خانهاخبار
Pro 6، پرچمدار Meizu، با ورود زودهنگام همه را غافلگیر کرد

Pro 6، پرچمدار Meizu، با ورود زودهنگام همه را غافلگیر کرد

امروزه میزو دیگر یک برند گمنام چینی نیست، بلکه در سطح جهانی طرفدارانی دور و بر خود جمع کرده است. پرچمدار جدید این کمپانی، Pro 6، که فضای رم 6 گیگابایتی آن شایعه‌ساز شده بود، هم‌اکنون معرفی شده است که در این مقاله مشخصات و امکانات مختلف آن را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۱/۲۶

برند چینی Meizu پابه‌پای هم‌وطنان خود، Xiaomi و OnePlus، در حالی به سوی جهانی‌شدن قدم بر‌می‌دارد که قیمت پایین و کیفیت بالا را دلیل استقبال کاربران از محصولات خود می‌داند؛ اگرچه در ایران از طریق فروشگاه‌های معتبر دستمان به این برند‌ها نمی‌رسد یا حتی اگر در دسترس باشند هم به قیمتی چند برابر حالت واقعی به فروش می‌رسند. به هر حال اگر خاطرتان باشد، سپتامبر سال گذشته پرچمدار Meizu با نام Pro 5 معرفی شد که بدنه فلزی، فضای رم 4 گیگابایتی و پردازنده قدرتمند از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های آن بود. در حالی که این گوشی همچنان می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربر باشد، تنها پس از گذشت حدودا 6 ماه کمپانی Meizu دوباره تصمیم گرفته است از پرچمدار جدیدی با نام Pro 6 رونمایی کند!

 

image

 

همان طور که انتظار می‌رفت، مانند پرچمداران پیشین، Pro 6 هم به نمایشگری از نوع Super AMOLED با رزولوشن 1080p یا فول ‌اچ‌دی مجهز شده است. نکته عجیب اینجاست که سری Pro معمولا نمایشگر بزرگ دارد، مانند Pro 5 که صفحه‌ای 5.7 اینچی داشت و حتی دیگر پرچمدار این برند، MX5، نمایشگری 5.5 اینچی داشت؛ اما در کمال تعجب Pro 6 از نمایشگری 5.2 اینچی بهره‌مند شده است که با لایه‌ای از Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. جالب است بدانید پس از به‌کارگیری 3D Touch در iPhone 6s توسط اپل، بقیه برندها و حتی برخی اپلیکیشن‌ها هم به افزودن چنین امکاناتی به محصولات خود ترغیب شدند. Meizu هم از این قاعده مستثنی نیست و نمایشگر Pro 6 را به تکنولوژی 3D Press مجهز کرده است.

 

image

این گوشی به پردازنده قدرتمند MediaTek Helio X25 مجهز شده که از نوع پردازنده‌های 10 هسته‌ای است. شتاب‌دهنده گرافیکی دستگاه هم Mali-T880 است که بخش پردازش مجموعا فرکانس بالاتری از نسخه Helio X20 از خود تولید می‌کند. علی‌رغم شایعاتی که حکایت از فضای رم 6 گیگابایتی در Pro 6 داشتند، در نهایت از 4 گیگابایت فضای رم در این گوشی استفاده شده است. البته 4 گیگابایت هم بیش از نیاز هر کاربری است، اما وقتی رم 6 گیگابایتی را در ذهن خود تصور می‌کنیم، 4 گیگابایت دلسردکننده به نظر می‌رسد!

 

image

 

از آنجا که امروزه دوربین گوشی به یکی از مهم‌ترین اجزای این گجت دوست‌داشتنی تبدیل شده، میزو هم پرچمدار خود را به سنسور 21.1 مگاپیکسلی با سایز پیکسل‌های 4.½ اینچی مجهز کرده است. فوکوس‌های لیزری و تشخیص فاز نیز در کنار یک فلاش دوگانه با 10 چراغ LED می‌توانند شفاف‌ترین تصاویر را ثبت کنند. نکته عجیب این است که باتری نسبتا کوچک 2560 میلی‌آمپرساعتی وظیفه تامین انرژی برای قطعات فوق‌العاده قدرتمند گوشی را بر عهده دارد؛ البته سرعت شارژ بالای آن با بهره‌گیری از آداپتور 24 واتی و قابلیت شارژ سریع نسخه 3.0 می‌توانند کمبودهای احتمالی باتری را جبران کنند.

 

image

 

Meizu Pro 6 از تاریخ 23 آوریل (حدودا 6 اردیبهشت) در نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های 385 و 430 دلار عرضه خواهد شد. طبق نظر کارشناسان، با توجه به این‌که پرچمداران پیشین، Pro 5 و MX5، مشخصات نسبتا مشابهی با Pro 6 دارند، احتمالا میزو در فروش این گوشی با مشکل مواجه خواهد شد.

نظر شما درباره Meizu Pro 6 چیست؟ اگر برندهای چینی در ایران نمایندگی رسمی داشته باشند، حاضرید به جای محصولات سامسونگ یا سونی، از محصولات میزو یا شیائومی خرید کنید؟ اولویت شما در خرید گوشی چیست: برند یا مشخصات؟!

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

amirhossein

۱۳۹۵/۸/۱۲
خو وقتی اینا به ذهن تو میرسن میخای به ذهن طراحا میزو نرسن؟؟
نمیخاد ادا کارشناسارو در بیاری برو به درسو مشقت برس

سانان

۱۳۹۵/۴/۱۴
سلام وباتشکر از سایت خوبتون. من الان نزدیک به 5ماهه mx5دارم نسخه 32gازهمه لحاظ ازش راضیم فقط اثر انگشتش وقتی دست خیس باشه دیر عمل میکنه . هرکسی هم سوالی داشت من در خدمتم

mohammadreza

۱۳۹۵/۲/۱۷
سلام و ممنون از سایت و مطالب بروزوجذابتون و خسته نباشید به همه دوستان فعال در جی اس ام باید بگم من خیلی دوست دارم ازبرنهای چینی استفاده کنم مثل میزو و شیاومی و...ولی متاسفانه هم کم یابند به علت نبود نماینده رسمی و وارد کننده و همتراز نبودنش تو ایران نسبت به قیمت واقعیش?

alireza

۱۳۹۵/۲/۴
دقیقا به نکات خوبی اشاره کردید و کاملا ریز بینانه بود بر خلاف صحبت های جناب amir owj دوست عزیز جناب امیر اوج شما انگار کلا از بس جنس چینی ارزان استفاده کردید هیچ سلیقه و هیچ نوع کیفیتی رو نمی تونید شناسایی کنید دوست عزیز شما باید ترکیب قطعات رو کنار هم بسنجید اگر فرض بر این باشد که هر چیزی که همانند غول های بزرگ چون سامسونگ و سونی و الجی باشد با قیمت پایین تر صد در صد بهتر است(البته از دیدگاه شما)پس باید به شما بگم این مشکل ریشه ای هست که در نوع بازار ما هست که هر چیزی ارزان تر با امکانات مشابه آن هم از نوع چینی چیز خوبی هست پس بهتر هست کمی تامل بفرمایید و بینید که حتی شرکتی چون هووآیی نیز با اینکه قیمت های مناسبی دارد در کنار سخت افزار معمولی باز هم نمی توانند آنگونه که باید خود را ثابت کند شما می توانید به سایت کمپانی مراجعه کنید و ببینید...یا اینکه شما می گید اگر شکل و ساختار اون شبیه به آیفون هست پس خوبه اومده با قیمت کم شبیه به آیفون زده!دقیقا نکته همینجا هست شما جنسی که ساختار و شکلی دزدی دارد و هیچ گونه خلاقیتی در آن نیست را به یک جنس اصیل ترجیح می دهید که دیگر جای بحثی ندارد...به طور کلی باید گفت ترکیب و ساختار گوشی های چون سونی.ال جی.سامسونگ.اپل ثابت شده و تایید شده هستند.

amir owj

۱۳۹۵/۲/۳
باتريش درسته زياد قوي نيس..ولي تراكم پيكسليش در برابر سامي و الجي خيلي كمتره...ضمنا فست شارژينگ3 هم كه نيم ساعته 80 درصد باتريو پر ميكنه...اگه ديدي شارژت كمه بزن شارژ برو اب بخور كانالهاي تلوزيونو بالا پايين كن برگرد ميبيني 50 درصدش پر شده:))