خانهاخبار
ساخت iPhone SE برای اپل تنها 160 دلار خرج برمی‌دارد!

ساخت iPhone SE برای اپل تنها 160 دلار خرج برمی‌دارد!

اپل مدل 16 و 64 گیگابایتی آیفون اس ای را به ترتیب با قیمت 400 و 500 دلار به فروش می‌رساند. اگرچه قیمت این محصول در مقایسه با دیگر گوشی‌های 4 اینچی اختلاف زیادی دارد، خیلی‌ها به دلیل سخت افزارهای قدرتمند این دستگاه قیمتش را مناسب می‌دانند. با این حال خوب است بدانید که قیمت تمام‌شده این آیفون برای اپل کمتر از نصف قیمت فروش آن است.
۱۳۹۵/۱/۱۸

خیلی‌ از کاربران امیدوار بودند که آیفون 4 اینچی جدید اپل با قیمتی مقرون به صرفه وارد بازار شود تا دست عده بیشتری به آن برسد، اما این آرزو به واقعیت تبدیل نشد و در نهایت قیمت 400 و 500 دلاری روی iPhone SE  گذاشته شد.
اگرچه آیفون SE یک گوشی کوچک است، بدنه فلزی و سخت‌افزارهای قدرتمند آن می‌تواند توجیهی برای قیمت نسبتا گرانش باشد، هرچند که عموما قیمت محصولات اپل از میانگین سایر برندها بالاتر است.

 

image

 

شرکت تحقیقاتی IHS با محاسبه قیمت قطعات آیفون اس‌ای و همچنین هزینه اسمبل آنها دریافته است که ساخت مدل 16 گیگابایتی این دستگاه چیزی حدود 160 دلار یا دقیق‌تر 156 دلار و 20 سنت برای اپل خرج برداشته است که در مقایسه با هزینه ساخت 200 دلاری iPhone 5s در زمان خودش 40 دلار ارزان‌تر است.
نکته قابل توجه دیگر این است که هزینه ساخت مدل 64 گیگابایتی iPhone SE تنها 10 دلار گران‌تر (170 دلار) تمام می‎شود، اما با اختلاف 100 دلاری نسبت به مدل 16 گیگابایتی به فروش می‌رسد. شاید یکی از دلایل این که اپل به اضافه کردن کارت حافظه به آیفون‌های خود تمایلی ندارد همین باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (41 نظر)

amir.nj9

۱۳۹۵/۸/۲۵
سلام دوستان به نظر من که ایفون 5 و 5 اس و داشتم مقایسه ایفون با اندروید یه طور نادونیه گوشی های ایفون طراحی عالی دارن جنس بدنه از فلزه و خیلی خوش دستن ... خیلیا ممکنه بگن سی پی یو گوشی ضعیفه ولی اینا همون کسایی هستن که تا حالا ایفون نداشتن چون همون سی پی یو های روی کاغذ ضعیف روی ایفون عالی جواب میدن خرید بعدی من ایفون اس ای 64 گیگابایتیه که فقط با دوربین سلیفش و نداشتن تاچ سه بعدیش حال نکردم با این وجود هیچکس نمیتونه منکر این باشه که ایفون بهترین 4 اینچی ساز دنیاست

حامد

۱۳۹۵/۲/۱۲
به نظر من برتری ایفون هم سرعتشه هم بخای بری بفروشیش فوقش 100تومن ضرر میکنی ولی بری سامسونگو بفروشی 500 به بالا ضرر میکنی.من طرفدار هیچ مارکی نیستم

دنیا

۱۳۹۵/۲/۹
هنوز بهترین گوشی ها دارن با اپل مقایسه میشن تا ببینن خوبه یا نه
همیشه اول اپل یه فناوری جدید میاره که کارایی داره بعد برندای دیگه میارن...
اینکه سیستم عامل و سخت افزار اپل یکه هیچ حرفی توش نیست ...
من خودم اپل ندارم و سامسونگ دارم ولی باهاش کار کردم خیلی روون و راحته ...
حتی تو ساخت بدنه که از شیشه و فلز استفاده میکنه تو طراحیش تاااازززهههه سامسونگ داره همچین کاریو میکنه به جای استفاده از بدنه پلاستیکی بی کیفیتش...
اگه میگید ی چیزی بده با دلیل و منطق بگید...

ali

۱۳۹۵/۲/۷
من میخاستم سامسونگ بخرم،ولی باکلی تحقیق انصافااپل بهتره،چون سامسونگ یاهرگوشی بخری مثلاسامسونگ هزارررررتامدل داره،بعدقیمتش بعداینکه یکی جدیدشودرمیاره حتی ازنصفم پایین ترمیادسامسونگ اس ۶دومیلیونوخورده ای شده یکوخورده ای هنوزشیش ماهم نشده،ولی اپل بعدچندسال قیمتش بالای دومیلیونه،هنگ نمیکنه،من هربرندی گرفتم هنگی میشه حتی همون اچ تی سی که کلی تعریفشومیکنن درضمن من خودمم طرفدارش بودم.وووووکلی چیزای خوب دیگه،این قیافه اپل به کل این گوشیا می ارزه،هررررکی تاحالااپل دستش نگرفته میگه خوب نیست،مردم احمق نیستن پول مفت بدن.

Javad

۱۳۹۵/۲/۱
این نظرم واسه کساییه که بد میگن از ایفون.
من طرفدار اپل نیستم اما وقتی ایفونو دست میگیرم اصلا فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه!این همه ازش بد میگین یکی بیاد کامل و با دلیل بگه چیش بده که انقدر بد میگین ازش.واقعا حقش نیس انقدر بد گفته شه دربارش!
شرکتای دیگه که با اندروید کار میکنن رو من بیشتر میپسندم.اما همه ی پرچم دارا با ایفون مقایسه میشن که ببینن میتونن شکستش بدن یا نه!
لطفا مشکلای ایفونو با دلیل بگید.مرسی.