خانهاخبار
نسخه نهایی iOS 9.3 با قابلیت‌های فراوان منتشر شد

نسخه نهایی iOS 9.3 با قابلیت‌های فراوان منتشر شد

سرانجام نسخه نهایی آی‌او‌اس 9.3 همزمان با معرفی iPhone SE و iPad Pro 9.7 منتشر شد. این نسخه از آی‌او‌اس یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های ارائه‌ شده برای این پلتفرم به‌شمار می‌رود.
۱۳۹۵/۱/۲

در دی ماه سال ۹۴ شاهد عرضه اولین نسخه آزمایشی آی‌او‌اس 9.3 بودیم که به قابلیت‌های جدید آن به طور مفصل پرداختیم. اپل با ارایه ۷ نسخه آزمایشی در طی این مدت برای توسعه دهندگان و کاربران عمومی سعی بر این داشت تا نسخه نهایی آی‌او‌اس 9.3 کاملا بدون نقص و ایراد به دست کاربران برسد.

image

جدا از به‌روزرسانی‌های اصلی iOS که یک‌بار در سال ارائه می‌شوند، آی‌او‌اس 9.3 یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های ارائه‌شده برای این سیستم‌عامل محسوب می‌شود. این نسخه با قابلیت‌های جدیدی مانند:

  • Night Shift 
  • رمزگذاری روی یادداشت‌ها در برنامه Note 
  • بهبودهایی در CarPlay 
  • امکان ایجاد چند حساب کاربری در آیپد برای برنامه‌های مخصوص مدارس 
  • شخصی‌سازی بیشتر در برنامه News و رفع بسیاری از باگ‌های آن

از امروز برای تمام کاربران قابل دریافت است.

یکی از امکانات برجسته iOS 9.3 نایت شیفت است که در این مطلب به توضیح مفصل آن پرداختیم. Night Shift صفحه نمایش را به رنگ‌های گرم‌تر در طول شب مجهز می‌کند و هنگام طلوع آفتاب، که چشم کاربر در نور طبیعی روز قرار می‌گیرد، آن را به حالت اولیه درمی‌آورد. این قابلیت به مطالعه با آی‌دیوایس‌ها در هنگام شب کمک شایانی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا کارکردن با آی‌دیوایس در زمان شب و قبل از خواب، تأثیر نامطلوبی بر کیفیت خواب کاربر گذاشته نشود‌.

 

image

 

یک قابلیت کاربردی دیگر رمزگذاری روی یادداشت‌هایی است که در برنامه Note ایجاد می‌شود. بدین ترتیب کاربران از این پس می‌توانند با خیال راحت نوشته‌های مهم مانند اطلاعات مالی، اطلاعات پزشکی و رمزهای ورود به وب‌سایت‌های مختلف را در برنامه Note وارد کنند و روی آن‌ها رمز بگذارند تا احیانا شخص دیگری به این اطلاعات دسترسی پیدا نکند. امکان بازکردن این یادداشت‌ها به‌وسیله حسگر Touch ID فراهم شده تا کاربران دسترسی سریع و راحتی به یادداشت‌های امن خود داشته باشند و هر بار مجبور به وارد کردن گذرواژه نباشند.

 

image

 

در این نسخه تعداد بیشتری از برنامه‌های پیش‌فرض نصب شده مانند Settings مجهز به میانبر 3D Touch شده‌اند و امکان اتصال بیش از یک اپل واچ به آیفون نیز فراهم شده است.

 

image

 

نسخه نهایی آی‌او‌اس 9.3 هم اکنون در دسترس است و در مسیر Settings > General > Software Update در آی‌دیوایس خود می‌توانید آن را دریافت کنید. همچنین این به‌روزرسانی از طریق آیتونز نیز قابل انجام است. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (44 نظر)

Stayed jawed Hussaini

۱۴۰۲/۹/۷
لطف جواب بديد

Stayed jawed Hussaini

۱۴۰۲/۹/۷
سلام خسته نباشيد اى پت دارم هركجا ميرم اپل ايدى بسازن ميگه نميشه چون iOS 9.3.5 هستش ميگن قديميهـ چيكار كنم

Sa

۱۳۹۵/۳/۷
من نصب كردم يكم هنگ ميكنه

علي

۱۳۹۵/۱/۱۳
سوال منم هست
اگه ميشه جواب بدين
ايفون 6s دارم ios 9.3 وقتي setting رو ميگيرم سه تا گزينه داره ولي تو عكس شما 4 تا گزينه س
set wallpaper نمياره
خواهشا جواب بدين
ممنون

Saeed

۱۳۹۵/۱/۱۰
سلام
من آیدیواس خودمو هفته قبل به ios9.3 آپدیت کردم الان دوباره آپدیت ios9.3 با حجم 1.3GB برام اومده!!!! فک کنم تیم کوک گند کاشتن?