خانهاخبار
5 قابلیت دوست‌داشتنی LG G5

5 قابلیت دوست‌داشتنی LG G5

رقابت فعلی بازار پرچم‌داران بین گوشی‌های جدید شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی است. جی 5، محصول جدید ال جی، چه مزیت‌هایی نسبت به همتایان خود دارد؟
۱۳۹۵/۲/۱۲
image

 

پرچم‌دار ال‌جی مدتی است معرفی شده و چند هفته پیش به بازار عرضه شد. اخیرا این محصول با گارانتی رسمی نیز در بازار ایران عرضه شده است. بین سه پرچم‌دار جدید بازار یعنی گلکسی اس7، جی5 و اچ‌تی‌سی 10 در حال حاضر رقابت سختی وجود دارد. متن زیر ترجمه مقاله‌ای به قلم David Reddock از نویسندگان وب‌سایت Android Police است. وی در متن زیر به 5 ویژگی دوست‌داشتنی در LG G5 اشاره کرده و بعضی جاها آن را با دو پرچم‌دار دیگر مقایسه کرده است.

 

دوربین زاویه‌باز

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که دوربین زاویه‌باز پاسخ به کدام نیاز کاربر است. خب من باور دارم که این قابلیت جذابیت خاصی برای کسانی دارد که با دوربین گوشی هوشمند خود تصاویر زیادی ثبت می‌کنند. دو تصویر زیر که از یک منظره و با دوربین‌های معمولی و زاویه‌باز گرفته شده‌اند نشان می‌دهند که دوربین نوع دوم چقدر می‌تواند در تصویری که از یک محل ثبت می‌کنید تغییر ایجاد کند و آن را متفاوت‌تر سازد.

 

image
image

 

دوربین زاویه‌باز به شما اجازه می‌دهد که فضای بیشتری در عکس خود ثبت کنید و این قابلیتی است فوق‌العاده برای تصویربرداری از مناظر طبیعی، عکس‌های گروهی (به خصوص در محیط‌های بسته) یا زمانی که می‌خواهید تصویری ثبت کنید که نشان دهد یک اتاق یا محیط چگونه به نظر می‌رسد. به علاوه فکر کنید که با این دوربین تصاویری با رزولوشن 4K ثبت کنید و تصور کنید که چقدر ممکن است این کار جذاب باشد. حتی کیفیت تصاویر معمولی با دوربین زاویه‌باز نیز بسیار بهتر از لنز‌های کوچک گوشی‌های دیگر، مانند آیفون، است و نور در آن بسیار بسیار بهتر بهینه شده است.

 

image

 

اگر بخواهم بگویم که چه چیز را در جی5 بیش از سایر بخش‌هایش دوست دارم، می‌گویم: دوربین، نقطه سر خط.

 

باتری قابل تعویض

ال‌جی سرانجام موفق به ساخت گوشی هوشمند فلزی با باتری قابل تعویض شد؛ چیزی که در این بازه قیمت هیچ‌کجا نخواهید یافت. نه سونی، نه اچ‌تی‌سی، نه سامسونگ، نه آیفون (طبیعتا)، نه موتورولا: تنها ال‌جی. و این قابلیتی فوق‌العاده است برای کسانی که حمل باتری اضافی برای اطمینان خاطرشان چندان ناراحت‌کننده نیست. اگر شغل من به گونه‌ای بود که مجبور بودم بر سر پروژه‌های مختلف حاضر شوم و تمام وقت پشت میز کارم نبودم یا در زمان‌های طولانی باید در ماشینم می‌بودم، بی شک باتری قابل حمل اطمینان خاطر بسیاری برایم به همراه می‌آورد.

 

image

 

البته می‌توان همواره یک شارژر قابل حمل با خود به همراه داشت، اما اتصال آن به گوشی مانند افساری است که به گردن چیزی می‌اندازید و بسیار ناخوشایند است. اینکه بتوان در موقع نیاز باتری خالی‌شده را بیرون آورد و  با باتری پر جایگزین کرد و در همان زمان بتوانید باتری خالی‌شده را مثلا در کوله‌پشتی خود به پاوربانکتان متصل کنید و شارژ کنید، قابلیتی واقعا باارزش است و ال‌جی تنها شرکتی است که پرچم‌دارش این ویژگی را برایتان به ارمغان آورده است.

 

اینفرارد

گلکسی اس7 یا اچ‌تی‌سی 10 به اینفرارد مجهزند؟ نه. سامسونگ و اچ‌تی‌سی در محصولات اخیرشان پورت اینفرارد را حذف کرده‌اند، اما، مانند ویژگی باتری قابل حمل، این ال‌جی است که نگذاشته این قابلیت هنوز به طور کامل از بازار محو شود. سامسونگ هنگامی که در گلکسی نوت 5 در سال گذشته این پورت را حذف کرد انتقادات زیادی دریافت کرد و ال‌جی که به فکر ساخت محصولی با قابلیت‌هایی بوده که محبوب باشد بدون هیچ شک و شبهه‌ای این پورت را در پرچم‌دار اخیرش نگه داشته است.

 

image

 

از اینفرارد می‌‎توان در سیستم‌های سرگرمی خانگی یا هر دستگاه دیگری استفاده کرد که با اینفرارد کنترل می‌شود. علاقه‌مندان به خانه‌های هوشمند نیز ممکن است استفاده‌های خاص خود را از اینفرارد کنند و به همین دلیل داشتن تلفن هوشمند مجهز به این پورت شاید برایشان بسیار حیاتی باشد.

فرض کنید در خانه‌اید و به کنترل تلویزیون خود دسترسی ندارید، آن را گم کرده‌اید یا باتری‌اش خالی شده و حال با گوشی‌تان می‌توانید بدون نگرانی تلویزیون را کنترل کنید. با این تصور می‌توانید متوجه شوید که وجود پورت اینفرارد ممکن است چقدر ساده زندگی را برایتان آسان‌تر کند.

 

سرعت عمل بالای ال‌جی در به‌روزرسانی اندروید

بله، این قابلیتی نیست که تنها متعلق به G5 باشد، اما احتمالا خریداران گوشی‌های هوشمند دوست دارند بدانند که چند ماه دیگر که اندروید N منتشر شود، چه زمانی می‌توانند از آن روی دستگاهشان استفاده کنند. می‌دانید اولین بار ال‌جی چه زمانی اندروید 6.0 را برای G4 ارائه کرد؟ اواخر اکتبر 2015 (اوایل آبان 94) و تنها چند هفته پس از اینکه گوگل این نسخه اندروید را روی دستگاه‌های نکسوس پیاده‌سازی کرد. اما گلکسی اس6 چند ماه بعد و در فوریه 2016 (اواخر بهمن 94) شروع به دریافت این به‌روز‌رسانی کرد. ال‌جی در به‌روزرسانی G3 به اندروید لالیپاپ در سال 2014 نیز فوق‌العاده سریع عمل کرده بود.

 

image

 

مثال دیگر نیز اندروید مارشمالوست که برای LG G3 در برخی کشورها اخیرا منتشر شده. البته که صاحبان این گوشی زمان زیادی برای دریافت این به‌روزرسانی تحمل کرده‌اند، اما در مقایسه با گلکسی اس5 بسیار سریع‌تر این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

درنتیجه احتمالا 5 یا 6 ماه دیگر کاربران G5 اندروید N را دریافت می‌کنند و این در حالی است که صاحبان Galaxy S7 باید هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بیشتر صبر کنند تا سرانجام به این نسخه اندروید دسترسی پیدا کنند.

 

رادیو FM (در برخی نسخه‌ها)

 

image

 

یک ابزار سنتی دیگر که سامسونگ و اچ‌تی‌سی در دستگاه‌های جدیدشان از آن چشم‌پوشی کرده‌اند: رادیو FM. این قابلیتی ساده و ابتدایی است که هر گوشی‌ هوشمندی باید داشته باشد، اما به نظر می‌رسد سود سرویس‌های استریم موسیقی و اینترنت همراه شرکت‌های مخابراتی تقریبا نابودش کرده است.

نسخه‌های آنلاک‌شده G5 تماما قابلیت رادیو FM را خواهند داشت، اما برخی نسخه‌های لاک‌شده که به همراه سیم‌کارت شرکت‌های مخابراتی به فروش می‌رسد (بسته به تصمیم شرکت مخابراتی فروشنده) ممکن است این قابلیت را نداشته باشند. اما Galaxy S7 و HTC 10 هیچ نسخه‌ای با این قابلیت ندارند.

شما چه فکر می‌کنید؟ از نظر شما قابلیت‌های دوست‌داشتنی G5 چیست؟ آیا از بین سه پرچم‌دار جدید بازار این گوشی را انتخاب می‌کنید یا خیر؟ دلیلتان برای این انتخاب چیست؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

کوروش

۱۴۰۲/۳/۳
نخرین
باتری خیلییییی ضعیفه

Javad

۱۳۹۶/۶/۲۷
دوستان كوشي شما هم اندروىد 7 رو دريافت كرده؟؟؟

مجید

۱۳۹۶/۱/۲۵
گوشی بسار خوبیه من با مشورت چند نفر از صاحب نظر در زمینه موبایل گوشی را خریدم بسیار راضی هستم و به تمامی دوستان پیشنهاد خرید این گوشی را میدم
دقت بفرمایید گوشی اصل کره باشه

Hadiis

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
واقعا عالیه من 1ماه هست ک دارم و خییییلییییی ازش راضی هستم

علی

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
سلام دوست عزیز خواستی بخری فقط h860 بقیش چرته