خانهاخبار
بلندگوهای HTC 10 استریو نیستند، اما صدای مناسبی دارند

بلندگوهای HTC 10 استریو نیستند، اما صدای مناسبی دارند

طبق رسم اچ تی سی در استفاده از بلندگوهای استریو در پرچمدارانش، انتظار می‌رفت که HTC 10 هم این چنین باشد، اما متاسفانه خبری از استریو نیست. به هر حال به گفته اچ تی سی اسپیکرهای BoomSound Hi-Fi Edition می‌توانند به خوبی از پس تولید صدا برآیند. در ادامه قابلیت‌های صوتی این گوشی را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۱/۲۶

پس از تحمل شایعاتی که ماه‌هاست پیرامون پرچمدار 2016 تایوانی‌ها منتشر می‌شود، بالاخره HTC 10 رونمایی شد که حقیقتا باید به احترامش کلاه از سر برداشت! اگرچه تقریبا تمام مشخصات آن پیش از رونمایی رسمی افشا شده بودند، باز هم دیدن طراحی ظاهری خیره‌کننده همراه با سخت‌افزار قدرتمند می‌تواند برای طرفداران این برند هیجان‌انگیز باشد.

 

image

 

هنگامی که اولین تصاویر از رندرهای متنوع این گوشی منتشر شد تقریبا همه‌چیز عادی به نظر می‌رسید، به جز اسپیکرهایی که متفاوت با پرچمداران پیشین این کمپانی بودند. جالب است بدانید که طراحی اسپیکرهای پرچمداران این برند از زمان معرفی HTC One دست‌نخورده مانده که غیبت آنها در تصاویر منتشرشده از HTC 10 اندکی نگران‌کننده شده بود. البته با توجه به این‌که غیبت بلندگوهای استریو در HTC One A9 هم به چشم می‌خورد، احتمال دادیم که سیاست‌ تایوانی‌ها پیرامون استفاده از بلندگوهای استریو در پرچمداران متحول شده و احتمالا دیگر خبری از آنها نخواهد بود.

به هر حال HTC 10 معرفی شد و، همان طور که حدس زده بودیم، فاقد اسپیکرهای استریو است. البته گوشی همچنان دو بلندگو دارد، اما دیگر در کنار یکدیگر نیستند، بلکه یکی در قسمت بالای گوشی و دیگری در نوار حاشیه پایین دستگاه قرار گرفته است. با توجه به محل قرارگیری بلندگوها قطعا نمی‌توان از آنها انتظار استریو بودن داشت، بلکه سیستم تولید صدا در این گوشی به طور کلی متحول شده است.

 

image

 

طبق ادعای HTC اسپیکری که در پایین گوشی قرار دارد نقش Sub-Woofer را بر عهده گرفته و صداهایی با فرکانس پایین یا به اصطلاح صدای بم تولید می‌کند. در آن‌سو اسپیکری که کنار دوربین جلو قرار دارد صداهایی با فرکانس بالا یا به اصطلاح صداهای زیر را به گوش شنونده می‌رساند. اچ‌تی‌سی این سیستم را BoomSound Hi-Fi edition نامیده که در حقیقت جای BoomSound Stereo را پر کرده است.

درست است که دیگر از بلندگوهای استریو در HTC 10 خبری نیست، اما هیچ جای ناامیدی ندارد. اگر گفته‌های اچ‌تی‌سی درباره این گوشی درست باشد، 10 همچنان می‌تواند قوی‌ترین و بلندترین اسپیکرها را میان پرچمداران 2016 به کاربران عرضه کند. البته نگرانی کوچکی در این زمینه وجود دارد و آن هم محل قرارگیری اسپیکر پایینی است: هنگامی که در حالت افقی با گوشی بازی می‌کنید یا فیلم می‌بینید، ممکن است دستتان روی اسپیکر قرار گیرد و صدا به خوبی شنیده نشود که این موضوع می‌تواند یکی از نگرانی‌های کاربران هنگام خرید HTC 10 باشد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب توجه این گوشی امکان تعریف پروفایل‌هایی برای نحوه خروج صدا از اسپیکرهاست. ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که برخی مشخصه‌های شنوایی در انسان‌های مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال، یک نفر ممکن است فرکانس‌های بالا را بهتر متوجه شود و فرد دیگری فرکانس‌های پایین را با وضوح بیشتری دریافت می‌کند. پرچمدار اچ‌تی‌سی امکان تعریف پروفایل را به کاربر می‌دهد تا هر شخصی خروجی صدا و فرکانس‌های تولیدشده را متناسب با نیازهای خودش شخصی‌سازی کند و درنهایت صداها را آن‌طور بشنود که دوست دارد.

 

نظر شما درباره سیستم صوتی HTC 10 چیست؟ آیا حذف بلندگوهای استریو ممکن است، مانند تجربه دوربین‌های اولتراپیکسل، به ضرر این کمپانی تمام شود؟ بهره‌مندی گوشی از اسپیکرهای استریو چقدر برای شما اهمیت دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Farah

۱۳۹۶/۱/۲۲
سلام من این گوشی رو دارم وقتی میخوام از گوشی استفاده کنم Tap To speak میاد به چه صورت میتونم غیر فعال کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

Farah

۱۳۹۶/۱/۲۲
سلام من این گوشی رو دارم وقتی میخوام از گوشی استفاده کنم
Tap To speak میاد به چه صورت میتونم غیر فعال کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

yh

۱۳۹۵/۱/۲۸
جای بلندگو ها رو عوض کرد که این خیلی خوبه در a9 خروجی اسپیکر در قسمت پایین سمت چپ قرار داره که در حالت افقی دست کاملا روی اسپیکر قرار میگرفت که خوشبختانه به سمت راست محل usb انتقال داد و یک بلند گوی دیگه هم در قسمت بالا گوشی قرار داده... واقعا تحسین بر انگیزه

ali

۱۳۹۵/۱/۲۷
جای بلندگوهاش خیلی بده

VistaMobile

۱۳۹۵/۱/۲۷
آقا من که مطمئنم بهترین و قویترین صدا را تولید خواهد کرد چون 2 اسپیکر همزمان کار خواهند کرد .