خانهاخبار
دستیار صوتی جدید گوگل آماده رقابت با Cortana و Siri (لینک دانلود)

دستیار صوتی جدید گوگل آماده رقابت با Cortana و Siri (لینک دانلود)

گوگل اخیرا برای هرچه هوشمندتر کردن دستیار صوتی خود تلاش فراوانی کرده است، اما همچنان با یک دستیار ایده‌آل فاصله زیادی دارد. یکی از اپلیکیشن‌هایی که این کمپانی در آینده‌ای نزدیک در دسترس کاربران قرار خواهد داد Voice Access نام دارد.
۱۳۹۵/۱/۲۵

اگر مشخصات گوشی‌های هوشمندی را که طی سال‌های اخیر روانه بازار شده‌اند باهم مقایسه کنید، متوجه تغییرات شگرف و سرعت پیشرفت عجیب و غریب آن‌ها خواهید شد. اما همچنان کاستی‌هایی در این کالاهای دوست‌داشتنی مشاهده می‌شود؛ به عنوان مثال، با پرداخت هزینه‌ای گزاف یک گجت هوشمند می‌خرید و دریایی از امکانات در اختیارتان قرار می‌گیرد، اما همچنان باید برای استفاده‌ تمام و کمال از پتانسیل‌های آن از انگشتان خود استفاده کنید! البته همانطور که می‌دانید دستیارهای صوتی Siri ،Cortana و Google Now برای گجت‌ها عرضه شده‌اند، اما همچنان به شبکه Wi-Fi وابسته‌اند و در حالت آفلاین قادر نیستید از تمام امکانات آن‌ها استفاده کنید.

گوگل اخیرا برای هرچه هوشمندتر کردن دستیار صوتی خود تلاش فراوانی کرده است، اما همچنان با یک دستیار ایده‌آل فاصله زیادی دارد. یکی از اپلیکیشن‌هایی که این کمپانی در آینده‌ای نزدیک در دسترس کاربران قرار خواهد داد Voice Access نام دارد. این اپ همچنان مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند و در اختیار Beta Testers یا کاربرانی که نسخه اولیه را آزمایش می‌کنند قرار گرفته است. چند روز پیش برای تعداد محدودی از داوطلبان در گوگل‌پلی فرمی منتشر شد تا کاربرانی که به آزمایش نسخه اولیه علاقه دارند ثبت نام کنند. در زمان نوشتن این مقاله متاسفانه زمان تعیین‌شده برای ثبت نام تمام شده و امکان دسترسی به این اپ از طریق گوگل‌پلی وجود ندارد. البته اگر قصد دانلود نسخه غیر‌رسمی آن را دارید می‌توانید از این لینک اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که این نسخه صرفا یک ویرایش بتا است و ممکن است مشکلاتی برای عملکرد گوشی یا اپلیکیشن به وجود بیاورد، پس مسئولیت استفاده از آن بر عهده کاربر است!

 

image

 

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اپلیکیشن Voice Access بیش از یک دستیار صوتی ساده است و حوزه دستورات صوتی را یک گام به جلو خواهد برد. عملکرد این اپ بدین شکل است که تمام آیکون‌هایی که در صفحه مشاهده می‌شوند، از جمله حروف صفحه‌کلید، نوار نوتیفیکیشن و هر ابزار دیگری که روی گوشی نصب کرده‌اید یا به صورت پیش‌فرض وجود داشته، به یک عدد متصل می‌شوند. این اعداد به عنوان نماینده آیکون‌ها عمل می‌کنند تا به جای صدا کردن نام اپلیکیشن، تنها عدد را تلفظ کنید و عمل مورد نظر صورت گیرد. البته دستورات صوتی قدیمی همچون Open Chrome برای رفتن به مرورگر کروم یا Go Home برای رفتن به صفحه اصلی همچنان در دسترس خواهند بود.

به هر حال گوگل در تلاش برای ایجاد شرایطی است که دیگر نیازی به لمس نمایشگر نباشد، بلکه مثلا با تلفظ عدد مربوط به اپلیکیشن YouTube بتوان از آن استفاده کرد. البته کاربران خانواده نکسوس هم که نسخه پیش‌نمایش Android N را دریافت کرده‌اند احتمالا متوجه امکانات جدید این نسخه اندروید برای رابطه کاربر با گوشی از طریق دستورات صوتی شده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)