

روبات‌های ورزشکار، شما را شگفت‌زده می‌کنند

  • BeeWi Mini Robot

احتمالا به محض دیدن این روبات عاشق آن می‌شوید. این روبات‌ها به شما اجازه می‌دهند فوتبال بازی کنید یا سومو (کشتی ژاپنی) بگیرید.

بی‌وی از طریق بلوتوث به دستگاهتان وصل می‌شود و می‌توانید آن را کنترل کنید. دو چشم و دو دست به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر با آن ارتباط برقرار کنید و هنگام بازی با آن بتوانید لحظات بهتری تجربه کنید. محدوده کنترل این روبات به 10 متر می‌رسد.

این روبات نیز با هردو پلتفرم اندروید و آی‌اواس سازگار است و قیمتی حدود 30 دلار دارد.

 

image

 

داک روباتی

  • Romo

 رومو می‌تواند هر آیفون و آیپاد تاچی را به روباتی جذاب تبدیل کند و شخصیت جالبی به آن بدهد. رومو روباتی چرخدار است که به عنوان داک آیفون و آیپاد تاچ از آن استفاده می‌شود و اپلیکیشن آن چهره‌ای کارتونی روی گوشی شما به نمایش می‌گذارد که بسیار بامزه است. البته رومو می‌تواند صحبت‌های روباتی نامفهومی هم بکند که در نوع خود بسیار جالب است. این روبات با تشخیص چهره کار می‌کند و می‌توانید با استفاده از سایر ابزارهای اپلی کنترلش کنید. همچنین این امکان از طریق وب نیز فراهم است.

این روبات فقط با پلتفرم آی‌او‌اس سازگار است و قیمتش حدود 150 دلار است.

 

image

 

هواپیماهای کاغذی را کنترل کنید!

  • PowerUP 3.0

هواپیماهای کاغذی را به خاطر دارید؟ این هواپیماها یکی از کم‌‌هزینه‌ترین وسایل بازی دوران کودکی ما بودند. البته برای بچه‌های نسل جدید این بازی چندان هم ارزان تمام نمی‌شود. با استفاده از پاورآپ می‌توان هر هواپیمای کاغذی را به هواپیمای کنترلی تبدیل کرد. این محصول از طریق بلوتوث 4.0 به دستگاه شما متصل می‌شود تا بتوانید اختیار هواپیمای کاغذی را به دست بگیرید.

پاورآپ از یک میله فیبر کربنی و یک موتور کوچک تشکیل شده است تا قدرت بیشتری به هواپیمای کاغذی بدهد. با یک بار شارژ می‌توانید حداقل 30 ثانیه هواپیمای خود را به پرواز دربیاورید.

این محصول فقط با پلتفرم آی‌اواس سازگار است و قیمتی حدود 50 دلار دارد.

image

 

اسباب‌بازی‌های غواص

  • AquaBotix HydroView

پس از گذر از زمین و آسمان با کمک روبات‌ها و اسباب‌بازی‌ها، این‌بار نوبت می‌رسد به زیر ‌آب. این تفنگدار دریایی با گوشی هوشمند کنترل می‌شود. با استفاده از دوربین اچ‌دی آکوابوتیکس می‌توانید هر آنچه او زیر آب می‌بیند، از طریق گوشی خود ببینید. این غواص می‌تواند با سرعت 5 گره دریایی وارد آب شود و با سرعت 1 گره برگردد. اگر غواص شما در محیط‌های تاریک مشغول غواصی باشد، می‌توانید با کمک چراغ‌های ال‌ای‌دی مسیرش را روشن کنید. این محصول از طریق کابلی 20 متری به جعبه هوشمندی متصل است که به‌ عنوان مغز این دستگاه عمل می‌کند. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید طول این کابل را تا 90 متر افزایش دهید تا غواص شما در عمق بیشتری از آب فرو رود.

این غواص با هر دو پلتفرم محبوب اندروید و آی‌اواس سازگار است و قیمتی حدود 5400 دلار دارد.

image

حیوان مدرن

  • WowWee Miposaur

میپاسور درواقع ترکیب دو چیز هیجان‌انگیز است: روبات و دایناسور! کودکان و حتی بزرگسالان عاشق این موجودات‌اند. میپاسور به جای پا از دو چرخ استفاده می‌کند تا روان‌تر حرکت کند. بد نیست بدانید که میپاسور از دسته دایناسورهای بسیار باهوش است و به دو طریق راه خود را پیدا می‌کند. در کنار میپاسور یک توپ مسیریاب وجود دارد که دایناسور روباتی علاقه بسیاری به آن دارد و هر کجا که توپ برود، به دنبالش حرکت می‌کند. خب، این روش اول بود. روش دوم استفاده از اپلیکیشن موبایل است که به شما اجازه می‌دهد از طریق اندروید یا آی‌اواس میپاسور را کنترل کنید. داخل این اپ جوایز و بازی‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز لذت ببرید.

قیمت این دایناسور هوشمند حدود 85 دلار است. راستی این اسباب‌بازی برای کودکان بین 6 تا 12 سال بسیار مناسب است، چرا که این کودکان می‌توانند حتی بدون داشتن دستگاه هوشمند و بدون استفاده از اپلیکیشن با آن بازی کنند و لذت ببرند.

 

image

تبدیل‌شونده

  • Osmo

اوزمو چند سالی است که به‌عنوان اسباب‌بازی هوشمند وارد خانه کاربران شده. این وسیله، که وسیله‌ای کمک‌آموزشی نیز شناخته می‌شود، آیپد شما را به اسباب‌بازی مهیجی برای کودکتان تبدیل می‌کند. کارت‌های بازی فیزیکی و اپلیکیشن اوزمو به گونه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که نه تنها بچه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، بلکه بزرگ‌ترها نیز به سمتش جذب می‌شوند. سازندگان این محصول، امسال بازی اعداد را نیز به آن اضافه کرده‌اند. در این بازی کودک شما کارت‌های شماره‌دار را روبه‌روی آیپد نگه می‌دارد و به سوالات جواب می‌دهد تا در بازی پیشرفت کند و مراحل بازی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

اوزمو برای کودکان 4 تا 12 سال بسیار مناسب است. در این سن معمولا کودکان علاقه بسیاری به اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های کمک‌آموزشی نشان نمی‌دهند، اما اوزمو طوری طراحی شده که کودکان و نوجوانان را به راحتی جذب می‌کند.

اپلیکیشن‌های اوزمو رایگان است و شامل قابلیت‌های متعددی چون تلفظ صحیح لغات انگلیسی، نقاشی کردن، ریاضیات و فیزیک می‌شود. اپ این بازی رایگان است، اما برای استفاده بهتر از آن باید مجموعه فیزیکی آن را نیز تهیه کنید. کیت مقدماتی این مجموعه شامل نگهدارنده تبلت، آینه، کارت کلمات و کارت معماست. قیمت این مجموعه حدود 70 دلار است و اگر بخواهید مجموعه‌ای مانند اعداد نیز به آن اضافه شود، باید حدود 30 دلار بیشتر هزینه کنید.

 

image

 

قدیم و جدید

  • Meccano Meccanoid

مکانو یک اسباب‌بازی قدیمی است که در گذشته، کودکان بسیاری را به مهندسی علاقه‌مند کرده و به نوعی الهام‌بخش آنها بوده است. اکنون این اسباب‌بازی می‌تواند همین کار را برای صنعت روباتیک انجام دهد. G15 KS و G15 روبات‌هایی یا، بهتر بگوییم، دوستان کودکان شما هستند که خودشان می‌توانند این روبات‌ها را درست کنند. ساخت روبات به تنهایی بسیار لذت‌بخش است، اما روبات تکمیل‌شده را می‌توان به‌راحتی از طریق اپلیکیشن مخصوص خود برنامه‌ریزی و کنترل کرد. مکانو قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. ثبت حرکات و فعال شدن از طریق گوشی هوشمند از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این روبات است. مکانو همچنین می‌تواند لطیفه بگوید، بازی کند و بیش از هزار اصطلاح را بر زبان بیاورد. این وسیله برای کودکان بزرگ‌تر از 10 سال مفید است و در دو نسخه متفاوت عرضه می شود. مکانو G15، که قیمتی حدود 140 دلار دارد، از 600 تکه مختلف ساخته می‌شود و قد آن حدود 60 سانتی‌متر است. مکانو G15 KS، که به نوعی برادر بزرگ‌تر مکانو G15 است، قدی حدود 120 سانتی‌متر دارد و از بیش از 1100 تکه تشکیل شده. این مکانوها به‌راحتی و از طریق حرکت دست یا صحبت کردن کنترل می‌شوند، اما اگر از یک دستگاه هوشمند استفاده کنید، می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات بیشتری بهره ببرید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ahmadreza.it

۱۳۹۵/۲/۲۲
خیلی جالیه من تو شوروم شرکت توسعه آرامش ایرانیان یسریش رو دیدم و تجربه روشن کردنشون هم داشتم
باحال بود تازه با گارانتی میفروختن .

احمد

۱۳۹۵/۲/۲۲
با سلام من از اینا یه سری مثل sphero و osmo و parrot ها رو تو شوروم شرکت توسعه آرامش ایرانیان دیدم
جالب بود تازه با گارانتی میفروختن و نماینده رسمی برند تو ایران بودن .
تجربه باحالی بود.

Rahim

۱۳۹۵/۲/۲۱
کارایی عالی ولی آیا در ایران موجود هست