خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه iPad Pro 9.7

بررسی اولیه iPad Pro 9.7

اپل در کنار معرفی آیفون SE یک آی پد جدید را به خانواده آی پدهای خود اضافه کرد که شروع کننده راه آی پد های حرفه ای در نسخه های با صفحه نمایش کمتر از 10 اینچ است؛ با این محصول استراتژیک بیشتر آشنا شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱/۲

آی پد وارد فصل جدیدی از زندگی خود شده است؛ دیگر خبری از آی پد ایر نیست و اپل تصمیم گرفته تا خانواده آی پد را حرفه ای بنامد و تنها یک آی پد حرفه ای معرفی نکند. امشب در کنار معرفی آیفون SE شاهد تغییر نام خانواده آی پد و معرفی یک آی پد جدید به نام آی پد پرو 9.7 اینچی بودیم. در ادامه این مقاله می توانید از نزدیک با این تبلت دوست داشتنی آشنا شده و آن را بیشتر بشناسید.

image

بررسی اولیه iPad Pro 9.7

از نظر ظاهر شما یک آی پد پرو 12.9 اینچی دارید که اندازه صفحه نمایش آن به 9.7 اینچ تقلیل پیدا کرده است. آی پرو 9.7 اندازه ای برابر 240×169.5×6.1 میلی متر دارد. همانطور که مشاهده می کنید با یک تبلت فوق باریک روبرو هستید که دست گرفتن آن کار بسیار راحتی است. نسخه وای فای این تبلت وزنی برابر 437 گرم و نسخه سلولار وزنی برابر 444 گرم دارد.

 

image

 

در جلوی دستگاه صفحه نمایش قرار دارد و در بالای آن شاهد دوربین دوم و در پایین کلید Home هستیم که سنسور اثرانگشت را نیز در خود جای داده است.
در بالا و پایین دستگاه شاهد حضور 4 اسپیکر هستیم که با همکاری یکدیگر می توانند تجربه صدایی را برای شما فراهم کنند که تا به حال در هیچ تبلتی تجربه نکرده اید. در بالای دستگاه در کنار دو اسپیکر کلید پاور و جک 3.5 میلیمتری صدا قابل مشاهده هستند. این در حالی است که در پایین نیز در وسط دو اسپیکر می توانید درگاه ارتباطی دستگاه را مشاهده کنید.

 

image

 

در سمت راست آی پد پرو 9.7، کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و در نسخه سیم کارت خود علاوه این کلیدهای ولووم درگاه سیم کارت که از نوع نانو پشتیبانی می کند وجود دارد؛ در این بخش شاهد حضور یکی از میکروفون های دوتایی نیز هستیم. در سمت چپ نیز کانکتور هوشمند برای اتصال آی پد به صفحه کلید فیزیکی قرار گرفته است.
قاب پشتی دستگاه تنها میزبان دوربین اصلی، یکی از میکروفون ها دوگانه و در نهایت برای اولین بار در دنیای آی پدها فلاش دوربین است.
رنگ رز گلد پای خود را به خانواده آی پدها نیز باز کرده و اگر بخواهید این تبلت را بخرید 4 رنگ نقره ای، طلایی، خاکستری و صورتی برای انتخاب در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

 

image

 

از نظر اندازه تفاوتی بین این تبلت و آی پد ایر 2 دیده نمی شود و به همین خاطر با اطمینان خاطر می توانیم بگوییم که با یکی از خوش دست ترین تبلت های دنیا سر و کار دارید که دست گرفتن آن لذت بسیار زیادی خواهد داشت.
از نظر حافظه داخلی آی پد پرو 9.7 در نسخه های 32، 128 و 256 گیگابایت برای هر دو نسخه وای فای و سلولار ارائه می شود. 

 

image

 


صفحه نمایش که بیشترین قسمت این تبلت را تشکیل می دهد، کیفیتی برابر 2048 در 1536 پیکسل داشته و تراکم پیکسلی آن 264 پیکسل در اینچ است. این صفحه نمایش 25 درصد از صفحه نمایش آی پد ایر 2 روشن تر است. کیفیت صفحه نمایش آی پد ایر 2 خارق العاده بود و اکنون با همان کیفیت و نور بیشتری که برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده به طور حتم شاهد یک صفحه نمایش با کیفیت کم نظیر خواهیم بود. صفحه نمایش از قلم مخصوص اپل یا همان Apple Pencil پشتیبانی می کند؛ با این صفحه نمایش با کیفیت و قلمی به این کارآمدی می توانید روی این تبلت به خوبی هنرنمایی کنید.

 

image

 

پردازنده دستگاه مانند آی پد 12.9 اینچی A9X نام دارد که توسط یک پردازنده کمکی به نام M9 به پردازش فرامینی که شما به آی پد می دهید خواهند پرداخت. این پردازنده دو هسته ای فرکانسی برابر 2.26 گیگاهرتز دارد و یک رم 4 گیگابایتی در کنار آن برای انجام فرامین مولتی تسکینگ به فعالیت می پردازد.

 

image

 

در زمینه دوربین، اپل هیچ خصاصتی به خرج نداده و تقریبا از همان دوربینی که در آیفون 6s دیدیم در این تبلت نیز بهره برده است. دوربین این تبلت 12 مگاپیکسلی است که اندازه دهانه دیافراگم آن f/2.2 است و به ویژگی های بسیار خوبی مجهز است. این دوربین به لطف پردازنده A9X می تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند و فیلمبرداری آهسته با سرعت 240 فریم در ثانیه را نیز در خود گنجانده است. دوربین دوم نیز کیفیت 5 مگاپیکسل داشته و برای اینکه در محیط های با نور کم بتوانید عکس های سلفی روشنی توسط آن بگیرید اپل ویژگی رتینا فلاش را در آن گنجانده است.

 

image

 

آی پد ها همیشه باتری های خوبی داشته اند و این نسل نیز به طور حتم از این قائده مستثنی نیست؛ به ادعای اپل (که در زمینه باتری همیشه درست است) می توانید تا 10 ساعت بدون نیاز به شارژ با این تبلت کار کرده و از آن لذت ببرید.

 

نظر اولیه

به نظر ما آی پد همیشه یکی از بهترین انتخاب ها در دنیای تبلت ها بوده و است. حال که اپل تصمیم گرفته نام حرفه ای را به تبلت های خود اضافه کند به طور حتم باید منتظر حضور نرم افزارهای بسیار حرفه ای تری برای این دستگاه قابل حمل و کارآمد باشیم. آی پد پرو 9.7، از نظر طراحی و اندازه شبیه به آی پد ایر 2 و از نظر کارآیی شبیه به آی پد پرو 12.9 است. بنابراین این دستگاه تمام ویژگی های خوب از دو نسل آی پد را در خود جای داده تا بتواند پرچم آی پد را در میدان رقابت با تبلت های دیگر همچنان بالا نگه دارد. اگر قصد خرید تبلت دارید به شما توصیه می کنیم تا زمان ورود این تبلت به بازار ایران که چندان دور نیست صبر کنید و بعد از مشاهده کارآیی آن تصمیم نهایی خود را بگیرید. 

image

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۵/۶/۶
اين آقا اكبر مثل اينكه از كاراي گرافيكي يا برنامه نويسي هيچ اطلاعات يا سررشته اي نداره ، مطمعنم تا حالا يبارم با مكينتاش كار نكرده ، صفحه نمايش رتينا رو از نزديك نديده ، نصب تمام برنامه هاي شركت adobe رو تو پونزده دقيقه نديده ، امنيت سيستم عامل او اس ايكس رو نديده ، چون اگه ديده بود اين حرف رو نميزد (( اپل تو لب تاپ و پي سي هيچي برا گفتن نداره فقط گوشياش خوبه )) !!!!! دوست عزيز يكم درباره تاريخچه شركت ها بخون ، اپل با كامپيوتر شروع كرد نه با گوشياش دليل گرونيشم اينه كه واسه استفاده عموم ساخته نشده البته كه مك بوك اير واسه استفاده عمومي و نيمه قوي ساخته شده ولي سيستم عامل مكينتاش كاراي سنگين رو مي طلبه نه وبگردي و فيلم ديدن و دوتا متن نوشتن تو ورد آفيس

مهدی

۱۳۹۵/۴/۱۸
عالیه

iman71

۱۳۹۵/۴/۱۲
این آی پد واقعا عالی ، من آیپد ۳ دارم بعد ۵ سال هنوز کار میکنه و استفاده می کنم مثل روز اولش.

امیر

۱۳۹۵/۲/۱۱
لطفا بررسی تخصصی ipad pro 9.7را بذارید.

رضا

۱۳۹۵/۲/۸
عالی بود عالی دمت گرم