خانهاخبار
چگونه از تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام خود باخبر شویم؟

چگونه از تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام خود باخبر شویم؟

تعداد سیم کارت‌هایی که به نام مشترکان اپراتورهای تلفن همراه است از این پس در سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه مشخص می‌شود. این سامانه را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی کرده است.
۱۳۹۵/۱/۱۷

 قائم مقام سازمات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه استعلام خطوط مشترکان تلفن همراه اطلاع داد. این سامانه، که روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور راه اندازی شده است، اطلاعات را برای مالکان پیامک می‌کند.

به گفته لطف الله سبوحی، تمام مشترکان تلفن همراه می‌توانند با مراجعه به بخش پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا مراجعه مستقیم به آدرس اینترنتی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه به آدرس http://mobilecount.cra.ir از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی‌شان ثبت شده، باخبر شوند.

بر اساس گزارش قائم مقام رگولاتوری، مشترکان تلفن همراه همه اپراتورها برای دریافت اطلاعات از این سامانه باید ابتدا کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند تا پس از آن، اطلاعات ثبت شده در سامانه برایشان به صورت پیامک ارسال شود. این پیامک شامل تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه است.

به گفته‌ی وی، مشترکانی که سیم‌کارت‌ یا سیم‌کارت‌هایی بدون اطلاع به نامشان ثبت شده، برای پیگیری باید به دفاتر امور مشترکین اپراتور مورد نظر مراجعه کرده و تقاضای رسیدگی را اعلام کنند. درصورت ثبت‌نام سیم‌کارت بدون درخواست متقاضی، نسبت به غیرفعال کردن سیم‌کارت مذکور اقدام خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

اریا

۱۳۹۵/۴/۱۹
بدون شماره چ فایده داره از شمارهام اطلاعی ندارم

محسن

۱۳۹۵/۱/۱۸
سلام
فقط تعداد رو اعلام میکنه
ایا راهی هست شماره ها هم استعلام کرد ؟