خانهاخبار
آیا سرعت پایین Touch ID در iPhone SE مشکل‌ساز می‌شود؟!

آیا سرعت پایین Touch ID در iPhone SE مشکل‌ساز می‌شود؟!

آیفون 4 اینچی اپل پتانسیل تکرار موفقیت iPhone 5s را در خود دارد اما برخی کاستی‌ها همچون سنسور Touch ID قدیمی می‌تواند فروش آن را تحت‌الشعاع قرار دهد...
۱۳۹۵/۱/۶

اگر خاطرتان باشد استیو جابز بنیانگذار اپل معتقد بود که نمایشگر اسمارت‌فون‌ها نباید از ابعاد 4 اینچ تجاوز کند زیرا این اندازه برای حمل توسط کاربر آسان‌تر بوده و با یک دست می‌توان به راحتی با آن کار کرد. این سیاست با مدیریت آقای Tim Cook دستخوش تغییر شده و تصمیم بر این شد که اپل سالانه دو اسمارت‌فون با نمایشگر 4.7 اینچ و 5.5 اینچی تولید کند. عده‌ای از اندرویدی‌ها که نمایشگر کوچک آیفون را بهانه‌ای برای امتناع از خرید پرچمدار اپل می‌کردند با افزایش سایز نمایشگر متقاعد به خرید و مهاجرت از اندروید به iOS شدند اما کاربران اپل چطور؟ تعداد زیادی از کاربران قدیمی اپل از تغییر سیاست کمپانی و تولید گوشی‌های بزرگ‌تر ناراضی بودند و اسمارت‌فونی 4 اینچی همچون iPhone 5s‌ می‌خواستند؛ خوشبختانه اپل بیش از پیش به نظر کاربران خود احترام می‌گذارد تا جایی که چند روز پیش از یک آیفون 4 اینچی با طراحی مشابه iPhone 5s به نام iPhone SE معرفی کرد.

 

image

 

اگرچه طراحی ظاهری آن بسیار شبیه به iPhone 5s است اما سخت‌افزار و برخی مشخصات آن تحولی انقلابی داشته و بسیار پیشرفته‌تر از 5s هستند. جالب است بدانید که پردازنده بکاررفته در SE دقیقا مشابه با iPhone 6s بوده و یک غول بی‌شاخ و دم به نام Apple A9 زیر آن نمایشگر 4 اینچی خوابیده است! یک دوربین قدرتمند با سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع iSight با تکنولوژی Focus Pixels و فیلمبرداری با کیفیت 4K از جمله دیگر مشخصات این هیولای 4 اینچی هستند.

البته همانطور که می‌دانید هر محصولی نقطه‌ضعف‌هایی دارد که SE هم از این قاعده مستثنی نیست؛ اولین نقطه‌ضعف را می‌توان عدم وجود 3D Touch در نمایشگر دانست و دومین نکته هم که اخیرا متوجه آن شده‌ایم، سرعت شناسایی اثر انگشت در Touch ID است.

سنسور تشخیص اثر انگشت که با عنوان Touch ID شناخته می‌شود همانطور که انتظار می‌رفت در iPhone SE وجود دارد اما متاسفانه از آخرین نسخه آن در این محصول استفاده نشده و نمی‌تواند با سرعت نسخه مشابه در iPhone 6s برابری کند. جای تعجب دارد که چرا اپل باید از Touch ID مشابه با نسخه‌ای که در iPhone 5s یعنی پرچمدار دو نسل پیش این کمپانی بکار رفته بود در SE استفاده کند؟! طبعا نباید سرعت iPhone 6s یا حتی iPhone 6 را از سنسور تشخیص اثر انگشت در iPhone SE انتظار داشت.

در نهایت اگرچه از عدم بکارگیری آخرین نسخه سنسور Touch ID‌ می‌توان به عنوان یکی از نقایص iPhone SE‌ نام برد اما قطعا هنگام کار با گوشی مشکل‌ساز نخواهد شد. جالب است بدانید که عده‌ای از کاربران حتی به سرعت بسیار بالای تشخیص اثر انگشت در iPhone 6s انتقاد وارد می‌کنند؛ آن‌ها معتقدند پیش از آن‌که بتوان نوتیفیکیشن‌ها را خواند سنسور عمل می‌کند و یا حتی به شکل کاملا تصادفی انگشت کاربر با سنسور برخورد کرده و قفل گوشی باز می‌شود. به هر حال SE همچون 6 و 6s از قابلیت پرداخت Apple Pay‌ پشتیبانی خواهد کرد اما خب سرعت پرچمداران سابق را نباید از آن انتظار داشت!

نظر شما درباره iPhone SE‌ چیست؟ آیا این محصول می‌تواند موفقیت iPhone 5s را تکرار کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

mahdi

۱۳۹۶/۷/۷
به همین علته که ایفون خاصه اگر تحقیق گنی پشت اینا دلایلی هست و اینکه کی میگی ایفون لوتوث نداره میتونه به اسچیکرها وصل شه و ... و ایر دروپ که ایفون داره از هزاران لوتوث بهتره

روح الله

۱۳۹۵/۱/۱۶
A3 2016 samsung بهترین هستش تو رنج قیمتی که شما میخواین .

Mehran

۱۳۹۵/۱/۱۰
سلام
دوست عزیز بنظر من بدون شک شما SONY Z3 COMPACT بگیرید حتما.

Hijacker

۱۳۹۵/۱/۹
نه
تا وقتی آیفون یه همچین طرفدارایی داره اصلا چرا باید مشکل ساز بشه ؟
بهتون قول میدم اگه یه کپی از آیفون1 رو دوباره تولید کنه و با قیمت پرچمدارای بقیه برندها بفروشه بازم حس نوستالژی آیفونیا گل میکنه و اینقدر میخرنش تا یه وقت شرکت اپل ناراحت نشه

سمانه

۱۳۹۵/۱/۸
وا!! اون ور از اين گوشي بدي ميگي اينور ميگي بدت نمياد داشته باشيش؟ عجبببببب!!!!!!!!!!!!!!