خانهاخبار
گزارش مالی سه ماهه نخست اپل و کاهش فروش آیفون برای اولین بار

گزارش مالی سه ماهه نخست اپل و کاهش فروش آیفون برای اولین بار

اپل گزارش مالی سه ماهه اول سال 2016 را منتشر کرد و برای نخستین بار در تاریخ آیفون فروش این دستگاه نسبت به سال قبل با کاهش رو به رو بوده است.
۱۳۹۵/۲/۸
image

 

اپل گزارش مالی سه ماهه نخست 2016 را در حالی منتشر کرد که این گزارش نشان می‌دهد روند کسب درآمد اپل کند شده است. درآمد این شرکت آمریکایی در این دوره 50.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به 58 میلیارد دلار فروش سال گذشته افت 12 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین بالطبع سود خالص اپل از 13.6 میلیارد دلار در بازه مشابه سال 2015 به 10.5 میلیارد دلار در این سه ماهه کاهش پیدا کرده است.

این کاهش درآمد به خاطر کاهش فروش آیفون، آی‌پد و مک بوده است. برای اولین بار در تاریخ تولید آیفون میزان فروش این گوشی هوشمند نسبت به سال قبلش 16 درصد کاهش داشته و از 61.2 میلیون دستگاه به 51.19 میلیون دستگاه رسیده است. این کاهش فروش باعث کاهش درآمد 18.42 درصدی اپل از فروش آیفون شده است. (از 40.28 میلیارد دلار به 32.86 میلیارد دلار)

انتظار می‌رود که روند کاهش فروش آیفون در سه‌ماهه بعدی نیز ادامه پیدا کند زیرا تاکنون نسخه S آیفون 6 پلاس و آیفون 6 نتوانسته‌اند مانند خود این دو گوشی پرفروش ظاهر شوند.

درآمد اپل در این دوره در آمریکا کاهش 10 درصدی را تجربه کرده و در چین و آسیا- اقیانوسیه کاهش قابل توجه 26 و 25 درصدی را شاهد بوده‌ است. اما در تمامی مناطق این وضعیت بدین صورت نبوده و در ژاپن درآمد اپل 24 درصد رشد داشته است.

فروش آی‌پد نیز مانند دوره گذشته به کاهش خود ادامه داده است. کاهش 19 درصدی فروش از 12.6 میلیون دستگاه به 10.25 میلیون دستگاه. در این بین مک محصولی بوده که کمترین کاهش را داشته است: کاهش 12 درصدی فروش از 4.6 میلیون دستگاه به 4.03 میلیون دستگاه.

image

 

تیم کوک در مورد نتایج مالی این دوره سه ماهه گفته است:

تیم ما در مقابل فشارهای اقتصاد نزولی به خوبی عمل کرده است. ما خوشحالیم که توانسته‌ایم رشد خوبی در کسب درآمد از خدمات بدست آوریم و این را مدیون قدرت بالای اکوسیستم اپل و رشد تعداد دستگاه‌های فعالمان به بیش از یک میلیارد دستگاه هستیم.

فروش سایر محصولات اپل مانند اپل واچ، اپل تی‌وی، آیپاد و هدفون‌های بیتز در دسته‌بندی جداگانه‌ای با یکدیگر قرار گرفته و نشان‌ دهنده افزایش 30 درصدی درآمد اپل در این بخش از 1.69 میلیارد به 2.19 میلیارد دلار است. مدیر مالی اپل اشاره کرده که بیشتر این افزایش فروش متعلق به اپل واچ بوده است.

اپل در پایان این گزارش تخمین خود از درآمد سه ماهه بعدی را نیز بین 41 تا 43 میلیارد دلار اعلام کرده است که با توجه به درآمد 49.6 میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال 2015 نشان می‌دهد که خود اپل نیز انتظار دارد این کاهش درآمدش ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

amir

۱۳۹۵/۲/۱۳
قبول كنید ك اپل دیگه اون جذابیت اولشو نداره.
باید كاری كنه تا بتونه دوباره برگرده.

محمد

۱۳۹۵/۲/۱۲
وقتى ٩٠٪‏ سود بازار گوشى هاى هوشمند تو جيب اپل ميره ١٠٪‏ تو جيب سامسونگ و بقيه هم دارن ضرر ميدن شما بشين پيشبينى هوشمندانتو بكن. واقعاً آفرين به خودت???

پویا

۱۳۹۵/۲/۱۰
اصلا باید باد بگیره که به حقوق مشتری هاش احترام بذاره اون زمان ای ایفون 6 رو ساخت مردم بهش گفتن موقع ساخت ایفون 6 اس بیا ضخامتشو 1 میلیمتر بیشتر هم دوربینت بیرون زده نباشه هم باتری قوی تری داشته باشی اون انتنتم مثل ایفون 5 اس ببر دور گوشی که زشت نباشه نیومد انجام بده ولی دقیقااومدن به سامسونگ گفتن ضخامتتو بیشتر کن انجام داد این یعنی احترام گذاشتن به جقوق مشتری هاش که اپل اصلا بلد نیس

amir1975

۱۳۹۵/۲/۹
آفرین به خودم با پیشبینی های درستم.
یادتونه گفتم صفحه نمایش بزرگ آخرین تیر ترکش اپل بود و بعد از این دیگه مصرف کننده دلیلی برای خرید آیفون نمیبینه؟
کاملا درست از آب در اومد و این روند ادامه خواهد داشت.

5s fan

۱۳۹۵/۲/۹
دلیل افت آیفون برای کاهش کیفیتش نیست دلیلش آیفون اس ایه
فقط سی در صد از کاربران اپل از آیفونهای چهار اینچی استفاده میکنند که بخش کمی از اونها حاظرن آیفون اس ای بخرن خب مسلما فروش آیفون کاهش پیدا میکنه آیفون ۶اس هم یه آیفونه قدیمی محسوب میشه اما این کمبود فروش و سود با ارائه ی آیفون سون نه تنها جبران بلکه به یک فروش رویایی میرسه