خانهاخبار
275 میلیون‌ دستگاه اندرویدی در معرض خطر!

275 میلیون‌ دستگاه اندرویدی در معرض خطر!

درحالی که گوگل و سایر شرکت‌های اندرویدی سخت تلاش می‌کنند تا با به‌روزرسانی‌های ماهانه، امنیت دستگاه‌های خود را افزایش دهند، باگ جدیدی در اندروید کشف شده است که می‌تواند میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را در معرض خطر قرار دهد.
۱۳۹۴/۱۲/۲۸

یک آژانس تحقیقاتی به نام NorthBit ادعا می‌کند باگی در سیستم عامل اندروید یافته که ممکن است میلیون‌ها دستگاه اندرویدی را در معرض خطر قرار دهد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این آژانس، این باگ مربوط به لایبرری مولتی‌مدیا و مدیاسرور اندروید می‌‌شود که آن را با نام Stagefright می‌شناسیم.
این اولین باری نیست که آسیب‌پذیری Stagefright کاربران اندروید را دچار مشکل می‌کند. در پاییز سال گذشته کشف یک باگ بسیار خطرناک در این لایبرری، امنیت میلیون‌ها کاربر را به خطر انداخت که در نهایت سبب شد تا گوگل و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده به فکر اجرای برنامه‌ای برای به‌روزرسانی منظم دستگاه‌های اندرویدی بیافتند؛ با وجود این تمهیدات و برطرف شدن باگ‌های قبلی، به نظر می‌رسد Stagefright هنوز می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

 

image

 

به گفته NorthBit همانقدر که نسخه‌های اندروید 2.2 تا 4 در برابر این باگ آسیب‌پذیر هستند، دستگاه‌های اندروید 5 و 5.1 نیز می‌توانند در معرض خطر قرار داشته باشند که جمعا 275 میلیون دستگاه را شامل می‌شود.
همچون دفعه پیش، هکرها تنها زمانی می‌توانند به گوشی یا تبلت شما وارد شوند که کاربر روی یک لینک آلوده کلیک کرده باشد و زمان لازم برای نفوذ را در اختیار هکر قرار دهد. در فیلم زیر چگونگی انجام این کار روی یک نکسوس 5 که اندروید خالص استفاده می‌کند نشان داده شده است, اما کارشناسان NorthBit توانسته‌اند به جز نکسوس 5، گوشی‌هایی مثال HTC One، LG G3 و Galaxy S5 را نیز با این روش هک کنند.
تا زمانی که گوگل این باگ را در اندروید رفع کند، بهترین کار عدم باز کردن لینک‌های مشکوک در دستگاه‌های اندرویدی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۲/۶
خدا روشکر
اندروید گوشیم 4.2.2
ایول ایول

Alireza

۱۳۹۵/۱/۲
لعنت بر اندروید

Alireza

۱۳۹۵/۱/۱
دوستان من خودم يه آشنایی هايي با این مسایل دارم و همینطور هم که در ویدیو میبینید،مهم ترین نکته زمان استفاده از لینک های آلوده هست،متاسفانه اکثر سایت ها بی آنکه اطلاع داشته باشند،لینک های مخفی آلوده ای رو در سایت هاشون قرار میدند و در اون از مطالبی استفاده میکنند که کاربر در اون صفحه باقی بمونه(مثلا مطلبی با عنوان آموزش مسایل جنسی و...) که بهترین راه برای در امان موندن بستن سریع صفحه های به اصطلاح هرزه هستش که این امر در pcها هم صدق میکنه.

poorya

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
آقاى از كجا معلوم
اين مشكل از بيخ و بنيان اندرويد منشاء ميگيره و از طرف اونا بايد حل شه چى ميگى تو

x

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
از کجا معلوم که خود کارکنان و مهندسان ios برای پیشگیری وکم تر کردن خرید android کرده باشن از اپلی ها بعید نیس.