خانهاخبار
آیا می‌دانستید G5 اولین گوشی ماژولار ال جی نیست؟

آیا می‌دانستید G5 اولین گوشی ماژولار ال جی نیست؟

حتما شما هم فکر می‌کنید که جی 5 اولین گوشی ماژولار کمپانی LG است، اما خوب است بدانید ال جی 7 سال پیش اولین گوشی ماژولار خود را تولید کرده بود.
۱۳۹۵/۲/۱۲

بسیاری از کاربران گمان می‌کنند جی۵ اولین گوشی ماژولار ال‌جی است، اما اگر نگاهی دقیق به گذشته بیندازیم، می‌بینیم که ال‌جی در سال‌های نه چندان دور نیز سراغ طراحی ماژولار رفته بود. حتما می‌دانید لوازمی با نام «دوستان G5» یا LG G5’s Friends همان ماژول هایی هستند که با اضافه شدن به G5 قابلیت‌های جالبی به این گوشی هوشمند اضافه می‌کنند. دوربین این گوشی با اضافه شدن ماژول LG Cam Pro به دوربین DLSR با دکمه شاتر تبدیل می‌شود و ۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعت به باتری گوشی اضافه می‌کند.

ماژول‌های جانبی دیگر همچون LG HiFi Plus with B&O Play و LG 360 Cam و... نیز هستند که البته همه هنوز عرضه نشده‌اند یا در همه بازارها نیستند.

 

image

 

اما همان طور که گفتیم، G5 اولین گوشی ماژولار ال‌جی نیست و این شرکت پیش‌تر هم اقدام به تولید گوشی‌های ماژولار کرده بود. گوشی LG Versa، که سال ۲۰۰۹ برای اپراتور Verizon عرضه شد، شبیه گوشی LG Dare این شرکت بود، اما یک تفاوت عمده داشت و آن اضافه شدن لوازم جانبی ماژولار بود. یکی از این لوازم جانبی صفحه کلید QWERTY بود که از طریق یک داک، که جایگزین کاور باتری می‌شد، به گوشی متصل می‌گردید. در جلو دستگاه نیز نمایشگری از نوع OLED جای داشت که وضعیت باتری و آنتن گوشی و برخی موارد را گزارش می‌داد؛ همان چیزی که این روزها به عنوان مزیت برای برخی پرچمداران ذکر می‌شود.

 

این گوشی ماژول دیگری نیز برای علاقه‌مندان به بازی داشت؛ ماژولی که شامل 8-Way d-pad و چهار دکمه کنترلی بود و قیمتی برابر با ۳۰ دلار داشت.

اکنون بعد از ۷ سال ال‌جی باز هم سراغ گوشی ماژولار رفته، اما این بار این مفهوم را قوت بخشیده و آن را به یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم در G5 تبدیل کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۳۹۵/۲/۱۳
ال جی پیشرو ابتکار و خلاقیت