خانهاخبار
آموزش کار با Voice Access، دستیار صوتی جدید گوگل (لینک دانلود)

آموزش کار با Voice Access، دستیار صوتی جدید گوگل (لینک دانلود)

دستیارهای صوتی می‌توانند در شرایط مختلف بسیار مفید واقع شوند. هر کاربری ممکن است به دلایلی قادر به لمس نمایشگر نباشد که در این صورت با اپلیکیشن‌هایی مثل Voice Access می‌توان از امکانات گوشی اندرویدی خود استفاده کامل برد. در این مقاله نحوه کار با Voice Access، دستیار صوتی جدید گوگل، را آموزش خواهیم داد.
۱۳۹۵/۱/۲۶

همان طور که پیش‌تر در مقاله‌ای اشاره کرده بودیم، اخیرا گوگل اپلیکیشنی با نام Voice Access به عنوان دستیار صوتی جدید اندروید عرضه کرده است که هم‌اکنون در نسخه بتا به سر می‌برد. کاربرانی که بینایی ضعیفی دارند یا دچار هرگونه معلولیتی هستند که کار با نمایشگر لمسی را برایشان دشوار می‌سازد، از Voice Access گوگل می‌توانند بهترین استفاده را کنند. ظاهرا این کمپانی پروژه‌های متعدد‌ی پیرامون آسان‌سازی کار با گجت‌های هوشمند برای معلولین دارد که در آینده‌ای نزدیک یکی پس از دیگری از آنها پرده‌برداری خواهد کرد.

 

image

 

در این مقاله نحوه کار با Voice Access را به صورت خلاصه آموزش خواهیم داد، اما در ابتدا باید با ماهیت آن آشنا شوید. همان طور که می‌دانید دستیارهای صوتی فراوانی برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله Siri برای iOS و Cortana برای Windowsphone وجود دارد که عموما با فراخواندن نام آنها هشیار می‌شوند و فرامین کاربر را اجرا می‌کنند. پروژه‌ای که گوگل روی آن کار می‌کند اندکی متفاوت از رقبا عمل می‌کند و روند متفاوتی در پیش گرفته است. البته این کمپانی پیش از این هم یک دستیار صوتی با عنوان Google Now معرفی کرده بود، اما عموما برای جست‌و‌جو در صفحات وب از آن استفاده می‌شد و کاربرد چندانی در مقایسه با Siri یا Cortana نداشت. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های Voice Access با برنامه‌های مشابه این است که تمام ویژگی‌های لمسی نمایشگر در این اپلیکیشن گنجانده شده‌اند، به گونه‌ای که حتی بالا و پایین کردن در صفحه یا رفتن به صفحه بعد هم با فرامین صوتی قابل اجرا خواهد بود.

به گفته گوگل، کاربرانی که دچار هرگونه معلولیتی شده‌اند یا به هر نحوی قادر به لمس نمایشگر نیستند می‌توانند از Voice Access به بهترین شکل استفاده کنند؛ به عنوان مثال، برای باز کردن اپلیکیشن Chrome می‌توان فرمان Open Chrome را تلفظ کرد یا از Click Next و Scroll Down به ترتیب برای انتخاب گزینه بعدی و پایین رفتن در صفحه استفاده کرد. البته Voice Access می‌تواند برای کاربرانی که در سلامت کامل به سر می‌برند هم مفید باشد؛ به عنوان مثال، هنگامی که نمایشگر گوشی شکسته و به لمس انگشتان پاسخ نمی‌دهد یا وقتی که در حال رانندگی هستید و نمی‌توانید آیکون‌ها را لمس کنید به راحتی می‌توان با فرامین صوتی گوشی را کنترل کرد، بدون این‌که پلیس راهنمایی و رانندگی متوجه استفاده شما از گوشی شود!

 

image

 

برای استفاده از نسخه آزمایشی Voice Access از این لینک استفاده کنید و اپلیکیشن را دانلود کنید. پس از نصب وارد بخش Settings و Accessibility شوید و گزینه Enable Voice Access را فعال کنید. سپس وارد اپلیکیشن Google Settings شوید و گزینه Search & Now را لمس کنید. در این صفحه گزینه Voice را انتخاب کنید و سپس وارد OK Google Detection شوید. در گزینه‌هایی که مقابلتان وجود دارد From Any Screen را فعال کنید. تا اینجای کار قصد فعال‌سازیGoogle Now  را در گوشی شما داشتیم، پس در صورتی که این قابلیت هم‌اکنون روی گوشی فعال است و در حال استفاده از آن هستید، دیگر دلیلی برای طی کردن مراحل بالا وجود ندارد.

پس از فعال‌سازی گزینه‌های مربوط، عبارت OK Google را تلفظ کنید تا دستیار صوتی Google Now فعال شود. وقتی که صفحه سفیدرنگ با عبارت Listening ظاهر شد، عبارت Start Voice Access را تلفظ کنید تا دستیار Voice Access فعال شود. اگر تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، عبارت Voice Access باید در نوار نوتیفیکیشن مشاهده شود. حالا تمام امکانات گوشی با فرامین صوتی در دسترس هستند. برای شروع می‌توان با تلفظ Swipe Left به سمت چپ نمایشگر رفت یا با تلفظ اعدادی که به آیکون‌ها وصل شده‌اند آنها را باز کرد و از امکاناتشان استفاده کرد.

این اپلیکیشن در نسخه پیش‌نمایش Android N روی یک دستگاه نکسوس امتحان شده و به خوبی پاسخگوی تمام فرامین صوتی بوده است، اما بعضی کاربرانی که نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را استفاده می‌کنند یا صاحب گجتی به جز خانواده نکسوس هستند در اجرای برنامه با مشکلاتی روبرو شده‌اند و بعضا باگ‌هایی مشاهده کرده‌اند.

نظر شما درباره دستیار صوتی جدید گوگل چیست؟ آیا از آن استفاده کرده‌اید؟ در غیر این صورت می‌توانید از این لینک اپلیکیشن Voice Access را دانلود کنید و تجربه خود را از کار کردن با آن در اختیار خوانندگان جی‌اس‌ام قرار دهید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

رضا

۱۳۹۹/۵/۹
https://ittelconsulting.com/category/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF/
امیدوارم مشکلتون برطرف بشه

محمد مهدی

۱۳۹۵/۱۰/۳
با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت کارکنان و کاربران محترم سایت gms .
بنده به اشتباه یک گزینه رو فعال کردم سپس رو هرچیه گوشیم کلیک می کردم دور تا دورش ابی می شد و با صدای خانم اون گزینه تلفظ و گفته می شد (درضمن گوشیم s6 edge هست) بعد فکر کردم گوشیم خراب شده و سریعا گوشیم رو ری استارت کردم اما متاسفانه حالا نمی تونم وارد گوشیم شم و نمی گذاره حتی رمز رو بزنم و برم غیر فعالش کنم ! چیکار کنم ؟ لطفا کمک کنید ! اسم برنامه هم (voice assistant)

محمد

۱۳۹۵/۱/۲۸
مشکل اینجاست که حتما بای به اینترنت وصل باشی اون هم با سرعت بالا

یونس

۱۳۹۵/۱/۲۷
کاش این امکان بود که به جز زبان اینگلیسی فارسی و ترکی رو هم ساپورت می کرد

Reza 10.11

۱۳۹۵/۱/۲۷
با سلام به دوستان .من این نرم افزار رو روی نوت 4 سامسونگ نصب کردم .باگ داره .چطور میتونم حذفش کنم . گزینه ای برای حذف نداره