خانهاخبار
معرفی 5 بازی نقش‌آفرینی برای اندروید و آی او اس

معرفی 5 بازی نقش‌آفرینی برای اندروید و آی او اس

درصد بالایی از کاربران گوشی گران‌قیمتی دارند که مسلما فقط برای ارسال پیام یا برقراری تماس ساخته نشده است. در این مقاله به معرفی 5 بازی برتر نقش‌آفرینی یا RPG برای Android و iOS می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۱/۲۰

امروزه هزینه فوق‌العاده زیادی صرف تولید بازی‌های ویدئویی برای کنسول‌ها می‌شود که درآمد نسبتا خوبی هم برای تولیدکنندگان و همچنین کمپانی‌های سازنده قطعات کامپیوتری و کنسول‌ها به ارمغان آورده است. بازی کردن برای خیلی‌ها دیگر از قالب تفریح و سرگرمی خارج شده و حتی جنبه شغلی یا حتی اعتیاد پیدا کرده است! شاید متوجه این موضوع نشده باشید، اما بخش زیادی از هزینه‌ای که برای خرید گوشی می‌پردازید صرفا برای کارهای سنگین از جمله بازی کردن مصرف می‌شود. در غیر این صورت به پردازنده اسنپدراگون  810یا Intel Atom Z3580 با شتاب‌دهنده‌های گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند و فضای رم 4 گیگابایتی چه نیازی خواهد بود؟ آیا برای ارسال پیام یا برقراری تماس تلفنی یا حتی اعمال سنگین‌تر مثل عکاسی و تماشای فیلم چندین هسته با فرکانس بالا یا چندین گیگابایت RAM لازم است؟

اکثر کاربران پول هنگفتی برای خرید گوشی هوشمند صرف می‌کنند، در حالی که خواسته یا ناخواسته سهم زیادی از آن به قطعات قدرتمندی مربوط می‌شود که حقیقتا برای کارهای فوق‌العاده سنگین مثل بازی کردن ساخته شده‌اند. بازی نکردن با چنین گجت‌هایی مثل این است که کارت گرافیک GeForce GTX 980 روی سیستم نصب کنید، اما صرفا به چک کردن ایمیل‌هایتان بسنده کنید و از بازی کردن با آن امتناع کنید! پس نتیجه می‌گیریم برای استفاده بهینه از اسمارت‌فون و پولی که خرج کرده‌اید بهتر است سراغ بازی‌های موبایلی بروید. جالب است بدانید که 41 درصد توسعه‌دهندگان موبایلی در حال ساخت بازی‌اند، پس اجازه ندهید زحماتشان به هدر برود.

در ادامه 5 بازی نقش‌آفرینی یا «Role Playing Games» را معرفی و بررسی می‌کنیم؛ بازی‌هایی که به‌اختصار «RPG» نامیده می‌شوند. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

۱- Soda Dungeon

 

image

 

این بازی بیشتر از رقبا ما را مجذوب خود کرد، زیرا اعتیادآورتر از آن است که به نظر می‌رسد! یادگیری روند بازی پیچیده نیست و کاربران کم‌سن‌وسال هم می‌توانند به راحتی با آن کنار بیایند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های Soda Dungeon تبلیغات بسیار کوچک و کم‌حجمی است که هیچ مزاحمتی برای بازیکن ندارند و خیلی سریع ناپدید می‌شوند.

روند بازی بدین گونه است که دشمنان در گروه‌های مختلف مبارزه می‌کنند و پس از طی هر 10 مرحله با یک غول بی شاخ و دم مواجه می‌شوید! درنهایت به پاس تلاش‌های بی‌وقفه می‌توان از سلاح‌ها، زره‌، لوازم و جنگجوهایی افسانه‌ای لذت ببرید که به شما داده می‌شود. از میان تمام جنگجوهایی که در دسترس شما قرار می‌گیرند می‌توانید همزمان 5 گزینه را انتخاب کنید. کاربر می‌تواند این 5 تن را به صورت دستی هدایت کند یا اینکه آنها را در حالت خودکار قرار دهد تا خودشان ترتیب دشمنان را بدهند!

یکی از جالب‌ترین نکات بازی این است که جنگجوهای شما در یک کافه حضور دارند و از آنجا می‌توان آنها را استخدام کرد. اما چگونه می‌توان قدرت‌هایشان را ارتقا داد؟ در کافه مذکور نوشابه‌هایی سرو می‌شود که با خرید و خوراندن آنها به جنگجوها می‌توان قدرتشان را ارتقا داد. با پیشرفت در بازی می‌توان طلا و پول به دست آورد که باید آن را صرف خرید نوشیدنی‌های بهتر برای جنگجوها کنید تا قدرتشان بیشتر شود و توانایی مقابله با دشمنان را داشته باشند.

این بازی به‌رایگان برای Android و iOS منتشر شده است.

لینک دانلود Android

لینک دانلود iOS

 

۲- Dash Quest

 

image

 

بازی Dash Quest نوآوری چندانی به خرج نداده و قابلیت منحصربه‌فردی ندارد، اما به خوبی ویژگی‌های بازی‌های قدیمی را در بازی به کار گرفته است و کاربر را مدت‌ی طولانی سرگرم می‌کند. ماجرای بازی از این قرار است که هنگام حرکت رو به جلو با دشمنانی مواجه می‌شوید که با استفاده از طلسم‌های جادویی می‌توان آنها را از بین برد. در این روند امتیازهایی کسب می‌کنید که با آن لوازم و سلاح‌های بهتری برای قهرمان داستان می‌خرید و به همین ترتیب بازی را جلو می‌برید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Dash Quest قابلیت اجرا در حالت عمودی است. حقیقتا بازی با فبلت در حالت افقی اندکی سخت است، به‌خصوص اگر انگشتانتان کوتاه باشد و مجبور باشید دکمه‌ها را در نمایشگری 6 اینچی لمس کنید! خوشبختانه کنترل شخصیت‌ها در بازی بسیار آسان است و به کشیدن یا حتی فشردن چند دکمه نیاز نیست، بلکه تنها با لمس نقاط مختلف صفحه می‌توان هدف‌گیری کرد و دشمنان را از میان برداشت. در پایان هر مرحله مقداری سکه به شما اعطا می‌شود که به وسیله آن می‌توان سلاح و زره‌های قوی‌تر خرید یا طلسم‌های جادویی جدید را فعال کرد.

این بازی به‌رایگان برای Android و iOS منتشر شده است.

لینک دانلود Android

لینک دانلود iOS

 

۳- The Greedy Cave

 

image

 

این بازی نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه به کاربر درس اخلاق می‌دهد. نکته اخلاقی The Greedy Cave این است که انسان نباید حریص باشد و باید از داشته‌هایش بگذرد!

ماجرای بازی از آنجا آغاز می‌شود که قهرمان داستان به دنبال فتح یک غار است و در این مسیر با انسان‌هایی بدجنس روبرو می‌شود. شخصیت اصلی ماجرا، که به هیچ وجه حرص مال دنیا را به دل ندارد (!)، در این راه بیشتر دارایی‌اش را از دست داده و تنها می‌تواند باارزش‌ترین و باکیفیت‌ترین دارایی‌های خود را نگه دارد. جالب اینجاست که در صورت برگشت به شهر و خروج از غار هم تمام دارایی خود را از دست خواهد داد، پس می‌توان نتیجه گرفت که عملا راهی جز «حریص نبودن» ندارد، چون به هر حال ثروتش را از دست خواهد داد!

در روند بازی با عبور از دشمنان و نزدیک شدن به ته غار امتیاز کسب می‌کنید و قدرتمند‌تر می‌شوید تا سلاح‌ها و زره‌های قوی‌تری بخرید و به هدف نهایی خود، که فتح غار است، نزدیک شوید. گرافیک متفاوت The Greedy Cave و اشیای کارتون‌گونه کاربر را هرچه بیشتر به بازی کردن »حریص» می‌کند!

این بازی برای Android به‌رایگان عرضه شده، اما برای دریافت نسخه iOS باید 99 سنت پرداخت کرد.

لینک دانلود Android

لینک دانلود iOS

 

۴- The Last Vikings

 

image

 

ما هم نمی‌دانیم چرا همیشه قبایل وایکینگ را در فیلم‌ها، نقاشی‌ها و به‌خصوص این بازی با کلاه‌های شاخ‌دار نمایش می‌دهند، چون هیچ‌جای تاریخ نیامده که وایکینگ‌ها چنین کلاهی به سر می‌کردند! به هر حال اگرچه کلاه قهرمان داستان بویی از وایکینگ‌های واقعی نبرده، درعوض غارت روستاها، جمع‌آوری ثروت، ساخت‌ کشتی‌های قدرتمند و تصاحب اسلحه‌های مرگبار را به‌حق از وایکینگ‌های واقعی به ارث برده است!

همان طور که اشاره کردیم، در بازی «آخرین وایکینگ‌ها« باید قبایل وحشی را به وسیله غارت اموال مردم و ساخت کشتی‌های قدرتمند به شکوه و عظمت ازدست‌رفته خود برگردانید. در این مسیر سلاح‌های خود را ارتقا می‌دهید و با نیروهای شیطانی و عجیب و غریب مبارزه می‌کنید. در این بازی بیش از 50 وایکینگ غول‌پیکر وجود دارند که با طی مراحل مختلف می‌توان آنها را فعال ساخت و از قدرت‌هایشان در پیشبرد بازی استفاده کرد.

این بازی برای Android و iOS به‌رایگان منتشر شده است.

لینک دانلود Android

لینک دانلود iOS

 

۵- Extreme Jobs Knight's Assistant

 

image

 

آخرین مورد در این لیست جزو آن دسته بازی‌هایی است که در اولین نگاه یا عاشقشان می‌شوید یا مستقیما سراغ Uninstall می‌روید! البته با توجه به این که از 5 ستاره امتیاز 4.8 را از کاربران گرفته، به احتمال زیاد تا آخرین مرحله ادامه‌اش خواهید داد.

همان طور که از عنوان بازی پیداست، شما نقش دستیار یک شوالیه را بر عهده دارید. این شوالیه مغرور با موجودات غول‌پیکر مبارزه می‌کند و شما به عنوان دستیار وی باید غنایم جنگی را جمع‌آوری کنید. در انجام وظیفه خود دقت کنید، زیرا پیش‌تر اشاره کردیم که در این بازی با شوالیه‌ای مغرور و ازخودراضی طرفیم که در صورت از دست دادن غنایم احتمالا شغلتان را از دست می‌دهید!

با پیشرفت در مراحل بازی، قهرمان داستان قوی‌تر می‌شود و دشمنان را ساده‌تر از گذشته شکست می‌دهد. این موضوع غنیمت بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد و امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. با به دست آوردن غنایم و امتیازات بیشتر، قدرت‌های شوالیه را می‌توان ارتقا داد و درنتیجه غنایم ارزشمندتری جمع کرد.

این بازی هم به‌رایگان برای Android و iOS منتشر شده است.

لینک دانلود Android

لینک دانلود iOS

 

در پایان به این نکته دقت کنید که تمام بازی‌های رایگان قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای دارند و با صرف چند دلار می‌توان قدرتمندتر به بازی ادامه داد یا راحت‌تر به مراحل پایانی رسید.

نظر شما درباره این بازی‌ها چیست؟ آیا قبلا آنها را روی گوشی‌تان داشته‌اید؟ اگر تجربه‌ای از آنها دارید یا بازی جالب دیگری در سبک نقش‌آفرینی می‌شناسید، لطفا با کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

شهاب

۱۳۹۵/۱/۲۴
اين بازي هاي بي كيفيت چيه ، لااقل ميگفتيد Modern Combat

رضا

۱۳۹۵/۱/۲۲
ربط این بازی ها به پردازشگر های قدرتمند چی بود؟؟

Morizaki

۱۳۹۵/۱/۲۱
خوبه نوشته سبک نقش آفرینی... تو همون کالاف بازی کن

مهدی

۱۳۹۵/۱/۲۰
چقدر بازی های کیفیت پایین و بدی رو معرفی کردید واقعا....تا بازی هایی مثل اسفالت هشت یا کالاف مونده واقعا کسی پیدا میشه اینجور بازی هارو بازی کنه؟؟