خانهاخبار
کوالکام ابهامات درباره شارژ سریع 3.0 و درگاه USB Type-C را برطرف کرد

کوالکام ابهامات درباره شارژ سریع 3.0 و درگاه USB Type-C را برطرف کرد

یکی از مهندسان گوگل اخیرا ادعا کرده که تکنولوژی Quick Charge 3.0 با استانداردهای یو‌ اس بی تایپ C در تناقض قرار دارد و خطرناک است، اما کوالکام این ادعا را رد کرده است.
۱۳۹۵/۲/۵

استفاده از رابط USB Type-C در بین گوشی‌های موبایل در حال افزایش است. امسال پرچم‌دارانی با این پورت معرفی و عرضه شدند، اما این رابط هنوز چندان که باید و شاید، جا نیفتاده است و کابل‌های اتصال موجود برای آن در بازار بسیار محدودند. این کابل‌های محدود، که البته به‌دلیل درخواست بازار فروش نسبتا خوبی نیز دارند، ممکن است برای دستگاه شما مشکل‌ساز شوند. پیش از این فردی که خود را یکی از  مهندسان گوگل می‌نامید دلیل تفاوت کابل‌های شرکت‌های متفرقه و کابل‌های مخصوص گوگل را که برای گوشی‌های نکسوس ساخته شده شرح داده بود، اما او اکنون دو پرچم‌دار جدید را هدف قرار داده است. Benson Leung گفته که تکنولوژی Quick Charge 3.0 کوالکام در LG G5 و HTC 10 از طریق یو‌اس‌بی تایپ C به خوبی پیاده‌سازی نشده و ممکن است برای دستگاه شما مشکل‌ساز شود. کوالکام اکنون به این ادعا پاسخ داده است.

کوالکام در پاسخ رسمی خود گفته که «تکنولوژی شارژ سریع یک تکنولوژی مستقل از نوع اتصال است و می‌تواند در دستگاه‌های مختلف با اتصالات مختلف از جمله USB Type-A ،USB micro ،USB Type-C و سایر اتصالات پیاده‌سازی شود.» کوالکام اشاره کرده است که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند می‌توانند ولتاژ موردنیازشان برای استفاده از شارژ سریع را بسته به استاندارد یو‌اس‌بی C خود تعیین کنند.

 

image

 

کوالکام در پاسخ خود گفته که تا به حال هیچ گونه گزارش یا نقصی مرتبط با تکنولوژی شارژ سریع از طریق USB Type-C دریافت نکرده است. این شرکت به همین پاسخ اکتفا نکرده و در ادامه گفته که شارژ سریع تکنولوژی عام‌تری نسبت به استاندارد Type-C است و به همین دلیل الزاما به نیازهای اولیه Type-C احتیاج ندارد، مگر اینکه تولیدکنندگان خودشان بخواهند این کار را انجام دهند. علاوه بر این شارژ سریع کوالکام تاییدیه‌هایUL  و CE را دریافت کرده که نشان می‌دهد این تکنولوژی امن و بی‌ضرر است. همچنین کوالکام ذکر کرده که این تکنولوژی تاکنون در بیش از 70 دستگاه پیاده‌سازی شده است و در آینده دستگاه‌های بیشتری با آن عرضه خواهند شد.

Leung می‌گوید که در مستندات استاندارد Type-C صراحتا اعلام شده که شرکت‌ها اجازه ندارند برای این اتصال تکنولوژی شارژی را اختصاصی کنند که از مشخصات استاندارد فراتر باشد. ادعای این فرد بر این اساس است که پیاده‌سازی تکنولوژی‌ای که از ولتاژهای مختلف استفاده می‌کند استاندارد Type-C را نقض می‌کند و خطرناک است. همان‌طور که می‌دانید،Quick Charge 3.0  از الگوریتم INOV بهره می‌برد که در آن میزان ولتاژ موردنیاز باتری تشخیص داده می‌شود و به همان میزان در اختیار دستگاه قرار می‌گیرد. این ولتاژ در بازه 3.6 تا 20 ولت قرار دارد و ایرادی که Leung به شارژ سریع و تناقضش با استاندارد Type-C وارد می‌کند نیز مربوط به همین ولتاژ متغیر است؛ ایرادی که البته کوالکام آن را کاملا بی‌اساس دانسته و خطرناک بودن استفاده از شارژ سریع و یو‌اس‌بی C را رد کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)