خانهاخبار
6 ترفند برای عکاسی بهتر با آیفون

6 ترفند برای عکاسی بهتر با آیفون

عکاسی با آیفون می‌تواند بسیار جذاب‌تر از چیزی باشد که در نگاه اول به نظر می‌رسد. ترفندهایی هستند که عکاسی را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند؛ ترفندهایی که شاید خیلی‌ها پیدایشان نکرده باشند، ولی بسیار ساده‌اند و یادگیری آنها امکانات زیادی برای عکاسی پیش پایتان باز می‌کند.
۱۳۹۵/۲/۵

درست است که عکس گرفتن با دوربین گوشی هوشمند خیلی وقت‌ها به سادگی فشار دادن یک دکمه است، اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. خیلی گوشی‌ها ترفندهای ساده‌ای دارند که با رعایت آنها عکس‌های شما به مراتب بهتر می‌شوند. در ادامه با بعضی از این ترفندها در آیفون آشنا می‌شویم.

  • با هدفون اپل شاتر را فشار دهید

قابلیت‌های هدفون اپل (هندزفری‌هایی که در جعبه همه آیفون‌ها قرار دارند) بسیار بیشتر از چیزی است که در نظر اول به چشم می‌آید. شاید باورتان نشود، ولی می‌توان با دکمه وسطی هدفون اپل عکس گرفت. فقط کافی است وقتی که اپلیکیشن Camera باز است، دکمه وسطی هدفون را فشار دهید و عکس بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با همین دکمه ضبط ویدئویی را آغاز یا متوقف کنید.

  • فوکوس و نوردهی را قفل کنید

تا کنون میلیون‌ها عکس گرفته شده است بدون این‌که عکاس‌هایشان بدانند که دوربین آیفون به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات نوردهی و فوکوس را قفل کنند. برای این کار انگشتتان را روی صفحه نگه دارید تا AE/AF Locked روی صفحه ظاهر شود. در این حالت می‌توانید میزان نوردهی را هم تغییر دهید.

 

image

 

  • از خطوط راهنما استفاده کنید

با قانون یک‌سوم آشنا هستید؟ طبق قانون یک‌سوم اگر عناصر مهم عکس در محل برخورد خطوطی افقی و عمودی قرار بگیرند که تصویر را به سه قسمت تقسیم می‌کنند، توجه بیشتری را جلب می‌کنند. برای استفاده از این قانون در آیفون به بخش Settings بروید و Photos & Camera را انتخاب و گزینه‌ Grid را فعال کنید.

از این به بعد موقع عکاسی با خطوط راهنمایی مواجه می‌شوید که شبکه‌ای 3×3 نشان می‌دهند؛ مثل تصویر زیر.

 

image

 

  • در حالت نمایش Years پیش‌نمایش بزرگ عکس‌ها را ببینید

اگر در حالت نمایش Years باشید و بخواهید عکس‌ها را مرور کنید، راهی بسیار جذاب‌تر از دیدن آنها به‌شکل موزاییک دارید. اگر انگشتتان را روی عکس‌ها نگه دارید، پیش‌نمایش هر عکس را می‌بینید که با سُر دادن انگشت عکس‌ها هم عوض می‌شوند.

  • گاهی گوشی خود را بر عکس بگیرید

برای آن‌که به بهترین زاویه برای عکاسی از زمین برسید، می‌توانید آیفونتان را برعکس کنید. دو تصویر زیر تفاوت بین عکس آیفون مستقیم گرفته‌شده (چپ) و برعکس گرفته‌شده (راست) را نشان می‌دهند.

 

image

 

  • از امکانات ویرایش عکس آیفون استفاده کنید

اپلیکیشن‌های ویرایش متن بسیار کارآمدند، ولی آیفون هم ابزارهای ویرایشی بسیار مفیدی در اختیارتان گذاشته است. برای کنترل نور، رنگ و افکت‌های سیاه‌وسفید آیفون عکسی را در اپلیکیشن Photos باز کنید و Edit را از بالا، سمت راست صفحه، انتخاب کنید.

مطابق شکل آیکونی را که با فلش قرمز مشخص شده است انتخاب کنید.

image

حالا می‌توانید از گزینه‌های ویرایش نور، رنگ و سیاه‌وسفیدی عکس‌ها استفاده کنید. روی هر کدام کلیک کنید و نتیجه را ببینید! نتیجه شگفت‌انگیز است.

نظر شما درباره این امکانات آیفون چیست؟ از کدام بیشتر استفاده می‌کنید؟ آیا ترفند دیگری هست که ناگفته مانده باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۲/۵
مگه غير از آيفون گوشيه ديگه اي هم هست؟؟؟!؟!؟!؟

سينا

۱۳۹۵/۲/۵
مطلب خوب و كار بردى بود متشكرم.
اما يه چيز ديگه با نگه داشتن كليد شاتر ميتوانيد از سوژه هاى متحرك به صورت burst عكس بردارى كنيد و بعد از بين عكس هاى گرفته شده عكس دلخواه تون رووانتخاب و بعد اديت كنيد

mihsen

۱۳۹۵/۲/۵
خيلي ممنون از شما عالي بود

آرمان

۱۳۹۵/۲/۵
بیگ لایک
آخه میدونی اینا آپشن های کمرا شون از حالت pro سامسونگ بیشتره چون پول زیاد دادن ???

علي

۱۳۹۵/۲/۵
دوست عزيز شما بهتره از همون گوشي هاي ديگه استفاده كني اين مطلب انحصاري ايفون هست تو قسمت برند موبايل خودت ن ميتونين نظر بدين !