خانهاخبار
ایده uBeam برای شارژ بی‌سیم گوشی‌ها از فاصله یک متری

ایده uBeam برای شارژ بی‌سیم گوشی‌ها از فاصله یک متری

این روزها هرچه حجم باتری گوشی افزایش می‌یابد طبعا مدت‌زمان بیشتری هم برای شارژ آن نیاز خواهد بود. بدین معنا که باید گوشی‌ خود را ساعت‌ها به سیم و آداپتور وصل کرده و منتظر شارژ شدن بمانید. شرکت uBeam با ایده خود می‌خواهد شارژرهای بی‌سیم واقعی را روانه بازار کند...
۱۳۹۵/۱/۲۴

امکان شارژ بی‌سیم گجت‌ها یکی از کاربردی‌ترین اختراعاتی است که تاکنون در حوزه محصولات هوشمند انجام شده؛ این قابلیت می‌تواند کاربر را از شر سیم‌های بلند و کوتاه، قطع و وصل پورت‌ها و پاره‌شدن احتمالی سیم شارژر خلاص کند. برای استفاده از شارژ بی‌سیم تنها کافیست گوشی خود را روی یک پد که همراه با گجت یا به صورت جداگانه عرضه می‌شود قرار داده و تا شارژ کامل آن منتظر بمانید. البته ناگفته نماند که شارژ بی‌سیم هم مشکلات خود را دارد؛ از جمله این که در صورت اتصال گوشی به شارژرهای سیم‌ای حداقل به اندازه طول سیم می‌توان از آداپتور دور شد و از گوشی استفاده کرد حال آن‌که هنگام شارژ بی‌سیم باید گجت را روی یک پد رها کرده و در صورت جداکردن آن، فرآیند شارژ قطع می‌شود.

 

image

 

شرکت uBeam ادعا می‌کند که راه جدیدی برای شارژ گجت‌های هوشمند پیدا کرده که به معنی کلمه بی‌سیم است و می‌توان هنگام شارژ گوشی آزادانه با آن کار کرد. ایده uBeam این است که الکتریسیته را به وسیله امواج فراصوت به گوشی‌ها انتقال دهند.

همانطور که اشاره کردیم انرژی مورد نظر برای شارژ دستگاه از طریق امواج فراصوت به دستگاه انتقال می‌یابد؛ دستگاه شنوایی انسان صدا را تنها در فرکانس محدودی میان 20 هرتز تا 20000 هرتز تشخیص می‌دهد حال آن‌که فراصوت به فرکانسی از صدا گفته می‌شود که انسان‌ها قادر به شنیدن آن نیستند. uBeam معتقد است اینگونه امواج هیچ آسیبی به انسان نمی‌زنند و علاوه بر آن در سیستم‌های رادیویی یا هر دستگاه دیگری که با فرکانس‌ها و امواج مختلف کار می‌کنند هیچ اختلالی بوجود نخواهد آمد.

فاصله‌ای که می‌توان گوشی را از توزیع‌کننده امواج دور کرد حدودا 1 متر اعلام شده است یعنی دیگر لازم نیست برای شارژ شدن، گوشی را روی یک پد قرار دهید بلکه تا فاصله یک متر هم می‌توان از دستگاه دور شد. البته همانطور که احتمالا حدس زده‌اید نواقص‌ای هم در اینگونه شارژرها وجود دارد؛ به عنوان مثال امواج صوتی بر خلاف امواج رادیویی نمی‌توانند از دیوار یا هر جسم سخت دیگری عبور کنند پس هیچ مانعی نباید میان گوشی و دستگاه شارژر وجود داشته باشد؛ همچنین بیش از 99 درصد از امواج فراصوت ارسال شده بوسیله دستگاه مرکزی در صورت برخورد با پوست انسان پراکنده می‌شوند بدین معنا که میان دستگاه اصلی و گوشی نه تنها یک دیوار بلکه یک انسان هم نمی‌تواند قرار بگیرد زیرا بدن انسان مانع از عبور این امواج می‌شود.

یک راه چاره برای مشکل وجود اجسام و موانع در راه شارژر و گوشی وجود دارد و آن پر کردن اتاق از شارژرهاست! با توجه به این‌که امواج فراصوت به بدن انسان یا هیچ موجود دیگری آسیب نمی‌رسانند می‌توان خانه را پر از این شارژرهای تولیدکننده امواج کرد تا هرجا که می‌روید گوشی بتواند به یکی از آن‌ها وصل شود. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که انرژی بسیار زیادی در این صورت تلف شده و هزینه‌ای که بابت یکبار شارژ گوشی باید به سازمان برق پرداخت کنید با پر کردن خانه از شارژرها می‌تواند چندین برابر شود!

به هر حال شرکت uBeam هم این موضوع را فقط در حد یک ایده مطرح کرده و در حال طی‌کردن مراحل ابتدایی است؛ به خاطر داشته باشید که همه اختراعات بزرگ بشر با ایده‌های کوچک شروع شده‌اند پس در سال‌های آینده می‌توان انتظار ورود چنین شارژرهایی را به بازار داشت.

نظر شما درباره این ایده چیست؟ آیا در سال‌های آینده می‌توان گوشی‌ها را با شارژرهای بی‌سیم واقعی شارژ کرد؟ به نظر شما به جای پرداخت هزینه گزاف برای شارژرهای بی‌سیم بهتر نیست گوشی‌ها را به شارژ سریع مجهز کرد تا در مدت‌زمان بسیار کوتاهی با اتصال سیم شارژ شوند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

MOHAMMAD REZA

۱۳۹۵/۱/۲۷
هیچ کدوم از اینا بی سیم نیست.اولا که بیش تر از اندازه سیم نمیشه گوشی رو دور کرد ثانیا سرعتش هم کمتره.پس با سیم هم پول اضافی خرج نکردین و هم سریع تر شارژ میشه هیچ چیزی هم از بی سیم کم نداره