خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Galaxy S7؛ تکرار موفقیت

بررسی تخصصی Galaxy S7؛ تکرار موفقیت

سامسونگ گلکسی اس 7 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار دانست. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود بهینه‌تر شده است. سامسونگ با تغییر کمی در طراحی ظاهری، S7 را خوش‌دست‌تر از S6 کرده است و علاوه بر آن دیگر نباید نگران خیس شدن گوشی زیر باران باشید، چراکه قابلیت ضدآب بودن به گوشی‌های جدید سری S بازگشته است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۲/۷

یک سال دیگر و یک گلکسی S دیگر از سامسونگ. این بار عدد هفت را در کنار Galaxy S می‌بینیم. کم‌کم باید با S6 خداحافظی کنیم و به پرچمدار جدید سامسونگ، که یک سال باید پرچم این برند را در دست داشته باشد، خوشامد بگوییم. امسال سامسونگ تصمیم گرفت تغییر چندانی در ظاهر و طراحی ایجاد نکند و به‌جای آن روی بهتر شدن کارایی گوشی تمرکز داشته باشد. Galaxy S7 عالی نیست، اما یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار است. از نظر ما S7 ظاهر زیباتری نسبت به آیفون 6S، دوربین بهتری نسبت به Nexus 6P و صفحه نمایش جذاب‌تری نسبت به همه گوشی‌های هم‌رده خود دارد. با ما همراه باشید تا ببینیم S7 لیاقت پرچمداری را دارد یا خیر.

 

image


image

 

طراحی

امسال سامسونگ به طراحان سال گذشته خود اطمینان کرد و S7 را با تغییرات اندک نسبت به S6 معرفی کرد. از نظر سامسونگ شیشه و فلز بهترین مواد برای ساخت یک گوشی جذاب هستند؛ بنابراین S7 را هم با همان متریال ساخته است.

 

image

 

یکی از تغییرات کوچک اما کارآمد بازگشت درگاه کارت حافظه به کهکشان هفتم سامسونگ است؛ ضمن اینکه بدون استفاده از درپوش برای پورت‌ها، گوشی ضدآب شده است. برای جلوگیری از داغ شدن گوشی راه حل کارآمدی در نظر گرفته شده است که مانند آن را پیش از این در کامپیوترها دیده بودیم. یک لوله مسی پرشده از آب، که ضخامت آن در حد میلی‌متر است، می‌تواند دمای دستگاه را تا حد قابل قبولی پایین بیاورد. آب موجود در لوله گرمای پردازنده را جذب می‌کند و به بخار تبدیل می‌شود. سپس این بخار به کندنسور منتقل و دوباره مایع می‌شود.

image

 

image

 

S7 نسبت به S6 حدود 1.1 میلی‌متر ضخیم‌تر شده است؛ البته این ضخامت بیشتر باعث شده تا لنز دوربین اصلی بیرون‌زدگی کمتری داشته باشد و از باتری پرظرفیت‌تری برای S7 استفاده شود. قاب پشتی S7 از جنس شیشه است، اما این بار مانند قاب پشتی Note 5 انحنا دارد. این انحنا گوشی را خوش‌دست‌تر کرده است. بااینکه گوریلا گلس 4 از این قاب محافظت می‌کند، بهتر است برای گوشی قاب محافظ یا کاور تهیه کنید، چراکه سطح صیقلی پشت دستگاه بسیار مستعد سر خوردن از دست است. سنسورهای مجاورت و نور در قسمت بالای سمت چپ در کنار LED نشان‌دهنده وضعیت مشاهده می‌شود و دوربین دوم در سمت راست خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. پایین صفحه نمایش هم مثل همیشه محل قرارگیری سه کلید معروف سامسونگ است. کلید قفل صفحه نمایش در کناره سمت راست و کلیدهای تنظیم صدا در کناره سمت چپ موجودند. سیم کارت و کارت حافظه را می‌توانید از جایگاهی که در لبه بالایی وجود دارد وارد دستگاه کنید. در نسخه دو سیم کارته هم از همین جایگاه برای سیم کارت دوم یا کارت حافظه استفاده می‌شود. اسپیکر گوشی به همراه میکروفون دوم و پورت میکرو یواس‌بی و پورت هدفون در لبه پایین قرار دارند. سامسونگ می‌توانست از پورت USB-C، که در گوشی‌هایی چون Nexus 6p و LG G5 استفاده شده، بهره ببرد، اما به همان میکرو یواس‌بی اکتفا کرده است. بهتر بود سامسونگ محل قرارگیری اسپیکر را هم تغییر می‌داد، چون هنگام بازی کردن دست‌ها اسپیکر را می‌پوشانند.

 

image

 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش‌های Super AMOLED سامسونگ زبانزد عام و خاص هستند؛ خصوصا از زمانی که این صفحه نمایش‌ها تصاویر را با رزولوشن QHD نمایش می‌دهند. همانند S6، این گوشی هم به صفحه نمایش 5.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1440×2560 پیکسل مجهز است، با این تفاوت که در S7 صفحه نمایش سطح بیشتری از گوشی را در بر گرفته. به تایید سایت Displaymate، صفحه نمایش S7 حدود 24 درصد روشنایی بیشتری نسبت به صفحه نمایش S6 دارد. میزان کنتراست و روشنایی صفحه نمایش بسته به نور محیط تنظیم می‌شود. در محیط‌های تاریک این موضوع کاملا به چشم می‌آید و صفحه نمایش خواناتر می‌شود. مانند گذشته، در قسمت تنظیمات می‌توانید حالت‌های مختلفی برای صفحه نمایش انتخاب کنید. در مجموع باید گفت بهترین صفحه نمایشی که می‌توانست وجود داشته باشد در S7 به کار گرفته شده است.

شاید Always-on تنها نوآوری امسال در زمینه صفحه نمایش موبایل باشد که سامسونگ و ال‌جی از آن بهره برده‌اند. با استفاده از این قابلیت هنگامی که صفحه نمایش خاموش است در قسمتی از آن اطلاعاتی نظیر تقویم، ساعت و نوتیفیکیشن‌ها برای شما به‌صورت دائم نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با سلیقه خودتان این اطلاعات را به نمایش درآورید؛ مثلا می‌توانید تقویم ماهانه به همراه ساعت را به نمایش درآورید یا اینکه ساعت به همراه نوتیفیکیشن را انتخاب کنید. البته این قابلیت حدود 1 تا 2 درصد در ساعت باتری گوشی را استفاده می‌کند؛ یعنی در روز حدود 24 درصد از باتری گوشی صرف Always-on می‌شود.

 

image

 

image

image

 

 

ضدآب

بعد از دو سال، قابلیت ضدآب بودن به گوشی‌های سری S سامسونگ بازگشت. خوشبختانه همه پورت‌ها برای مقاومت در برابر رطوبت نیازی به درپوش ندارند، حتی اگر پورت میکرو یواس‌بی خیس باشد و شارژر به گوشی متصل شود، خیس بودن پورت به‌صورت هوشمند تشخیص داده می‌شود و جریان برق برای شارژ دستگاه برقرار نمی‌شود.

پردازنده و سیستم عامل

تصور ما این بود که، مانند S6، این گوشی فقط با پردازنده ساخت سامسونگ ارائه شود، اما عملا سامسونگ S7 را با دو مدل پردازنده به بازار معرفی کرد. مدل G930F، که در ایران موجود است، پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 8890 دارد. این پردازنده با 4 گیگابایت حافظه RAM و چیپست گرافیکی Mali-T880 می‌تواند از پس انجام دادن هر کاری بربیاید. نسخه ارائه شده با پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 را تنها در برخی بازارها می‌توان پیدا کرد. پردازنده اگزینوس سامسونگ امتحان خود را پس داده است و نیازی نیست در عملکرد آن شک کنید. این پردازنده از عهده اجرای بازی‌های سنگین چون Asphalt 8 و Fifa16 نیز به‌خوبی برمی‌آید؛ خصوصا اینکه هنگام کار با گوشی اصلا گرمایی حس نمی‌کنید. از 4 گیگابایت حافظه RAM حدود 1.4 گیگابایت آزاد است.

image

 

یکی از برنامه‌های جدیدی که سامسونگ به گوشی‌های خود اضافه کرده است Game Launcher نام دارد. بهترین تعریف برای گیم لانچر این است که یک فولدر در اختیار دارید که تمام بازی‌های شما در آن وجود دارند. اما این ساده‌ترین کاری است که گیم لانچر برای شما انجام می‌دهد. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها در طول مدت بازی، مشاهده بیشترین بازی‌های انجام شده توسط کاربران گلکسی، مشاهده ویدئوهای جذاب از بازی‌ها، ذخیره انرژی در زمان انجام بازی و گیم تولز اشاره کرد. در Game Tools می‌توانید به گزینه‌های خوبی مانند اسکرین شات از آخرین رکورد خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این با گیم تولز می‌توانید از بازی خودتان فیلم بگیرید یا اینکه کلیدهای لمسی خازنی زیر گوشی را قفل کنید تا اینکه در زمان انجام بازی به‌طور ناخودآگاه آن‌ها را لمس نکنید. به‌محض نصب اولین بازی، Game Launcher از شما اجازه نصب می‌خواهد و پس از آن فعالیت خود را آغاز می‌کند. به دلیل اینکه پردازنده و سیستم عامل S7 و S7 edge کاملا شبیه هم است، بهتر است سری به بررسی تخصصی S7edge بزنید که به‌تازگی در سایت جی‌اس‌ام منتشر شده است.

image
  
image

 

 

دوربین

شاید با نگاهی به مشخصات دوربین S7 کمی نگران شده باشید، چراکه دوربین 16 مگاپیکسلی در S6 جای خود را به دوربین 12 مگاپیکسلی داده است. اما نگران نباشید! می‌توان گفت عملکرد دوربین، با وجود کمتر شدن مگاپیکسل، بهتر شده است. سامسونگ برای این دو گوشی خود از سنسور IMX260 ساخت سونی بهره گرفته است. اندازه گشودگی دیافراگم در این لنز از 1.9 به 1.7 رسیده است؛ بنابراین نور بیشتری به عکس می‌رسد و می‌توانید شاهد عکس‌های واضح‌تری باشید. علاوه بر آن، لنز عریض‌تر شده است و سوژه‌های بیشتری را در عکس جای می‌دهد. همچنین این دو گوشی اولین گوشی‌هایی هستند که از قابلیت فوکوس dual-pixel بهره‌مندند. این قابلیت پیش از این در دوربین‌های DSLR موجود بود. البته قابلیت Ultrapixel نیز، که اچ‌تی‌سی در برخی گوشی‌های خود استفاده کرده بود، چیزی مشابه dual-pixel است. با استفاده از این قابلیت فوکوس خودکار روی سوژه سریع‌تر و بهینه‌تر می‌شود و درنتیجه عکس‌های زیباتر و شفاف‌تری برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با دو بار فشردن کلید HOME می‌توانید به‌صورت مستقیم دوربین را آماده عکاسی کنید. با فشردن کلید ولوم هم عکس گرفته می‌شود.

 

image

 

در منوی دوربین Motion Panorama و Motion Photo به حالت‌های مختلف عکاسی افزوده شده‌اند.

 Motion Panorama ویژگی جالبی است که در دوربین گلکسی اس7 خودنمایی می‌کند. این اولین بار است که شما می‌توانید یک عکس پانوراما را در حالی تهیه کنید که تصویر متحرک توسط گوشی در حالت پانوراما ضبط می‌شود.

Motion Photo نیز ویژگی جدیدی است که سه ثانیه قبل از اینکه عکس بگیرید شروع به تصویربرداری می‌کند و تصویری شبیه به حالت Live Photos آیفون تهیه می‌کند.

دوربین اصلی می‌تواند با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند که میزان فیلم‌برداری آن بستگی به فضای ذخیره‌سازی آزاد گوشی دارد. امکانات دوربین، همان‌طور که مشاهده کردید، بسیار زیاد است و این امکانات جدید به امکانات قبلی نیز اضافه شده‌اند و با این اوصاف شاهد حضور امکاناتی هستیم که در کمتر گوشی موبایلی مانند آنها را می‌توانید مشاهده کنید.

کیفیت تصاویری که در نور روز با این گوشی تهیه می‌شوند یکی از بهترین‌هاست، رنگ‌ها در آن به‌خوبی هر چه تمام‌تر اشباع می‌شوند و هیچ نویزی در تصاویر مشاهده نمی‌شود. عملکرد دوربین در نور کم نیز بسیار خوب است و امکاناتی که سامسونگ برای آن در نظر گرفته به کاربر کمک خواهند کرد تا در نور کم تصاویری باکیفیت تهیه کند.

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی

image
  
image

 

image
  
image

 

نمونه عکس پانوراما

image

نمونه عکس دوربین دوم

image

 


 

باتری

باتری S7 حدود 450 میلی‌آمپرساعت نسبت به باتری S6 بیشتر است. S7 از QuickCharge 2.0 پشتیبانی می‌کند. سامسونگ اعلام کرده است شارژ از 0 تا 100 درصد این گوشی حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید. در آزمایش ما، در نیم ساعت حدود 50 درصد باتری شارژ شد و شارژ باتری در یک ساعت به 80 درصد رسید. ما در یک روز کامل از تمام امکانات گوشی با Wi-Fi روشن و نور صفحه نمایش 100 درصد استفاده کردیم و در پایان روز حدود 15 درصد از شارژ باتری باقی مانده بود. به نظر می‌رسد این زمان برای یک گوشی هوشمند با این امکانات کافی باشد.

 

نظر جی‌اس‌ام

گرچه سامسونگ طراحی S7 را نسبت به S6 دچار دگرگونی نکرده است، پیشرفت‌های سخت‌افزاری خوب آن شما را به خرید این دستگاه وسوسه می‌کند. باتری قوی‌تر، پردازنده بهتر، صفحه نمایش و دوربین باکیفیت‌تر در کنار سیستم عامل اندروید نسخه مارشمالو مواردی هستند که می‌توانند بهانه‌ای برای خرید S7 به‌حساب بیایند. در کنار همه این موارد قیمت ممکن است عاملی برای شک کردن در خرید این گوشی باشد. از نظر ما رابط کاربری تاچ وایز سامسونگ بسیار زیباست، اما این رابط کاربری باید بهینه شود، چراکه همیشه مقدار زیادی از حافظه RAM گوشی‌های سامسونگ صرف آن می‌شود. د مجموع می‌توانیم بگوییم S7 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های موجود بازار است، اگر بتوانید باقیمت آن کنار بیایید.

 

image

 

با سپاس از گروه هماهنگ که این گوشی را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (218 نظر)

R

۱۳۹۷/۷/۲۲
با سلام
من دیروز اس ۷ دست دوم نسخه اسنپدراگون با a5 2017 که دستم بود معاوضه کردم
باید بگم که اس ۷ یه چیز دیگست
ولی باتری اس۷ واقعا منصفانه بدون هیچ طرفداری نسبت به a5 2017 زود خالی میکنه
ولی به جز باتری هیچ برتری دیگه ای نسبت به اس ۷ نداره

علیرزا

۱۳۹۷/۳/۳۱
من s7دارم و یکی از اشناها a5 اس هفت تو دوربین اونو قورت نیده دوربین جلوی پنجش هم از نظر زاویه دید هم کیفیت دیگه دوربین عقب که یه چیز دیکست کلا معرکست و صدای لند گوش هم قوی تره کلا اس هفت به صرفه تره

علی

۱۳۹۷/۳/۱۹
A7 2018 نمیاد

ابوالفضل

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
سلام این گوشی رو چند خریدید؟ممنون

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
سلام اس هفت اج خریدم چقد بزارم شارژ بشه