خانهاخبار
iPhone SE؛ یک پسرفت یا پیشرفت در خانواده آیفون‌ها؟

iPhone SE؛ یک پسرفت یا پیشرفت در خانواده آیفون‌ها؟

شکی نیست که آیفون اس ای اپل یکی از قدرتمندترین گوشی های 4 اینچی بازار است؛ گوشی هوشمندی که از نظر قدرت پردازشی می تواند با آیفون 6 اس برابری کند. اما با این حال از نظر فناوری‌های جدید پیشرفتی در این گوشی حاصل نشده و از امکاناتی استفاده می‌کند که چند سال پیش در آیفون 5 اس نیز وجود داشت.
۱۳۹۵/۱/۲۷

اپل با معرفی iPhone SE نشان داد که می‌توان گوشی‌ای ساخت که در عین کوچک بودن، قدرتمند باشد. استفاده از پردازنده A9، دوربین 12 مگاپیکسلی و 2 گیگابایت حافظه رم در عین حال که این آیفون 4 اینچی را با پرچمداران اپل هم‌تراز می‌کند، از نظر اندازه و طراحی برای خیلی‌ها یک گوشی خوش‌دست و مناسب محسوب می‌شود.
با این‌ حال این طور تصور نکنید که iPhone SE تنها از نظر اندازه نمایشگر با iPhone 6s تفاوت دارد، بلکه تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارند که اگرچه کوچک‌اند، ممکن است برای خیلی از کاربران مهم باشند.

 

اسکنر اثر انگشت کند

 

image

 

درست است که آیفون اس ای سنسور اثر انگشت دارد، اما درواقع سنسور Touch ID استفاده شده در آن همان نمونه موجود در iPhone 5s است که نسبت به سنسور iPhone 6s کمی کندتر عمل می‌کند.

 

حافظه داخلی محدود

 

image

 

اپلیکیشن‌، بازی، عکس، موزیک و فیلم فضای زیادی از حافظه گوشی را می‌گیرند. در حالی که بیشترین ظرفیت آیفون 6اس 128 گیگابایت است، دارندگان آیفون اس ای می‌توانند حداکثر از ظرفیت 64 گیگابایت استفاده کنند که ممکن است برای خیلی‌ها کفایت نکند.

 

عکس‌های سلفی بی‌کیفیت‌

 

image

 

در حالی که دوربین اصلی آیفون اس ای کیفیتی برابر با آیفون 6اس دارد، وضعیت برای دوربین جلو به این شکل نیست. دوربین جلو آیفون اس ای کیفیت 1.2 مگاپیکسلی با آپرچر f/2.4 دارد که نسبت به دوربین جلو 5 مگاپیکسلی با آپرچر f/2.2  آیفون 6اس عکس‌های ضعیف‌تری ثبت خواهد کرد.

 

صفحه نمایش قدیمی‌

 

image

 

نمایشگر آیفون اس ای نه تنها کوچک‌تر از آیفون 6اس است، بلکه فاقد ویژگی تاچ سه‌بعدی است. پس از معرفی ویژگی 3D Touch از سوی اپل، بسیاری از اپلیکیشن‌ها در حال سازگار کردن خود با آن هستند، درنتیجه با خرید iPhone SE از این فناوری جدید و رو به پیشرفت در گوشی خود بی‌بهره خواهید ماند.

 

سرعت انتقال داده پایین‌

 

image

 

ممکن است خیلی از کاربران تفاوتی در این مورد احساس نکنند، اما برخورداری آیفون 6اس از فناوری LTE Advanced و MIMO موجب می‌شود تا سرعت انتقال داده‌ها و پایداری اتصال به Wi-Fi در پرچمدار اپل بیشتر از آیفون اس ای باشد.

 

نتیجه‌گیری شما چیست؟ آیا آیفون SE را در خانواده آیفون‌ها پیشرفت می‌دانید یا پسرفت؟ به نظر شما اپل به این نتیجه رسیده که همچنان داشتن یک گوشی هوشمند ۴ اینچی در بازار تلفن‌های همراه ضروری است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

hadi

۱۳۹۵/۱/۳۱
در یه کلام میخواسته کلاه برداری کنه اما نمیدونسته چجوری همون ایفون ۵اس رو یکم ضعیفش کرده (از لحاظ دوربین)بعد به جای گوشی جدید فروخته

Idin

۱۳۹۵/۱/۲۸
اتفاقا مورد مناسبیست برای طرفداران 4 اینچی آیفون...
محصولی که عامدا توسط خود کمپانی ضعیفتر از 6 اس و 6 اس پلاس ساخته شد تا این دو مدل همچنان پرچمدار اصلی بمانند و امکانات بیشتر هم در این دو گوشی رخ نمایی کنند... چه حافظه 128 گیگابایتی باشد چه 3D tuch چه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی چه ال سی دی بهتر و غیره...
این محصول هم مناسب کسانیست که با بودجه کمتری قصد خرید آیفون دارند هم کسانی که آیفون 4 اینچی را ترجیح میدهند...
با تمام این تفاصیل این گوشی طرفداران بسیاری پیدا کرده و نظرسنجی های سایتهای مختلف این اصل را ثابت میکند.
اپل کمپانی کاملا قابل اعتمادی بوده و تمامی امور این شرکت برنامه ریزی شده میباشد و این برنامه ریزی های دقیق مانع شکست محصول میشود...
چنانچه در تمام محصولات این کمپانی دیدیم که هیچیک شکست تجاری نخوردند و هرکدام بخشی از نبض بازار انفورماتیک و تکنولوژی را در بر گرفته اند

مهمان

۱۳۹۵/۱/۲۸
چه جالب ! پس باید بگیم شرکتهای دیگه هم که همهشون گوشیهای میان رده و پایین رده برای سلیقه های مختلف با بودجه های مختلف تولید می کنند هم در حال پسرفت هستن ؟یا فقط چون اپله درحال پسرفته!؟ تازه این گوشی که تو نوع خودش از گوشیهای پرچمدار برندهای دیگه بهتر نباشه بدتر نیست.

Arshia

۱۳۹۵/۱/۲۸
سلام . بستگی داره چجوری نگاه کنیم به قضیه ! اگر از نظر یک مدیر (مثلا تیم کوک) به قضیه نگاه کنیم خوب بازار هدف بیشتری رو الان پوشش می ده که یعنی صود بیشتر که یعنی خوب و پیشرفت ! اگر این جوری به قضیه نگاه کنیم که 6 گوشی خوبی بود ولی اندازش بد بود بازم یعنی خوب و پیشرفت ! ولی اگر بخواهیم بگیم چیز جدیدی معرفی کرد یا خلا یک نیاز خاص رو با تکنولوژی پر کرد یا دستگاه تولید کرد که ارزش بحث و گفت و گو داره یا تکنولوژی جدیدی رو به ما معرفی کرد نه پیشرفت نبوده !!!! ولی در کل وجودش تو بازار خوبه !

il

۱۳۹۵/۱/۲۸
با عرض سلام به علاقه مندان و متنفران اپل
اول تشکر از این مطلب واقع بینانه. به نظر بنده تولید این گوشی هرگز پیشرفت محسوب نمیشه برای شرکتی مانند اپل که همیشه به نوعی نوآوری در محصولاتش مشاهده میشه. در اصل این گوشی یه جور درجا زدن ازنظر تولیدگوشی موبایل است. اما از نظر بازاریابی و بالاتر بردن تعداد فروش و همچنین اضافه شدن مشتریان بیشتر برای اپل میشه گفت نوعی پیشرفت حساب میاد . اول اینکه با قیمتی خیلی پایینتر میشه آیفون داشت و دوم اینکه شاید خیلی از افراد مشکل مالی نداشته باشند اما گوشی با اندازه کوچک رو برای خودشون بپسندن. نکته دیگه اینه که با وجود عدم استفاده از تکنولوژی های بروز اما این گوشی میان رده و یا ضعیف نیست و همین دلیلی برای ترقیب کردن مشتری برای خرید این محصول است. فقط باید صبر کرد تا آمار فروش سه ماه این مدل منتشر بشه. در کل برای کسانی که به گوشی موبایل به شکل حرفه ای علاقه مند هستند و مشخصات و قابلیت ها براشون مهمتر هست این گوشی نه تنها پیشرفت نیست بلکه نوعی شکست هم هست ولی ما مالک کمپانی اپل نیستیم و این شرکت برای بقا در بازار باید راهکارهایی برای درآمد داشته باشه تا پابرجا بمونه.
با تشکر