خانهمقاله‌ها
چگونه مصرف اینترنت پس زمینه را در iOS کنترل کنیم؟

چگونه مصرف اینترنت پس زمینه را در iOS کنترل کنیم؟

اگر از مصرف باتری یا داده دستگاه‌ آی‌او‌اسی خود ناراضی هستید، این مطلب را بخوانید تا با یک قابلیت آی‌اواس در این زمینه بیشتر آشنا شوید.
۱۳۹۵/۱/۲۴

یکی از قابلیت‌های جالب iOS که ممکن است تا امروز با آن آشنایی نداشته‌اید، Background App Refresh نام دارد. این قابلیت همان طور که از نامش بر می‌آید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد هنگامی که به وای فای یا شبکه اینترنت همراه متصل شده‌اید، محتوای خود را در پس زمینه به روز کنند. در واقع این قابلیت باعث می‌شود که اپلیکیشن‌ها همواره محتوای جدید خود را آماده داشته باشند و هنگامی که می‌خواهید هرکدام از آن‌ها را باز کنید سرعت بیشتری را تجربه خواهید کرد. البته باید به چند نکته مهم در این زمینه توجه کرد. اول اینکه اپلیکیشن‌هایی که مجوز به روز شدن محتواهایشان در پس زمینه را دریافت کرده‌اند با اینکه کاملا در حال اجرا نیستند اما همچنان باتری شما را مصرف می‌کنند. بنابراین انتخاب اینکه چه اپلیکیشن‌هایی این مجوز را داشته باشند در میزان مصرف باتری شما موثر است به خصوص اگر از افرادی هستید که همیشه با مصرف باتری مشکل دارید.

 

image

 

برای روشن کردن این قابلیت و انتخاب اینکه چه اپلیکیشن‌هایی اجازه داشته باشند یا نداشته باشند از آن بهره ببرند، ابتدا به Settings App و سپس به General بروید. در این قسمت گزینه Background App Refresh را روشن کنید. حال در لیست اپلیکیشن‌هایی که به نمایش در آمده می‌‌توانید انتخاب کنید کدام یک این از این قابلیت استفاده کنند و کدام خیر. توجه داشته باشید که ممکن است بعضی اپلیکیشن‌ها از این قابلیت پشتیبانی نکنند و برای به روز رسانی محتواهایشان حتما مجبور باشید که وارد اپلیکیشن شوید. نکته مهم دیگر این است که باید توجه کنید اپلیکیشن‌هایی مانند پیام رسان‌ها که نیاز به فعالیت در پس زمینه برای به موقع به اطلاع رساندن نوتیفیکشن‌ها دارند را غیر فعال نکنید. در غیر این صورت برای مثال اگر واتس‌اپ خود را در این بخش غیر فعال کنید تا زمانی که وارد خود اپلیکیشن‌ نشوید متوجه نخواهید شد که چه پیام‌هایی را دریافت کرده‌اید.

اما علاوه بر مصرف باتری، این قابلیت امکان کنترل بیشتر بر روی مصرف داده برنامه‌ها را نیز به شما می‌دهد. برای مثال برنامه‌ای که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید لازم نیست که در پس زمینه محتوای خود را به روز کند و هم باتری شما را مصرف کند و هم حجم اینترنتتان را هدر دهد. این چنین برنامه‌ها هنگامی که واقعا به آن‌ها نیاز داشته باشید واردشان شده و برنامه اطلاعات موردنیاز خود را همگام می‌کند. این قابلیت به خصوص اگر از اینترنت همراه و وای فای استفاده می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا در این صورت می‌توانید محتواهای جدید برنامه‌ها را هنگامی‌ که به وای فای متصل هستید دریافت کنید نه هنگام اتصال به اینترنت همراه.

 

image

 

اگر خواستید ببینید که برنامه‌ها هر کدام در پس زمینه چقدر از باتری شما را در 24 ساعت یا 7 روز گذشته مصرف کرده‌اند نیز می‌توانید به Settings App و سپس Select Battery بروید و میزان مصرف هرکدام را مشاهده کنید.

توجه کنید برنامه‌‎ای که به روز رسانی پس زمینه اطلاعات آن غیر فعال شده باشد، هنگامی که آن را باز می‌کنید با سرعت کندتری اجرا خواهد شد زیرا باید تمامی اطلاعات و نوتیفیکشن‌های جدید را یک‌باره دریافت کند.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)