خانهاخبار
مقایسه سرعت اگزینوس 8890 و اسنپ‌دراگون 820 در Galaxy S7

مقایسه سرعت اگزینوس 8890 و اسنپ‌دراگون 820 در Galaxy S7

خیلی از کاربران بر سر قدرت پردازنده‌های اگزینوس و اسنپ‌دارگون پرچمداران جدید سامسونگ با هم اختلاف نظر دارند به همین دلیل تست‌ها و آزمایش‌های مختلفی روی این دو مدل صورت می‌گیرد تا عملکردشان در دنیای واقعی مشخص شود. در ادامه مطلب ویدیوی خواهید دید که پردازنده‌های گلکسی اس 7 را از نظر سرعت باز کردن اپلیکیشن‌ها و مولتی تسکینگ بایکدیگر مقایسه می‌کند.
۱۳۹۵/۱/۶

سامسونگ در پرچمداران 2016 خود از دو نوع پردازنده اسنپ‌دراگون و اگزینوس استفاده کرده است. درحالی که Galaxy S7 و Galaxy S7 edge در بازارهای آمریکا و چین با پردازنده اسنپ‌دراگون 820 عرضه می‌شوند، کاربران سایر بازارها، این دو گوشی را با پردازنده اگزینوس 8890 خواهند داشت.
بسیاری از کاربران که تعداد آنها در کشور ما هم کم نیست، ترجیح می‌دهند از مدل اسنپ‌دراگون گلکسی اس7 استفاده کنند. در تست‌های انجام شده روی پردازنده اسنپ‌دراگون 820 مشخص شده است که عملکرد بهتری در پردازش‌های تک هسته‌ای و گرافیکی نسبت به مدل دیگر دارد در حالی که اگزینوس 8890 در پردازش‌های چند هسته‌ای تواناتر خواهد بود.
در ویدیوی زیر، دو دستگاه Galaxy S7 را با پردازنده اسنپ‌دراگون 820 و اگزینوس 8890 مشاهده می‌کنید که در دو مرحله آزمایش می‌شوند. در آزمایش اول سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها سنجیده شده و در دومی نحوه عملکرد این دو پردازنده در مولتی‌تسکینگ نشان داده می‌شود.

 

در آزمایش اول مشخص می‌شود که اگزینوس 8890 به دلیل داشتن تعداد هسته‌های بیشتر، عملکرد سریع‌تری دارد. این برتری در آزمایش دوم (مولتی تسکینگ) نیز ادامه پیدا می‌کند و برگشتن به اپ‌های تازه باز شده به آسانی صورت خواهد گرفت، در صورتی که در مدل اسنپ‌دراگون که از مقدار حافظه رم یکسانی (4 گیگابایت) برخوردار است، برگشتن به اپ‌های از پیش باز شده، منجر به لود شدن دوباره آنها می‌شود!
این ویدیو‌‍ را تماشا کنید و به ما بگویید که نظرتان در مورد مقایسه عملکرد پردازنده اسنپ‌دراگون 820 با اگزینوس 8890 در Galaxy S7 سامسونگ چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (73 نظر)

Eros matouri

۱۳۹۷/۴/۵
سلام دوست عزیز ،کار زیاد سختی نیست پشت جعبه ،تمام مشخصاتشو نوشته ،یا میتونید قسمت تنظیمات گوشی برید وقسمت درباره گوشی نوشته شده اگزینوسه یا اسنپ دراگون

محمد

۱۳۹۶/۳/۲۵
در کل اگر میخواهید گوشی شما مصرف باتری خوبی داشته باشه و در استفاده روزمره داغ نکنه و در اجرای روان بازی ها کم نیاه اگزینوس یک سر و گردن از اسنپدراگون بالاتره .
شاید اسنپ دراگون در بخش تک هسته ای عملکرد بهتری داشته باشه ولی این عملکرد در حدی زیادی نیست و فقط یه کم تفاوت داره و باعث برتری اسنپ دراگون نمیشه!

محمد

۱۳۹۶/۳/۲۵
سلام و خسته نباشید خدمت تمام جی اس امی ها.
من خودم نسخه اسنپ دراگون را داشتم و الان که ازش استفاده کردم نسخه ی اگزینوس را بیشتر ترجیح میدم.
چون نسخه اسنپ دراگون بعد از 5 ماه کمی افت سرعت داره و بعد از مدتی(5ماه) خیلی داغ میکنه.
به طوری که حتی در استفاده های روزمره از گوشی شما کاملا داغی نسبتا زیاد سخت افزار گوشی را حس میکنید.
و نکته ی دیگری هم که هست اینکه نسخه اگزینوس از نظر مصرف باتری خیلی از اسنپ دراگون برتر است.
من تو استفاده ای که از s7 edge نسخه اسنپدراگون داشتم متوجه شدم بعد از مدتی مصرف باتری به شدت بالا میره و باعث ایجاد داغی بیشتر میشه.
اگر باورتون نمیشه اگزینوش عملکرد بهتری داره میتونید ببینید که الان اگزینوس 8895 که در گلکسی s8 به کار رفته بالا ترین امتیاز ها را کسب کرده . این مقاله که میگه نسخه اگزینوس s8 بی رقیبه توی سایت gsm هست و میتونید برید و بخونید.

بنیامین

۱۳۹۶/۲/۹
اتفاقآ اگرینوس بخواتر هسته های بیشتر داغ میکنه کوالکام تعداد هسته هاش نصفه اگسینوس هست و عمل کرد مشابه داره و صد درصد انرژی کمتری مصرف میکنه وصدرصد داغ نمی کنه

بنیامین

۱۳۹۶/۲/۹
داداش داری اشتباه میزنی کوالکام سی پیو با تکنولوژی بالا میسازه و به هر کشوری هم صادر نمیشه فقط به آمریکا و چین و تولید سی پیو هاش محدوده بخواتر ظرافتی که دارن که جدیدن سی پیو 835 که داده بیرون به اصطلاح ده نانو متری هست که یعنی فاصله بین قطعات سی پیو خیلی کم هستن و گفته شده مصرف انرژی این سی پیو 35 تا 45 درصد انرژی کم تر استفاده میکنه کسی که سی پیو کوالکام رو میخواد داشته باشه فقط در این گوشی ها هست ال جیv30. و. سونی zx که من به شخصه کفیت گوشی های سونی رو سر تر از تمام بردهای گوشی سازی دنیا میدانم