خانهاخبار
10 اپلیکیشن برای امنیت بیشتر گوشی‌های اندرویدی

10 اپلیکیشن برای امنیت بیشتر گوشی‌های اندرویدی

امنیت گوشی ما فقط با نصب آنتی‌ویروس تامین نمی‌شود. برای داشتن یک گوشی امن باید کارهای دیگری هم انجام دهیم. در این مطلب با ده اپلیکیشن برگزیده آشنا می‌شویم که امنیت گوشی را بالا می‌برند و خیالمان را راحت‌تر می‌کنند.
۱۳۹۵/۲/۶

اگر در گوگل به‌دنبال اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس بگردید، هزاران کشنده‌ ویروس و بدافزار پیدا خواهد کردید. اما باید بدانید که برای امنیت گوشی خود باید کارهای دیگری هم به جز نصب آنتی‌ویروس انجام دهید؛ مثلا این که پسورد بگذارید و گزینه install from unknown sources را غیرفعال کنید. اپلیکیشن‌های زیادی هم هستند که در این راه به کمک شما می‌آیند. در ادامه با بهترین‌هایشان در اندروید آشنا می‌شویم.

  • App Lock

اپلیکیشن امنیتی رایگانی است که تقریبا همه باید یکی مثل آن داشته باشند. اولین کارش این است که برای بقیه اپلیکیشن‌ها رمز می‌گذارد تا دیگران وارد آنها نشوند. کاربرد مشخص این قابلیت این است که اپلیکیشن‌های بانکی، اطلاعات شخصی، ایمیل و این دست چیزها را قفل کنید، ولی می‌توان از آن برای شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کرد. کار با  App Lockبسیار ساده است و درون آن هم هیچ خریدی لازم نیست انجام بدهید.

 

image

.

دانلود از گوگل‌پلی

  • Android Device Manager

این اپلیکیشن برای وقت‌هایی است که گوشی‌تان دزدیده می‌شود. از هرجا که هستید، از طریق این سایت به گوشی خود دسترسی خواهید داشت. در این سایت می‌توانید محل گوشی خود را پیدا کنید، اگر لازم بود اطلاعاتش را پاک کنید و PIN آن را عوض کنیداین . اپلیکیشن ساده است، ولی بیشتر وقت‌ها باید با براوزر کامپیوتر با آن کار کنید. به لینک بالا بروید و آنجا گوشی خود را ثبت کنید. اپلیکیشن را هر کسی که گوشی اندرویدی دارد باید نصب کند.

دانلود از گوگل‌پلی

image

 

  • Ghostery Browser

اگر می‌خواهید بدانید وقتی وارد یک سایت می‌شوید چه اتفاقاتی می‌افتد، این اپلیکیشن را از دست ندهید. با این اپلیکیشن می‌توانید ببینید که چه کسانی دارند فعالیت شما را رصد می‌کنند و آنها را بلاک کنید. لازم است اشاره کنیم که قابلیت Ghostrank این اپلیکیشن پولی است.

دانلود از گوگل‌پلی

  • DuckDuckGo Search and Stories

بهترین جایگزین برای سایت‌هایی مثل گوگل، بینگ و یاهو. این جستجوگر جستجوهای شما را مثل سایت‌های دیگر رصد نمی‌کند، درنتیجه تاریخچه جستجوی شما خصوصی می‌ماند. این اپلیکیشن تبلیغاتی هم دارد که البته خیلی بی‌ربط نیستند و اخبار را از جاهای مختلف جمع می‌کند.

دانلود از گوگل‌پلی

  • LastPass

LastPass اپلیکیشنی است برای مدیریت پسوردها که به شما امکان می‌دهد پسوردها، پین‌ها و دیگر اطلاعات حساس خود را در آن به شکلی ذخیره کنید که در همه دستگاه‌هایتان به آنها دسترسی داشته باشید. این کار به مراتب امن‌تر از این است که اطلاعاتتان را روی کاغذ یا جایی روی اینترنت بگذارید. نسخه موبایل این اپلیکیشن رایگان است، اما تعداد دستگاه‌های آن محدود است. برای نامحدود شدن این تعداد و دسترسی به برخی امکانات دیگر باید از نسخه Premium استفاده کنید.

دانلود از گوگل‌پلی

  • NoRoot Firewall

NoRoot Firewall  یک اپلیکیشن امنیتی است که به شما کمک می‌کند اتصال‌های خود به اینترنت را مدیریت کنید. این اپلیکیشن روی اتصال‌های IPv4 عمل می‌کند IPv6) و LTE هم اضافه خواهند شد). شما می‌توانید در این اپلیکیشن ببینید که چه اپلیکیشن‌ها و خدماتی خواهان دستیابی به اینترنت‌اند و این دسترسی را مدیریت کنید. کار با NoRoot Firewall ساده است، ولی ظاهر آن کمی کهنه است. اگر می‌خواهید اینترنت مصرفی‌تان را مدیریت کنید، حتما این برنامه را نصب کنید.

image

.

دانلود از گوگل‌پلی

  • Signal Private Messenger

بهترین راه برای امن‌کردن پیغام‌ها و تماس‌ها Signal Private Messenger است. این برنامه، مثل بیشتر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، از شماره شما برای ورود استفاده می‌کند .وقتی در Signal با کسی چت کنید یا حرف بزنید، می‌توانید جوری مکالمه‌تان را رمزگذاری کنید که هیچ‌کس دیگری نتواند در جریان آن قرار بگیرد. البته برای چت و پیغام‌های متنی تلگرام هم بسیار کارآمد است، ولی تلگرام مکالمات تلفنی را پوشش نمی‌دهد.

دانلود از گوگل‌پلی

  • Sync

بیشتر ابرهای ذخیره داده معمولا امن‌اند، اما گاهی ممکن است بخواهید چیزی را به اشتراک بگذارید که اصلا نباید جایی درز کند. Sync محصول BitTorrent سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد دستگاه خود را میزبان فایل کنید و با آن به دیگر دستگاه‌ها فایلی بفرستید یا از آنها فایلی بگیرید. با Sync فایل شما رمزگذاری می‌شود و شما می‌بینید که فایل دقیقا به کجا فرستاده می‌شود: مستقیم به دستگاه موردنظر. درواقع فایل‌های شما در هیچ ابر ذخیره‌ای نمی‌مانند و فقط در دستگاه ذخیره می‌شوند.

دانلود از گوگل‌پلی

  • The Tor Project

The Tor Project احتمالا یکی از اولین انتخاب‌های شما برای افزایش امنیت هر دستگاهی است. متاسفانه نسخه موبایل آنها به قدرت نسخه کامپیوتر نیست، اما دارند به آن قدرت می‌رسند. در حال حاضر می‌توانید از ،Orfox که براوزر اندروید Tor است، اسفاده کنید و Orbot که اپلیکیشن پروکسی است و به اپلیکیشن‌های دیگر امکان می‌دهد با استفاده از تکنولوژی Tor ناشناس بمانند. Orfox هنوز در مرحله بتا و آزمایشی است و نمی‌توان به آن صد درصد اعتماد کرد، ولی Orbot کاملا قابل اعتماد است. پس دانلودش کنید و خیالتان راحت باشد.

دانلود از گوگل‌پلی

  • TunnelBear VPN

نمی‌توان از اپلیکیشن‌های امنیتی حرف زد و از وی‌پی‌ان‌ها چیزی نگفت. TunnelBear به شما امکان اتصال به کشورهای مختلف را می‌دهد، به طوری که  IPشما کاملا مخفی بماند. با VPN امنیت اتصال شما در وای‌فای‌های عمومی هم بیشتر می‌شود. نسخه رایگان این اپلیکیشن تا 500 مگابایت در سایت‌ها به شما امکان وب‌گردی می‌دهد.

دانلود از گوگل‌پلی

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)