خانهاخبار
کورتانا، دستیار شخصی محبوب مایکروسافت، دو ساله شد

کورتانا، دستیار شخصی محبوب مایکروسافت، دو ساله شد

دو سال پیش مایکروسافت دستیار شخصی خود، کورتانا، را معرفی کرد؛ دستیاری که با ویژگی‌های انسانی و راه یافتن به اندروید، iOS و کامپیوترهای شخصی می‌خواهد ناکامی مایکروسافت را در بخش موبایل جبران کند.
۱۳۹۵/۱/۱۶

کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت، دو ساله شد؛ دستیاری که به عقیده بسیاری از کارشناسان رفتارش از دستیارهای دیجیتال گوگل و اپل انسانی‌تر است. کورتانا در سال 2014 در دوم آوریل در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت، BUILD، معرفی شد. این دستیار شخصی ابتدا روی ویندوز فون 8.1 ظاهر شد و از طریق فرامین صوتی برای جستجو و برخی کارهای دیگر به کاربران کمک می‌کرد. اکنون کورتانا برای ویندوز 10، اندروید و iOS نیز توسعه یافته است.

اکنون کورتانا دو ساله شدن خود را با اضافه شدن ویژگی‌های جدید جشن می‌گیرد. کاربران اندروید این دستیار شخصی از این پس می‌توانند از نوتیفیکیشن‌هایی که روی دیوایس‌های مختلف دریافت می‌کنند آگاه شوند. این دستیار صوتی همچنین کاربران را قادر می‌سازد از کامپیوتر خود به ارسال پیام کوتاه بپردازند. ویژگی دیگر افزوده‌شده به این دستیار شخصی Cortana Collection است. این ویژگی مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را در ویندوز استور به کاربران پیشنهاد می‌دهد. علاوه بر این، کورتانا اکنون قادر است پیشنهادهایی برای وعده غذایی شما ارائه دهد، غذای شما را سفارش دهد، برایتان تاکسی بگیرد یا وسیله نقلیه مناسب‌تری به‌عنوان جایگزین به شما پیشنهاد کند.

معمولا در آزمایش‌های یکسان میان گوگل ناو، سیری و کورتانا، دستیار شخصی مایکروسافت در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. اگرچه کورتانا دیرتر از رقبایش پا به عرصه گوشی‌های همراه گذاشت، به نظر می‌رسد به‌لطف نسخه دسکتاپ و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS، این دستیار شخصی بتواند ناکامی مایکروسافت را در عرصه موبایل جبران کند.

نظر شما درباره دستیار صوتی مایکروسافت چیست؟ تاکنون از آن استفاده کرده‌اید یا توانسته‌اید آن را با محصول گوگل و اپل مقایسه کنید؟

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

بردیا

۱۳۹۵/۱/۱۸
کورتانا با سیری و گوگل ناو قابل مقایسه نیست.گوگل ناو که اصلا حرف نمیزنه،سیری هم که عین ربات حرف میزنه ولی کورتانا انگار آدم واقعیه

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱/۱۶
سه عدد نرم افزار هستن که تو این کار قوی عمل کردن که شامل گوگل ناو سیری و کورتانا میشن. به ترتیب اولی مال گوگل دومی مال اپل و سومی مال مایکروسافته. کورتانا بین این سه مقام اول و داره و از همه سریع تره و همچنین بانک خیلی قوی تری داره طوری که اشخاصی که از اندروید استفاده میکنن گوگل ناو رو کنار گذاشتن. این نرم افزار در اصل باید یک راهنما، سرعت دهنده، مشاور و جست و جو گر باشه. یعنی یک سری اعمالی رو بدون نیاز به دخالت ما انجام بده. البته استفاده از این سیستم ها و البته سرعتشون تا حدی وابسته به سخت افزار و سیستم عامل داره. مطلبی که نوشته شده به هیچ عنوان حقیقت نداره و کورتانا از هر دو مورد دیگه در همه موارد قویتر بوده وگرنه کاربر های پلتفرم های دیگه چه لزومی داشته ازش دائم استفاده کنن. موبایل های مایکروسافت هم هیچوقت شکست نخوردن. مایکروسافت با مجموع کل 2 دقیقه تبلیغ انقدر معروف شده. اگه میخاست مثل گوگل رنگ نوار نوتیفیکیشن رو عوض کنه و اندروید 6 بشه 7 مایکروسافت تا حالا با این همه پیشرفت ویندوز 212 میداد. فعلا هم که همونجور که نمیدونین گرون ترین، قویترین و پر کارایی ترین موبایل دنیا لومیا 950 ست و هر حرف دیگه ای فقط ظاهر سازی و تقلب بقیه شرکتاس. از بین سه پلتفرم محبوب تنها پلتفرمی که قابلیت پیشرفت نداره اندرویده. هیچ گرونی بی علت نیست. هیچ ارزونی هم به همین شکل. اگه لینوکس یه ریال هم خرج نداره علتش اینه که یه ریال هم نمی ارزه.

amir

۱۳۹۵/۱/۱۶
کرتانا یه نرم افزار هوشمنده که دستورات شخص رو انجام میده. با صحبت کردن با اون و بدون نیاز به تایپ کردن یا باز کردن نرم افزاری کارهای شخصی رو انجام میده. مثل چک کردن ایمیل باز کردن برنامه ها سرچ تو اینترنت و......برای آشنایی با این دستیار هوشمند به سایت آپارات مراجعه کن

robin

۱۳۹۵/۱/۱۶
من درست متوجه نشدم این کورتانا یه برنامه هوشمنده ؟ یا یک سخت افزار قوی !