خانهاخبار
نگاهی به چند نمونه از زیباترین گوشی‌های 2016

نگاهی به چند نمونه از زیباترین گوشی‌های 2016

امروزه تکنولوژی در حال حرکت به سوی تولید گجت‌هایی کوچک‌تر، ظریف‌تر و سبک‌تر است. گوشی موبایل تقریبا همیشه همراه صاحبش است، پس چه بهتر که سبک و قابل حمل باشد. در این مقاله 6 نمونه از زیباترین گوشی‌ها را برای خرید در سال 2016 معرفی و بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۱/۲۸

هنگامی که اولین تلفن همراه اختراع شد، هدف مخترع ساخت دستگاهی برای بازی یا فیلم‌برداری نبود. موبایل‌ها صرفا وسایلی برای برقراری ارتباط بودند که به خوبی جای تلفن‌های ثابت یا خانگی را پر می‌کردند. این موضوع رفته‌رفته دستخوش تغییر شد و کمپانی‌های تجاری به دنبال کسب سود بیشتر مثل هر چیز دیگری شور ماجرا را درآوردند! البته همه از این زاویه به ماجرا نگاه نمی‌کنند؛ شاید اگر قرار بود این‌گونه به پیشرفت علم نگاه کنیم، دیگر نیازی به ساخت خودرو ‍پرسرعت نبود، زیرا خودرویی با نهایت سرعت 50 کیلومتر بر ساعت هم می‌تواند افراد را به مقصد برساند و به همین شکل ساخت هواپیمای پرسرعت، تلویزیون 70 اینچی و تبلت 18 اینچی هم زیر سوال می‌رفت. تکنولوژی است دیگر، گاهی می‌خواهد بیش از حد بزرگ، بیش از نیاز سریع و بیش از درک ما انسان‌ها گسترده باشد!

امروزه عده‌ای معتقدند که شخصیت افراد و بعضا جایگاه اجتماعی آنها را گوشی‌ موبایلشان تعیین می‌کند. این فرضیه هنگام اولین برخورد با شخصی جدید شاید درست باشد؛ البته به شرطی که هر شخص واقعا به اندازه وسع مالی خودش گوشی بخرد، نه این‌که با سطح مالی متوسط یا ضعیف، تمام سرمایه‌اش را جمع کند و محصولی گران‌قیمت انتخاب کند. در همین راستا بارها شنیده‌ایم که می‌گویند: «هوآوی کلاس ندارد!« یا مثلا Xiaomi و Meizu را برند غیر معتبر چینی می‌دانند، در حالی که کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره مشخصات گوشی‌ها و عملکرد آنها ندارند، بلکه برای گوشی‌های هوشمند و برند‌های مختلف شخصیت‌هایی مجازی خلق کرده‌اند. به هر حال اگر جزو کاربرانی هستید که حرف اطرافیان بریتان مهم است و به دنبال خرید گوشی‌ای با طراحی زیبا و خیره‌کننده هستید، این مطلب می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند.

در این مقاله 6 نمونه از زیباترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های عرضه‌شده در سال 2016 را معرفی و به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

۱- Huawei P9

 

image

 

بالاخره Huawei‌ هم پرچمدار خود را پس از رقیبان دیرینه‌اش معرفی کرد و، همان طور که انتظار می‌رفت، تحسین کاربران و کارشناسان را برانگیخت. هوآوی به عنوان یک کم‍پانی چینی که خودش را از حاشیه‌هایی مانند دعواهای سامسونگ و اپل دور نگه داشته و از طرفی موفق به فروش 100 میلیون گوشی هوشمند در سال 2015 شده است می‌تواند با قاطعیت طی چند سال آینده جایگاهش را در بازار حفظ کند.

پرچمدار این کمپانی P9 Huawei نام دارد که با ضخامت 6.95 میلی متر و وزن 144 گرم می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران گجت‌های شیک باشد. این گوشی به نمایشگر 5.2 اینچی و بدنه فلزی مجهز شده که در کنار حافظه داخلی 32 گیگابایتی قابل ارتقا، باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی و دوربین دوگانه فوق‌العاده، که با همکاری Leica تولید شده، یکی از قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های 2016 است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های P9 دوربین دوگانه آن است که عملکرد تحسین‌برانگیزش را پیش‌تر در مقاله‌ای جامع در جی‌اس‌ام پوشش داده بودیم.

 

۲- HTC One A9

 

image

 

شاید همه کاربران، حتی آنهایی که از HTC متنفرند، طراحی‌ زیبای گوشی‌های این کمپانی را تحسین کنند. این برند تایوانی به تولید اسمارت‌فون‌های فلزی و شیک معروف است که زبان طراحی خود را حتی در میان‌رده‌ها هم بدون تغییر باقی می‌گذارد تا درمجموع محصولاتی زیبا وارد بازار کند.

اگر طراحی خیره‌کننده پرچمدار این کم‍پانی، HTC 10، را در نظر نگیریم، One A9 می‌تواند یکی از ظریف‌ترین و زیباترین تولیدات تایوانی‌ها باشد. ضخامت 7.26 میلی متری و وزن 143 گرمی هم شاهدی بر این مدعاست.

این گوشی نه تنها از نظر ظاهری، بلکه در عملکرد سخت‌افزاری هم شما را ناامید نمی‌کند. نمایشگر 5 اینچی با کیفیت Full HD، محافظ گوریلا گلس 4، دوربین 13 مگاپیکسلی، پردازنده میان‌رده Snapdragon 617 هشت هسته‌ای، فضای رم 3 گیگابایتی و باتری 2150 میلی‌آمپرساعتی از جمله مشخصات اصلی این گوشی هستند. اگرچه پردازنده و باتری ممکن است کاربر را اندکی دلسرد کنند، سنسور اثر انگشت و بدنه‌ فلزی با طراحی ظریف و زیبا می‌توانند همچنان نقاط قوت One A9 باشند.

 

۳- Xiaomi Mi 5

 

image

 

کاربرانی که دائما پیگیر اخبار تکنولوژی هستند قطعا با نام پرآوازه Xiaomi آشنایی دارند و شاید تعداد زیادی از آنها، مانند نویسنده این مقاله، در حسرت ورود رسمی این برند به کشور باشند! پرچمدار 2016 شیائومی Mi 5 نام دارد که طراحی ظاهری آن را می‌توان تلفیقی از پرچمداران کمپانی‌های مختلف دانست. اگرچه مدیران این کمپانی معتقدند که امسال دیگر از هیچ برندی کپی نکرده‌اند و Mi 5 حاصل خلاقیت طراحان داخلی شیائومی است، با نگاهی سطحی به لنز دوربین، حاشیه اطراف بدنه و دکمه Home زیر نمایشگر می‌توان ادعای مدیران چینی را رد کرد. به هر حال کپی یا اصیل مهم نیست؛ Mi 5 یکی از زیباترین پرچمداران 2016 است که ضخامت 7.25 میلی متری و وزن 139 گرمی در کنار طراحی بی‌نقصش اولین چیزهایی هستند که نظر خریدار را به خود جلب می‌کنند.

نمایشگر 5.2 اینچی با تراکم پیکسلی 428 پیکسل بر اینچ، محافظ گوریلا گلس 4، دوربین اصلی 16 و دوربین جلو 4 مگاپیکسلی، پردازنده فوق‌العاده قدرتمند Snapdragon 820، فضای رم 4 گیگابایتی و باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی، همه و همه ارزش پرداخت قیمت مناسب آن (حدودا 1 میلیون و 500 هزار تومان در ایران) را دارند.

 

۴- Huawei Mate S

 

image

 

چگونه می‌توان از زیباترین گوشی‌های 2016 صحبت کرد و نام Mate S را از قلم انداخت؟! سری Mate، علی‌رغم نمایشگرها و جثه فبلت‌گونه‌شان، معمولا بدنه خوش‌دست دارند و می‌توان با یک دست تا حدودی با آنها کار کرد. وزن این گوشی معادل 156 گرم و ضخامت آن 7.2 میلی متر است. شاید جالب باشد بدانید که Mate S و iPhone 6s Plus هردو نمایشگر 5.5 اینچی دارند، اما ارتفاع Mate S حدود یک سانتی متر از 6s Plus کوتاه‌تر است و این نماد طراحی منحصربه‌فرد هوآوی است.

نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت FHD، محافظ گوریلا گلس 4، دوربین اصلی 13 و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی، پردازنده اختصاصی Kirin 935 هشت هسته‌ای، فضای رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی قابل ارتقای 128 گیگابایتی و باتری 2700 میلی‌آمپرساعتی از جمله مهم‌ترین مشخصات این فبلت هستند. نمایشگر این گوشی می‌تواند میزان فشار واردشده را تشخیص دهد که در کنار کیفیت FHD و تکنولوژی AMOLED بهترین تصاویر را به نمایش می‌گذارد.

 

۵- Samsung Galaxy A5 6 (2016)

 

image

 

همان طور که می‌دانید، سری Galaxy A جزو زیباترین محصولات غول کره‌ای، سامسونگ، است. این سری از گوشی‌ها بدنه فلزی دارد که با طراحی چشم‌نواز می‌تواند هر کاربری را مجاب به خرید کند. نسخه 2016 از Galaxy A5، که با نام Galaxy A5 6 هم شناخته می‌شود، ضخامت 7.3 میلی متری دارد و وزنش معادل 155 گرم است. بدنه گوشی فلزی است که در کنار وزن نسبتا خوب و حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر می‌تواند درمجموع از A5 2016 گجتی خوش‌دست بسازد.

از جمله مهم‌ترین مشخصات آن می‌توان به نمایشگر 5.2 اینچی با کیفیت FHD، دوربین اصلی 13 و دوربین جلو 5 مگاپیکسلی، پردازنده میان‌رده Snapdragon 615 هشت هسته‌ای، فضای رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و باتری 2900 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

با توجه به این‌که سامسونگ در ایران نماینده رسمی دارد، قیمت 1 میلیون و 200 هزارتومانی این محصول اندکی باعث تعجب است. همان طور که پیش‌تر در مقاله‌ای در جی‌اس‌ام توضیح داده بودیم، به جای میان‌رده‌های جدید می‌توان پرچمداران نسبتا قدیمی خرید. به عنوان مثال، با همین قیمت می‌توان Xperia Z3 یا حتی Z3+ (Z4) را برای خرید انتخاب کرد. به هر حال اگر مایل به پرداخت چنین مبلغی برای یک میان‌رده هستید، Galaxy A5 2016 یکی از زیباترین میان‌رده‌هایی است که می‌توان در سبد خرید 2016 جای داد.

 

۶- OnePlus X

 

image

 

کمپانی وان‌پلاس هم یکی از چینی‌های پرطرفدار است که به دلیل نحوه خاص فروش محصولاتش کمتر از دیگر برندهای چینی همچون Xiaomi یا Meizu در بازار ایران مشاهده شده است. گوشی منتخب این برند که در لیست زیباترین‌ها قرار می‌گیرد OnePlus X نام دارد که بدنه آن با ترکیبی از قاب شیشه‌ای و فریم فلزی می‌تواند چشم هر کاربری را به خود خیره کند. ضخامت 6.9 میلی متری و وزن 138 گرمی هم از جمله دلایلی هستند که علاقه‌مندان به گوشی‌های شیک را به سمت این محصول جذب می‌کنند.

از جمله مشخصات OnePlus X می‌توان به نمایشگر 5 اینچی با کیفیت FHD، محافظ گوریلا گلس 3، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با سنسور CMOS و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی، پردازنده نسبتا قدیمی Snapdragon 801 چهار هسته‌ای، فضای رم 3 گیگابایتی و باتری 2525 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای onePlus X حدودا 250 دلار است که در صورت وجود در بازار ایران می‌تواند یکی از ارزان‌ترین میان‌رده‌های 2016 باشد.

 

در پایان به این نکته دقت داشته باشید که تمام این گوشی‌ها در سال 2016 معرفی نشده‌اند، بلکه می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای خرید گوشی در این سال باشند.

نظر شما درباره این لیست چیست؟ طراحی ظاهری گوشی چقدر برایتان اهمیت دارد؟ کدام برند بهترین طراحی را در گجت‌های خود پیاده می‌کند؟ شما از کدام گوشی استفاده می‌کنید و به زیبایی آن چه نمره‌ای می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

Mohammad

۱۳۹۶/۱۱/۹
من ۷ ماه اس۷اج رو دارم از نظر زییایی که عالیه . برهی دوستان میگفتن فقط زاهر داره برخی از جیزاش به درد نمیخوره باید به این افراد بگم به جز زیبایی بسیار عالی از نظر سرعت هم عالیه و از نظر لمسی . من تو این ۷ماهه یه مورد هنگ یا داغ کردن ازش ندیدم . عالی ترین چیز باتریش هست که تو ۱ سالت شارژ میشه و یه روز داره شارژ رو و از همه نظر عالیه دوربینش مخصوصا در شب دوستانی هم که میگن بده لابد از جای معتبری نخریدن یا ضربه خورده توجه کنید گوشی که میخرید حتما از جای معتبری باشه و دقت کنید اصل باشه اگر اصل باشه هیچ مشکلی براش پیش نمیاد حداقل تو یک یا دو سال اول . مچکرم

ارمان

۱۳۹۶/۶/۸
ایناها یه مشت گوشی اشغال زشت هستن
گوشی زیبا فقط سامسونگ گلکسی c7وs6 هستن

امیر

۱۳۹۶/۳/۱۴
هر برند گوشی زیبایی مخصوص خودش رو داره، ولی هیچی مثل s8 زیبا نیس

محمد

۱۳۹۶/۲/۳۱
ببخشید میخواستم بدونم SAMSUNG A3بهتره یاJ5

سینا

۱۳۹۶/۲/۱۸
آخه galaxy j7 رو میشه با p9 مقایسه کرد هووی p9 رو باید با galaxy s6 یا z5 premium و... مقایسه کنی نه با j7