خانهاخبار
آیا Apple قصد تولید گوشی‌هایی با نمایشگر خمیده دارد؟

آیا Apple قصد تولید گوشی‌هایی با نمایشگر خمیده دارد؟

اگر چه همیشه اصطکاک‌هایی میان دو کمپانی قدرتمند اپل و سامسونگ وجود داشته است، در دنیای تجارت باید اختلاف‌ها را کنار گذاشت و تنها بر تجارت و سود بیشتر تمرکز کرد. سامسونگ در قالب قراردادی سه ساله مسئولیت تامین 100 میلیون نمایشگر OLED با سایز 5.5 اینچ را برای اپل بر عهده گرفته است. ادامه مطلب را در جی‌اس‌ام بخوانید.
۱۳۹۵/۱/۲۹

در چند سال اخیر تقریبا مشخصات تمام پرچمداران کمپانی‌های مختلف پیش از رونمایی رسمی افشا شده است. این موضوع امسال به اوج رسیده تا جایی که برخی خبرگزاری‌ها نه تنها مشخصات آیفونی را که در 2016 معرفی می‌شود افشا کرده‌اند، بلکه از ویژگی‌های آیفون 2017 خبر می‌دهند!

به نقل از نسخه چینی وال‌استریت ژورنال، کمپانی اپل با غول کره‌ای، سامسونگ، قراردادی سه ساله برای تامین نمایشگرهای OLED منعقد کرده است. چندی پیش شایعه شده بود که اپل قصد دارد محصولی با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED تولید کند، اما همه منابع به آیفون‌های سال 2018 و 2019 اشاره می‌کردند؛ حال آن‌که مدیران این برند ظاهرا عجله دارند و هرچه زودتر می‌خواهند طرفداران را غافلگیر کنند.

 

image

 

احتمالا می‌دانید آیفون‌های بعدی، که حدودا 5 ماه دیگر معرفی می‌شوند، iPhone 7 و 7 Plus نام خواهند داشت و با در نظر گرفتن روند نام‌گذاری گوشی‌های اپل انتظار می‌رود پرچمداران 2017 این کمپانی نیز iPhone 7s و 7s Plus لقب بگیرند. در گزارشی که امروز منتشر شده آمده که اپل برای خرید 100 میلیون نمایشگر 5.5 اینچی که به تکنولوژی AMOLED مجهز می‌شوند با سامسونگ قرارداد بسته است. از این خبر می‌توان نتیجه گرفت که تولید iPhone 7s Plus در سال 2017 با نمایشگر 5.5 اینچی قطعی است، اما از iPhone 7s و سایز نمایشگرش صحبتی به میان نیامده که احتمالا تصمیم دیگری برای آن اتخاذ خواهد شد. البته نمی‌توان فرضیه تولید iPhone 7S با نمایشگر OLED را قاطعانه رد کرد، زیرا پیش از این برای انعقاد قرارداد با اپل میان شرکت‌های Samsung ،Sharp ،JDI ،AUO و LG رقابت سنگینی وجود داشت؛ درنتیجه می‌توان ادعا کرد که یکی از این شرکت‌ها وظیفه تامین نمایشگرهای لازم برای iPhone 7S را بر عهده خواهد گرفت.

با وجود تمام توضیحات همچنان سوال اصلی باقی است: چرا اپل باید از نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED در فبلت خود استفاده کند؟ آیا اپل هم تصمیم گرفته اسمارت‌فون‌هایی نظیر سری Edge سامسونگ تولید کند؟ توجه داشته باشید که همکاری با اپل می‌تواند سود عظیمی برای سامسونگ به ارمغان بیاورد، اما اگر خاطرتان باشد، سری Galaxy Edge همچنان جزو پرفروش‌های این کمپانی است. پس چرا باید این خط تولید موفق را فدای همکاری با اپل کرد؟ جالب است بدانید که سامسونگ با تولید نمایشگر خمیده برای اپل و iPhone 7s Plus‌ می‌تواند رقیبی فوق‌العاده قدرتمند برای خط تولید Galaxy Edge دست و پا کند.

 

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا اپل هم به دنبال تولید اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگر خمیده است؟ به نظر شما سری Edge سامسونگ توان رقابت با iPhone 7s Plus را خواهد داشت؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۵/۲/۴
ول کنین بچه ها این جاسوساش تو اپل بهش خبر دادن :)) یه پست دیه ب سامسونگ میگف سامی بنجول :)))))))))) طرفدار htc هستید بعد میاید در مورد سامسونگ . اپل با نظرات اشتباهتون همرو گمراه میکنید

yh

۱۳۹۵/۱/۲۹
اینم میگم یه خورده اطلاعات مهندسیت بره بالا چون اینو نمیتونی تو گوگل سرچ کنی و بیای اینجا بگی... کلا نمیشه صفحات نمایش خمیده رو از نوع ال سی دی و یا led backlit ساخت علتش هم بر میگرده به نور پس زمینه اونها که باعث میشه این نور به قسمتهای خمیده نرسه و لبه ها بسیار بی کیفیت و سیاه نشون داده بشند... برای تولید صفحات خم باید از نوع oled‌استفاده کرد که پیکسلها بتونن جدا کنترل بشند تا کیفیت در لبه خمیده پایین نیاد... یعنی نوع صفحات خم باید از نوعoled باشه... منظور من هم همون نوع خمیدش بود نه صافش.. و منظور این متن هم دقیقا همون صفحات خمیدهoled.. بود...
آیفون از این مسخره بازیا در نمیاره بشین 5 ماه دیگه ببین که همجچین صفحه نمایشی بیرون نمیده

yh

۱۳۹۵/۱/۲۹
جناب مهندس..در کل صفحات led... استفاده شده در گوشیها نور پس زمینه ندارند به غیر از گوشیهای نوکیا و آیفون 7...
پیکسلها تو صفحات led به صورت جداگانه کنترل میشن . در قسمت مشکی هم پیکسلها خاموش میشه و عمق کم و زیادی نداره... دیگه وقتی پیکسل خاموش میشه چه عمق بیشتری؟!!!..... صورت مساله رو عوض نکن کاملا تابلوه سامسونگی هستی .... بالا رو هم خوب خوندم صفحات نمایش خمیده oled رو گفته نه خود oledساده رو.. حتی بهتره به تیتر هم یه نگاهی بندازی عوص اینکه بخوای مقابل منطق مقاومت کنی

alireza

۱۳۹۵/۱/۲۹
باید به عرضتون برسمونم که ابتدا مطالعه و اطلاعات کافی داشته باشید بعد نظر کترشناسانه بدید . اولا که oled به صفحه نمایش خمیده گفته نمیشه و یک صفحه نمایش هستش که رنگ مشکی عمیقی داره و فیلتر بیشتری که استفاده میکنه رنگ آبی هستش درضمن تا تجربه استفاده از صفحه نمایش های خمیده نکردید نظر ندید چون سهولت کار دارن و به قول شما شکننده نیستند
لطفا اول بالا بردن اطلاعات عمومی بعد نظر
جی اس ام لطفا بدرج

MOHAMMAD REZA

۱۳۹۵/۱/۲۹
من از همکاری شرکت ها خوشحال میشم.چون دوست دارم تکنولوژی پیشرفت کنه