خانهاخبار
مقایسه دوربین Galaxy S7 با Galaxy Note 5

مقایسه دوربین Galaxy S7 با Galaxy Note 5

درحالی که عادت کرده‌ایم گوشی‌های جدیدتر را با دوربین‌های قوی‌تر ببینیم، شاهد بودیم تعداد پیکسل‌های پرچمداران جدید سامسونگ نسبت به سال قبل کاهش یافت و از 16 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل رسید. اما آیا این کاهش بر کیفیت دوربین گلکسی اس 7 و اس 7 اج تاثیری داشته است؟ در این مطلب دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 7 را با دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی نوت 5 مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم در دوربین گوشی‌های جدید سامسونگ چه تغییری روی داده است.
۱۳۹۵/۱/۱۶

سامسونگ در پرچمداران 2016 خود تغییری ایجاد کرده که برای خیلی‌ها جالب و سوال‌برانگیز است. برخلاف همیشه که سال به سال مقدار پیکسل‌ دوربین پرچمداران سامسونگ افزایش می‌یافت، کره‌ای‌ها این بار تصمیم گرفتند اندازه پیکسل‌های دوربین را افزایش دهند؛ درنتیجه مقدار پیکسل دوربین Galaxy S7 و Galaxy S7 edge از 16 به 12 مگاپیکسل کاهش پیدا کرد.
توجیه سامسونگ این است که افزایش تعداد پیکسل‌های دوربین از یک اندازه‌ به بعد دیگر تاثیر زیادی بر کیفیت تصویر نخواهد داشت. به همین دلیل به جای افزایش تعداد آنها، اندازه پیکسل‌ها را بزرگ‌تر کرده است تا در موقعیت‌های کم‌نور دوربین عملکرد بهتری  پیدا کند.
برای اینکه بفهمیم این تصمیم بر کیفیت دوربین 12 مگاپیکسلی Galaxy S7 نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی Galaxy Note 5 چه تاثیری داشته است، تصاویر گرفته‌شده با دوربین این دستگاه‌ها را دو به دو کنار هم قرار دادیم که در ادامه مطلب می‌توانید آنها را مشاهده کنید. تصاویر در حالت Auto و با HDR روشن گرفته شده‌اند.

 

راست: گلکسی اس 7 - چپ: گلکسی نوت 5

image
image

 

image
image

 

image
image

 

image
 
image

 

image
image

 

image
image

 

image
image

 

نظر شما در مورد مقایسه دوربین‌های این دو گوشی چیست؟ آیا کم کردن تعداد پیکسل‌ها و بزرگ‌تر کردن اندازه آنها توانسته است به افزایش کیفیت دوربین Galaxy S7 کمکی بکند یا خیر؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (126 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
با سلام دوستان و خسته نباشید خدمت کارشناسان سایت gsm در هنگام خرید گوشی NOTE5 کاملا یه چیز دیگس S7 EDGE که کلا فراموش کنید چون چرته و به خاطر یه لبه خمیده که برنامشو تو گوگل میتونید دانلود کنید طبق آمار بازار چون پسر خالم گوشی فروشه 300 تومن گرونتره پس من با S7 مقایسه میکنم و اصلا پیشنهاد S7 EDGE رو نمیدم در ضمن دوستان NOTE5 اگه ویدیو هایی از مقایسه دیده باشید در یک ویدیو آن هم در بازی GTA SAN ANDREAS از S7 عقب موند که اون هم 1 ثانیه بود اما تو آپدیت اندروید7 یا نوقا عملکرد فوقالعاده ایی شاهد هستید من برادرم NOTE8 داره که با اینکه ضد آبه حتی با یه قطره آب هم صفحشو پاک نمیکنه
اگه دقت کنید چون من خودم NOTE5 دارم کار با هاش انعطاف پذیر تر و راحت تره درضمن گوشی NOTE5 به حاطر مگاپیکسل بیشتر 16 در مقابل 12 باعث میشه تو زوم کردن قدرت بیشتری داشته باشه و قدرت مند تر ظاهر شه واقعا بدون تعصب NOTE5 بهتره البته فکر نکنید S7 بده اما با این گرونی NOTE5 مقرون به صرفه هست و درضمن اگه عکاسی براتون خیلی مهمه نگاهی هم به LG G4 بندازید بد نیس ببخشید من زیاد میگم و نکته آخر دوستان نیاز به تهیه گوشی با سخت افزار آنچنانی نیس چون هنوز گوشی های آنچنانی نیس چون NOTE4 که تولیدش قطع شده هنوز حتی A9 PRO با قیمت ملیونو ششصد هزاریش سخت افزارش به پای NOTE4 نمیرسه با تشکر

علی

۱۳۹۶/۹/۲۰
شما هرکاریم بکنی نمیتونی نوت ۵ یا اس ۷ رو خراب کنی البته اگه نکوبیشون توی دیوار!!! و هیچ برنامه ایی وجود نداره که به اینا بتونه فشار بیاره و تا ۵ سال دیگه هم نخواهد اومد فقط بحث مصرف خودته که گوشیه کوچیک تر دوست داری یا بزرگتر واسه دیدن فیلم یا گشتن تو نت وگرنه واسه قدرت گوشیا شما هیچ تفاوتی نخواهی دید

علی

۱۳۹۶/۹/۲۰
دلیلش یا اینه که توی تنظیمات دوربین نوت ۵ اونو از روی اخر برداشتید و مثلا دارید با ۲ مگا پیکسل عکس میگیرید یا لنزتون وحشتناک کثیفه!! به جز این دو موردم هیچیز نیست با اینکه دوربین اس ۵ مخصوصا تو نور روز عالیهاما در هیچ شرایطی با نوت ۵ قابل قیاس نیست من خودم نوت ۵ دارم برادرم اس ۵ و الان یک شاله همه عکساشو با گوشی من میگیره دیگه!!!

مهدی

۱۳۹۶/۵/۵
توانایی که نوت فایو رو تعریف میکنن همش از روی تعصب تنها برتری نوت از اس هفت فقط قلمشه اس هفت گوشی قدرت مندیه

علیرضا

۱۳۹۶/۴/۱۶
سلام من بین note5 و s7 گیر کردم فقط هم به دلیل ساپورت شدن با نت 4.5G اگه میشه بگید کدوم 4.5G رو پشتیبانی میکنه
چون برای بازی میخام که پینگ یا لتنسی بازیم پایین بیاد
البته از نظر کیفیت دوربین و صفحه نمایشگر هم کمک کنید بگید کدوم بهتره؟
ممنون