خانهاخبار
تفاوت محافظ‌ صفحه شیشه‌ای با پلاستیکی چیست؟

تفاوت محافظ‌ صفحه شیشه‌ای با پلاستیکی چیست؟

اکثر کاربران برای محافظت کردن از صفحه نمایشگر گوشی خود در برابر خط و خش و شکستن از محافظ شیشه‌ای یا پلاستیکی صفحه نمایش استفاده می‌کنند. اما تفاوت این لایه‌های محافظ چیست و کدام یک از این دو وسیله جانبی گزینه بهتری برای خرید و استفاده است؟
۱۳۹۵/۱/۲۲

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید از آنها در برابر صدمه محافظت شود، به همین دلیل شرکت‌های سازنده از فناوری‌هایی مثل گوریلا گلس استفاده می‌کنند تا احتمال آسیب دیدن نمایشگر را به حداقل برسانند. با اینکه در حال حاضر گوریلا گلس 4 یکی از پیشروترین فناوری‌ها در صنعت شیشه‌های محافظ است، در برابر خش و شکسته شدن صددرصد مقاوم نیست؛ درنتیجه بسیاری از کاربران تصمیم می‌گیرند محافظ‌ صفحه‌ جداگانه‌ای روی دستگاه خود نصب کنند.

در بازار دو نوع محافظ صفحه نمایش (شیشه‌ای و پلاستیکی) وجود دارد که برای استفاده در انواع دستگاه‌ها ساخته می‌شوند. اما کدام یک از این دو انتخاب بهتری برای نصب و محافظت از نمایشگرهاست؟ در ادامه به معرفی 5 تفاوت محافظ‌های شیشه‌ای و پلاستیکی صفحه نمایش می‌پردازیم.

 

image

 

  • وضوح: محافظ‌های پلاستیکی تا حدی در انتقال نور و رنگ ابهام ایجاد می‌کنند، اما نمونه‌های شیشه‌ای به دلیل اینکه جنس صاف‌تر و روشن‌تری دارند، کیفیت نمایشگر را حفظ می‌کنند و در انتقال نور و تصویر افت کمتری احساس می‌کنید. پس اگر حفظ کیفیت نمایشگر، مخصوصا اگر QHD باشد، برایتان مهم است، محافظ شیشه‌ای انتخاب بهتری برای استفاده شما خواهد بود.
  • قیمت: مهم‌ترین مزیت محافظ‌های پلاستیکی قیمت ارزان آنهاست. در حال حاضر محافظ‌های شیشه‌ای مرغوبی که در بازار وجود دارند با قیمت بالایی به فروش می‌رسند، در حالی که با پرداخت چند درصد از هزینه آنها می‌شود نیم دوجین محافظ پلاستیکی تهیه کرد.
     
  • تاچ: به دلیل اینکه شیشه سطح صاف و نرمی دارد، هنگام لمس کردن و کار با آن احساس بهتری به شما دست خواهد داد که موجب می‌شود حرکات انگشت به راحتی روی دستگاه صورت بگیرد. اما جنس پلاستیک اندکی چسبناک است و به راحتی شیشه نمی‌شود با آن کار کرد و حس خوبی گرفت.

 

image

 

  • نصب: حتما می‌دانید نصب محافظ صفحه نمایشگر تا چه اندازه کار سختی است و چقدر به مهارت نیاز دارد. محافظ پلاستیکی، به دلیل ضخامت کم، بسیار منعطف است و شما را هنگام نصب به دردسر می‌اندازد؛ مخصوصا اگر حباب هوا زیر آن جمع شود. اما محافظ شیشه‌ای را، چون جنس سخت‌تری دارد، می‌شود راحت‌تر روی گوشی نصب کرد.
     
  • ظاهر: همان طور که گفتیم، محافظ‌های پلاستیکی ضخامت کمتری نسبت به نمونه‌های شیشه‌ای دارند (0.1 میلی‌متر در مقابل 0.5 میلی‌متر)، به همین دلیل وقتی محافظ شیشه‌ای را روی نمایشگر دستگاه بچسبانید، اختلاف سطح آن بیشتر مشخص خواهد شد. شاید فکر کنید که ضخامت 0.5 میلی‌متر ضخامت بسیار کمی است، اما وقتی از نزدیک با آن برخورد کنید، تاثیر منفی‌ای که بر ظاهر دستگاه می‌گذارد کاملا حس خواهید کرد.

با شمردن این تفاوت‌ها مشخص است که محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش حس بهتری به کاربر می‌دهد و در انتقال کیفیت اصلی نمایشگر موفق‌تر عمل می‌کند. اما ممکن است خیلی‌ از کاربران، به دلیل قیمت بالای این نوع محافظ و همچنین تاثیر منفی آن بر ظاهر دستگاه، ترجیح دهند از محافظ پلاستیکی با قیمت ارزان‌تر استفاده کنند. شما کدام یک از دو نوع محافظ صفحه را می‌پسندید و از آن روی دستگاه خود استفاده می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

elay

۱۴۰۰/۲/۱۷
خب آگاه باشین من چندین ساله از جایی که گوشی بخرم نمیذارم ن برنامه بزنن ن لوازمی روش بندازن تازه برا خریدم از همه جااا میپرسم بعد تو ایران باید همیشه حوست تو خرید جمع باشه یه عالمه بپرسی و خودتو خسته کنی بعد تا سرت کلا نره

فاطمه

۱۳۹۸/۱/۲۰
سلام .من نمیدونم واسه گوشیم گلس بگیرم یا محافظ پلاستیکی ! s9+ هستش و بخاطر خمیدگی صفحه نمایشش همه بهم میگن هم قیافش زشت میشه هم گلس بعد یه مدت کوتاه کنده میشه ?چی بخرم؟؟ قیمتش مهم نیست فقط لطفا بدرد بخور باشه

فاطمه

۱۳۹۸/۱/۲۰
بله دقیقا .گوشی منم s9+هستشو سوال منم هست . هرچی هم سرچ میکنم ب جوابی نمیرسم?

محمد

۱۳۹۷/۹/۳۰
ازبازاری حروم خورترپیدانکن خوب اصلا نداره یه تبلت خریدم چقدرروخودتبلت بهم انداخت رولوازمش که دیگه چی بگمیه کیف بهم داد ۱۰۰ هزارتومان همونوازاینترنت خریدم ۲۲ تومان گلس برام انداخت ۷۰ تومان ازاینترنت خریدم ۱۵ تومان همشون همون جنس.شارژراصلیشوازروش برداشت ویه شارژرآشغالی روش گذاشت.جالبه رفتم پیشش بهش نشون میدم اونهایی که ازاینترنت خریدم میگه جنسش فرق داره به چندتاهمکاراش نشون دادم میگن جنسش یکیه بهت انداخته.این مغازه توپاساژ تواصفهان وتوخیابان بزرگمهرمیباشدبقل خیابان مفتح.خدالعنت کنه اینجوربازاریوکه به مردم ظلم میکنند

فروغ

۱۳۹۷/۲/۲۴
چیزایی ک گفتید کاملا درسته ولی برای برای گوشی های اج s8 و s9 اینطور نیست! شیشه نمیچسبه و فقط دورش میچسبه صفحه رو کدر میکنه بخاطر فاصله ای ک با وسط صفحه داره تاچ راحت نیست...من کلی هزینه کردم و ناراضی انداختمش دور و برچسب زدم...ولی چیزایی ک گفتید برای بقیه ی گوشی ها حز اونایی ک لبه خمیده دارن کاملا صدق میکنه??