خانهاخبار
وزنیاک: اپل واچ به اندازه کافی برای خرید متقاعدکننده نیست

وزنیاک: اپل واچ به اندازه کافی برای خرید متقاعدکننده نیست

اپل واچ یکی از گجت‌های پوشیدنی است که امروزه محبوبیت خاصی در بازار پیدا کرده، اما نظر یکی از موسسان اپل در مورد این محصول جالب و البته عجیب است.
۱۳۹۵/۲/۱

مردم همیشه طرفدار صداقت هستند، ولی معمولا مدیران شرکت‌های مختلف یا حامیانشان کمتر لب به انتقاد از محصولاتشان می‌گشایند. این مورد اما در مورد همه صادق نیست. استیو وزنیاک، کسی که همراه با استیو جابز 40 سال پیش اپل را پایه‌گذاری کرد، از آن دسته افرادی است که تعارفی با کسی ندارند و انتقاداتشان را بی پرده مطرح می‌کنند؛ حتی اگر این انتقادات متوجه شرکتی باشد که خودش تاسیس کرده است و همین باعث شده که وزنیاک محبوبیت خاصی بین مردم داشته باشد.

مصاحبه اخیر او شامل انتقاداتی به اپل واچ، گجت پوشیدنی هوشمند اپل، است. وزنیاک به گجت‌ها علاقه دارد، اما هنوز آمادگی پذیرفتن گجت‌های پوشیدنی فعلی از جمله اپل واچ را ندارد. او در مصاحبه‌اش به قدرت محدود پردازشی امروزه ساعت‌های هوشمند اعتراض کرده و از آن بیشتر به این معترض بوده است که یک دستگاه هوشمند برای اتصال به شبکه اینترنت یا پرداخت الکترونیک چرا باید به یک گوشی هوشمند وابسته باشد.

 

image

 

مورد دوم برای وزنیاک نپذیرفتنی‌تر است. او در مصاحبه‌اش اشاره کرده که بارها آیفون خودش را در خانه جا گذاشته و تا زمانی که قصد نداشته با اپل واچ خود پرداختی انجام دهد، اصلا متوجه جا گذاشتن گوشی‌اش در خانه نشده است و متاسفانه بدون اتصال آیفون با ساعت هوشمندش نتوانسته پرداخت خود را با اپل واچ کامل کند. این تجربیات وزنیاک را وادار کرده که بگوید: « مردم می‌گویند که اگر نام اپل را روی چیزی قرار دهید، افراد برای خرید آن صف می‌کشند. من فکر می‌کنم که این ساعت‌ها به چیزی بیش از نام اپل اپل نیاز دارند.» گزارش‌های متعددی منتشر شده است که می‌گوید اپل در حال کار روی نسخه‌ای از اپل واچ است که قابلیت استفاده از سیم‌کارت و اتصال مستقل به اینترنت را دارد. باید دید در اپل واچ 2 این تغییرات ایجاد می‌شود یا خیر.

وزنیاک در مورد اپل واچ‌ فعلی می‌گوید هزینه‌ای است که مقداری ظرافت به زندگی‌اش اضافه کرده. او اپل واچ را با اتصال بلوتوثی به گوشی مقایسه کرده و گفته ساعت‌های هوشمند امروزی، مانند هندزفری‌های بلوتوثی، قیافه کاربرانشان را «مضحک» می‌کنند. این مقایسه را فردی انجام داده که نامش با نام اپل گره خورده است. او همچنین اپل واچ را در لیست ساعت‌های هوشمندی قرار داده است که «به اندازه کافی برای خرید متقاعدکننده نیستند».

آیا شما با وزنیاک هم‌عقیده هستید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

فرشید

۱۳۹۵/۲/۱
قبل از هر چیز صداقت ایشون رو تحسین میکنم ولی اینم یه شیوه جدید واسه تبلیغات و بازار یابی واسه نسل بعدی اپل واچ هستش

محمدرضا

۱۳۹۵/۲/۱
ساعت هایی مثله هواوی واچ یا موتو 360 ظاهرشون به ساعت های عادی نزدیکتره و به نظرم حرف ایشون راجع به "مضحک" نشون دادنه کاربرشون درباره این دو مورد واقعا صدق نمی کنه !

reza.mllt

۱۳۹۵/۲/۱
من تا حدودی با صحبتهای ایشان موافقم اولا این گجت در ابتدای راه است وجای پیشترفت بسیار دارد دوما برای خود من خیلی جاها بکار اومده مثلا موقع رانندگی یا وقتی دستم پره بوده و دسترسی به گوشی برام سخت بوده و غیره

yh

۱۳۹۵/۲/۱
این اگه سیاست و بازریابی جابز مرحوم رو داشت کسی جلو دارش نبود....همه دنیا هوشمند سازی و ساخت کامپیوتر به شکل مدرن امروزی رو مدیون اپل میدونن .. و خود اپل هم میدون وزنیاک....یعنی برای کامپیوترهایی که مونیتور نداشت و داده هاشون به شکل کاغذ بیرون میومد... مونیتور طراحی کرد و از اون به بعد انقلابی در ساخت کامپیوتر های خنگی بوجود اومد .. حتی اویل دهه 80 همین وزنیاک... ساعت هوشمندی طراحی کرده بود که خودش استفاده میکرد... ولی چون هنوز سخت افزار ها به شکل امروزی توسعه یافته نبودند ایرادات زیادی داشت و جابز مرحوم رو اون موقع یعنی 30 سال پیش برای کار روی این متقاعد نکرد ولی بسیار شگفت زده اش کرد...
همین آدم چاق.. باعث و بانی خیلی کارهاست و کلا کمپانی اپل رو تولیدات و اختراعات این تاسیس شد ولی همیشه بیرون گود بوده و الان پاهاشو دراز کرده و از زندگی لذت میبره و عین خیالش هم نیست در عوض اسم کسایی که سیاست و زرنگی داشتند همیشه کنار اپل گفته میشه.. در حالیکه اصل کاری همین ایشون بودن

سهيل

۱۳۹۵/۲/۱
من خودم اپل واچ دارم درسته كه خيلي زيبا و لوكسه و من هرجا باهاش ميرم همه انگشت به دهان ميمونن ولي بايد گفت كه گفته هاي ايشون كاملا صحيحه و من خودم دارم با همه وجود گفته هاي ايشون رو لمس ميكنم اگر ايفون كنارش نباشه فقط يه ساعت خاليه بدون ايفون هيچي نيست من بيشتر از همه اينا جاي خالي يه كيبورد مجازي رو توش حس ميكنم و اينكه به نظر من سنسور ضربان قلبش دقت لازمو نداره عمر باتريش بيشتر بود بهتر بود شارژرش خيلي طول ميكشه باتريشو شارژ كنه 2 ساعت طول ميكشه كه براي يه باتري 200 ميلي امپر ساعتي زياده همون طور كه اقاي وزنياك گفت قدرت پردازش ضعيفي داره به نظر من قطرش يه خورده زياده اگر باريك تر بود بهتر بود