خانهاخبار
با 10 ویژگی مهم و جدید HTC 10 آشنا شوید

با 10 ویژگی مهم و جدید HTC 10 آشنا شوید

شاید بدنه فلزی خوش‌تراش و سخت‌افزارهای قدرتمندی که در اچ تی سی 10 استفاده شده، بیشتر از هر چیزی به چشم بیاید، اما ویژگی‌های جدید و البته مهم دیگری نیز هستند که باید در مورد آنها صحبت کرد. در ادامه به معرفی 10 ویژگی جدید HTC 10 می‌پردازیم که شاید کمتر به آن دقت کرده باشید.
۱۳۹۵/۱/۲۵

هرچقدر هم HTC را دوست داشته باشیم، باید قبول کنیم که این شرکت در یکی دو سال گذشته نتوانست آنطور که باید خود را نشان دهد و محصولات در خور شانی به بازار بفرستد. اما همیشه از شکست‌ها ‌می‌توان درس گرفت. تایوانی‌ها این بار وقت و حوصله بیشتری صرف پرچمدار جدیدشان کردند و با گوش دادن به نظرات و درخواست‌های کاربران و کارشناسان، محصولی ساختند که پس از مدت‌ها تحسین همگان را برانگیخت.
شاید بدنه فلزی خوش‌تراش HTC 10 و سخت‌افزارهای قدرتمندی که در این گوشی استفاده شده، بیشتر از هر چیزی به چشم بیاید، اما ویژگی‌های جدید و البته مهم دیگری نیز هستند که باید در مورد آنها صحبت کرد. در ادامه به معرفی 10 ویژگی جدید HTC 10 می‌پردازیم که شاید کمتر به آن دقت کرده باشید.

 

1- نمایشگر QHD با عملکرد بهتر

 

image

 

اگرچه HTC 10 اولین محصول اچ‌تی‌سی نیست که از نمایشگر QHD بهره می‌برد اما اولین باری است که پرچمدار اصلی این شرکت مجهز به نمایشگری با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل شده. همچنین اندازه نمایشگر HTC 10 نسبت به نمایشگر One M9 که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد، 0.2 اینچ افزایش یافته است. HTC ادعا می‌کند نمایشگر اچ‌تی‌سی 10، حدود 30 درصد رنگ‌های بیشتری نمایش می‌دهد، ضمن اینکه سرعت پاسخگویی آن به لمس نیز 50 درصد بهبود یافته است.

 

2- حاشیه‌های باریک‌تر اطراف نمایشگر

 

image

 

نسبت نمایشگر به بدنه HTC 10 به خاطر داشتن نمایشگر بزرگ‌تر و حاشیه‌های باریک‌تر، به 71.13 درصد رسیده که در مقایسه با One M9 یک پیشرفت قابل قبول محسوب می‌شود. در حالی که این گوشی باریک‌ترین در نوع خود نیست اما حذف حاشیه‌های پهن قبلی، پیشرفت مهمی در محصولات اچ‌تی‌سی است.

 

3- دوربین 12 مگاپیکسلی همه چیز تمام

 

image

 

با دیدن مشخصات دوربین اصلی HTC 10، با من هم عقیده خواهید شد که دوربین 12 مگاپیکسلی آن (حداقل روی کاغذ) از هر نظر کامل است. داشتن پیکسل‌های بزرگ 1.55 میکرونی با آپرچر f/1.8، لرزشگیر اپتیکی تصویر، فوکوس خودکار لیزری، قابلیت عکس‌ برداری با فرمت RAW و فیلم‌برداری با کیفیت 4K سبب خواهد شد تا علاقه‌مندان به عکاسی از داشتن چنین گوشی رضایت داشته باشند.

 

4- همه چیز برای سلفی مهیاست

 

image

 

اگر گوشی شما دوربین جلوی قدرتمند و نرم‌افزار عکاسی و ویرایش عکس پیشرفته‌ای داشته باشد، گرفتن عکس‌های سلفی خوب تضمین شده است. پرچمدار 2016 اچ‌تی‌سی مجهز به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ 1.34 میکرونی، آپرچر f/1.8 و لرزشگیر اپتیکی تصویر است که همه چیز را برای گرفتن یک سلفی خوب محیا می‌کند.

 

5- سخت‌افزارهای قدرت و بهینه شده

 

image

 

اکثر پرچمداران بزرگ امسال از پردازنده اسنپ‌دراگون 820 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند. HTC 10 نیز همچون Galaxy S7 و LG G5 مجهز به چنین ترکیبی شده تا چیزی از سایرین کم نداشته باشد. اچ‌تی‌سی با استفاده از بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری همیشه توانسته یک قدم جلوتر از رقبای هم‌تراز خود حرکت کند، انتظار داریم که امسال نیز برای HTC 10 چنین اتفاقی رخ دهد و کمر حریفان را به خاک بمالد.

 

6- صدایی از نوع بوم‌ساند

 

image

 

متاسفانه در HTC 10 شاهد حضور اسپیکرهای استریوی بوم‌ساند نیستیم، اما این دلیل نمی‌شود که صدای بی‌کیفیتی را بشنویم. اچ‌تی‌سی همواره در تیزرهای تبلیغاتی خود، روی امکانات صوتی پیشرفته و صدای باکیفیت بوم‌ساند پرچمدار خود تاکید داشته است که با کمک گرفتن از مبدل دیجتال به آنالوگ های پرفورمنس و آمپیلی فایرهای اختصاصی اسپیکرها، می‌تواند در دل موزیک دوستان بنشیند.

 

7- باتری 3000 میلی‌آمپری با شارژ سریع

 

image

 

داشتن یک باتری بزرگ 3000 میلی‌آمپرساعتی به همراه پردازنده کم مصرف‌تر و بهینه‌سازی‌های انجام شده، سبب می‌شود تا دارندگان HTC 10 بتوانند مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنند. همچنین به دلیل برخورداری از فناوری Quick Charge 3.0 امکان شارژ 50 درصد باتری تنها در 30 دقیقه برای شما فراهم خواهد بود.

 

8- رابط کاربری جدید Sense 8.0

 

image

 

بسیاری از طرفداران HTC رابط کاربری اختصاصی محصولات این شرکت را یکی از بهترین‌ها می‌دانند. نسخه جدید رابط کاربری بیشتر با متریال دیزاین هماهنگ شده و از تعداد اپ‌های پیش‌فرض آن کاسته شده است. همچنین ویژگی جدیدی به نام Freestyle در نسخه 8 سنس وجود دارد که به کاربر، آزادی عمل بیشتری در نحوه چینش صفحه خانه گوشی می‌دهد.

 

9- برخورداری از USB Type-C

 

image

 

HTC 10 یکی دیگر از محصولات انگشت شماری است که به پورت USB Type-C مجهز گردیده است. با این تغییر دیگر کاربران مشکلی برای جا زدن برعکس کابل USB به گوشی نخواهند داشت و می‌توانند جز اولین افرادی باشند که از این فناوری جدید استفاده می‌کنند.

 

10- اسکنر اثر انگشت

 

image

 

شاید برای خیلی‌ها اضافه شدن دکمه خانه، تغییر خوشایندی نباشد اما این دکمه، حسگر اثر انگشتی در خود دارد که کمتر از 0.2 ثانیه می‌تواند قفل گوشی را باز کند. از آنجا که این اسکنر از نوع انطباقی است، به مرور زمان انگشت شما بهتر اسکن خواهد شد و با سرعت بیشتری عمل خواهد کرد.

شما کدام یک از این 10 ویژگی را بیشتر دوست دارید؟ آیا فکر می‌کنید HTC 10 با داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی برتر در بازار مطرح کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

mahdihatefi7

۱۳۹۵/۳/۱۴
عشق فقط یه کلام
اچ تی سی علیه سلام

امید

۱۳۹۵/۲/۱۳
6 سال پیش 4s, desire hd , galaxy s شاخای بازار بودن من با تحقیق و البته خوشبختانه دیزایر اچ دی خریدم امسال کم کم داشتم احساس میکردم وقتشه که عوض کنم گوشیمو ، واقعا بین 6s و گوشی جدید سونی شک داشتم که بازهم خوشبختانه یه گوشی شاخ بعد از DESIRE HD تولید کرد کسایی که اون موقع گوشی باز بودن میدونن بازم htcیه گوشی همچی تموم زده واسه کسایی که باطن از ظاهر واسشون مهم تره ولی این دفه نامردی نکرده چون ظاهرشم عالیه دوستانی که سراغ سامی میرنو دو سال دیگه میبینم

امیرعلی

۱۳۹۵/۲/۱۳
ماله تایوانه عزیزم

خشایار

۱۳۹۵/۲/۳
دوست عزیز
بنظرم شما اصلا اس7 رو ندیدید که این طوری نظر میدید ؛ "بخدا خیلی پشیمونم"
برادر من , یه سوال از شما دارم , دلیل اصلی شما برای خرید htc 10 چیه ؟ مطمنم حتی یک دلیل قانع کننده هم نخواهید داشت که شما رو به تعویض کردن گوشی سوق بده...!
دوربینشون که هر دو یکین - نمره 88 ( البته با کمی ارفاق به htc 10 چون عکسهاش توی کانتراست بالا و روشنایی خیلی زیاد و خیلی کم , در همه موارد نویز بیشتری نسبت به s7 داره) اینا رو از سایت Dxo گرفتم
فیلم برداری s7 قوی تره ( نمره 88 نسبت به 86 ) و میتونه رزولوشن 720p رو با سرعت 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه در صورتی که Htc 10 نمیتونه
در خصوص صفحه نمایش هم که سامسونگ پادشاه بی چون و چرای صفحه نمایشه و هیچ کس نمیتونه از صفحه های سامسونگ ایراد بگیره ( خصوصا نسل جدیدش که اشباع و دمای کمتری داره )
ضد آب هم که هست , و نکته دیگر اینکه پردازنده Snapdragon 820 (در جی۵) حداقل 3درجه سانتی گراد توی همه موارد از Exynos 8890 گرم تره
مثلا S7 در حالت معمولی 27درجه و HTC 10 حدود 30 درجس , توی گیمینگ هم همین اختلافو حفظ میکنن . xiaomi mi5 توی 820یی ها گرم تر و g5 سردتر از بقین...
البته بنظرم اختلاف دمای اچ تی سی بیشتر از این چیزاس چون بدنش آلومینیومیه
تنها دو چیز میمونه که اون باتری تقریبا قوی تر htc 10 نسبت به s7 هست البته نه مدل edge
و همچنین usb type-c
خودتون قضاوت کنین که آیا type c برتری های قابل توجهی نسبت به microusb دارد یا خیر؟

محمد

۱۳۹۵/۲/۱
سلام به همه دوستان
من ميخوام ١٠ رو بخرم ولي ايا بنظرتون ضخامت بالاي ٩mm اذيت كننده نيست؟؟؟؟