خانهاخبار
5 گوشی پرچمدار که تا پایان 2016 باید منتظر آنها باشیم

5 گوشی پرچمدار که تا پایان 2016 باید منتظر آنها باشیم

اکثر شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه، پرچمداران خود را هرساله در فصل بهار یا پاییز معرفی می‌کنند. در بهار امسال شاهد معرفی پرچمداران شرکت‌های سونی، سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی بودیم و حالا باید تا پاییز منتظر بمانیم و ببینیم چه گوشی‌های پرچمداری در انتهای سال 2016 به بازار عرضه خواهند شد.
۱۳۹۵/۱/۳۰

با معرفی پرچمداران ال‌جی، سامسونگ، سونی و اچ‌تی‌سی موج اول معرفی پرچمداران سال 2016 به پایان رسید. اگر از بین Galaxy S7 ،G5 ،Xperia X و HTC 10 هیچ کدام نتوانسته نظر شما را برای خرید به خود جلب کند، پس بهتر است چند ماه دیگر منتظر باشید تا موج دوم رونمایی از گوشی‌های پرچمدار از راه برسد.
معمولا شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل معرفی گوشی‌های هوشمند خود را در پاییز انجام می‌دهند و شرکتی مثل سامسونگ نیز از دومین پرچمدار خود رونمایی می‌کند. از آنجا که گوشی‌ها معرفی شده در نیمه دوم سال فرصت بیشتری برای معرفی دارند، معمولا از امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به گوشی‌های بهاری نیز برخوردارند.
در این مطلب شما را با 5 گوشی هوشمندی آشنا می‌کنیم که در نیمه دوم سال 2016 باید منتظر معرفی آنها باشیم تا اگر قصد خرید یکی از آنها را دارید، از هم اکنون شروع به پس‌انداز کنید.

 

OnePlus 3

 

image

 

وان‌پلاس تایید کرده است که نام پرچمدار بعدی این شرکت، که احتمالا حوالی ماه ژوئن معرفی می‌شود، OnePlus 3 خواهد بود. انتظار می‌رود طراحی این گوشی متفاوت از دو گوشی قبلی باشد و همچون سایر پرچمداران سال 2016 از پردازنده اسنپدراگون 820 بهره ببرد. وان‌پلاس در دو سال گذشته با عرضه گوشی‌های قدرتمند با قیمتی مقرون به صرفه نشان داد که پتانسیل لازم برای موفقیت را دارد، بنابراین با شناخته شدن بیشتر این شرکت چینی، سومین پرچمدار وان‌پلاس می‌تواند به فروش بیشتری دست پیدا کند.

 

Moto X

 

image

 

آخرین پرچمدار موتورولا را در ژوئیه سال گذشته مشاهده کردیم که با نام Moto X Style وارد بازار شد. اما با واگذار شدن شرکت موتورولا به لنوو، نام این برند را دیگر روی گوشی‌های تولیدشده نخواهیم دید. در حال حاضر در مورد پرچمدار بعدی موتورولا شایعات زیادی نمی‌شنویم که دلیل آن ممکن است فاصله چند ماهه با زمان معرفی Moto X بعدی باشد. انتظار داریم که موتو ایکس جدید نمایشگری بزرگ‌تر از 5 اینچ داشته باشد و از اسکنر اثر انگشت برخوردار شود. لنوو سرمایه گذاری زیادی روی برند Moto انجام داده است و تیم موتورولا هم خوب می‌داند که چگونه باید یک گوشی فوق‌العاده بسازد.

 

Galaxy Note 6

 

image

 

برخلاف موتو ایکس، شایعات در مورد Galaxy Note 6 بسیار است. انتظار می‌رود سامسونگ از نسل جدید فبلت‌های خود در ماه ژوئیه رونمایی کند؛ گوشی هوشمندی که نمایشگر 5.8 اینچی، 6 گیگابایت حافظه رم و پردازنده قدرتمند اگزینوس 8890 را در اختیار خواهد داشت. البته این امکان وجود دارد که، همچون گلکسی اس7، این فبلت نیز در بعضی کشورها با پردازنده اسنپدراگون 820 عرضه شود. گفته می‌شود گلکسی نوت 6 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و قلم دیجیتالی آن نسبت به قبل بهینه‌تر خواهد بود.

 

iPhone 7

 

image

 

اپل هر سال در فصل پاییز از مدل جدید گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند. امسال انتظار داریم iPhone 7 شاهد تغییری اساسی در طراحی خود باشد و برای اولین بار خاصیت ضدآب بودن به آن اضافه شود. در حالی که اکثر گوشی‌های اندرویدی نمایشگری با رزولوشن بالا دارند، به نظر می‌رسد که iPhone 7 همچنان نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 1334 در 750 پیکسل در اختیار داشته باشد. البته در کنار آیفون 7، مدل 5.5 اینچی iPhone 7 Plus نیز وجود خواهد داشت که در مورد تجهیز آن به دوربینی با لنز دوگانه حدس‌هایی زده می‎‌شود.

 

Google Nexus

 

image

 

گوگل سال گذشته با همکاری دو شرکت ال‌جی و هوآوی اقدام به معرفی گوشی‌های Nexus 5X و Nexus 6P کرد، اما مشخص نیست که امسال نیز برنامه‌ای برای معرفی دو گوشی دارد یا خیر. شایعاتی شنیده می‎شود مبنی بر این که HTC وظیفه ساخت نکسوس یا نکسوس‌های جدید گوگل را بر عهده گرفته است. این شرکت بعد از ساخت اولین گوشی نکسوس در سال 2010 دیگر در ساخت هیچ‌کدام از گوشی‌های نکسوس با گوگل همکاری نکرده است. پیش‌بینی می‎شود نکسوس 2016، که با نسخه جدید اندروید (Android N) رونمایی می‌‎شود، ویژگی‌ای مشابه ویژگی 3D Touch اپل داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

نرجس

۱۳۹۵/۴/۲۶
فقط اکسپریا زد پنج پریمیوم بقیه هیچ

محمد ی

۱۳۹۵/۳/۱۹
فکر نمیکنی دار اشتباه میکنی داداش؟!
820 قدرتمندترین پردازنده ی امسال بوده ها حتی گوشی های که با 820 ارائه شدند در بنچمارک ها با اختلاف زیادی از A9 جلو بودند

محمد

۱۳۹۵/۱/۳۱
از گوشی ویندوزفونی عکس گذاشتین ولی چیزی ازش ننوشتین!!!

فرهاد

۱۳۹۵/۱/۳۱
فقط نوت 6 سامسونگ و آیفون 7... بقیه بدرد نمی خورند

مهمان

۱۳۹۵/۱/۳۰
نکسوس بدون ال جی هیچه مثل نکسوس موتورولا