خانهاخبار
با کراس نتورک مایکروسافت، رقابت کاربران PC و Xbox و PS4 ممکن شد

با کراس نتورک مایکروسافت، رقابت کاربران PC و Xbox و PS4 ممکن شد

مایکروسافت با معرفی قابلیت Cross-Network این امکان را به کاربران Xbox Live می‌دهد که با کاربران سایر کنسول‌ها آنلاین بازی کنند.
۱۳۹۴/۱۲/۲۷

 

image

 

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی به خصوص بازی‌های آنلاین هستید، خبر جدیدی که از مایکروسافت منتشر شده شما را به خود جذب خواهد کرد. مایکروسافت پس از چند سال آزمایش و بررسی اعلام کرده است که در آینده نزدیک قابلیت Cross-Network را برای کاربران Xbox One فعال خواهد کرد. به کمک این قابلیت دارندگان ایکس باکس وان خواهند توانست که به صورت آنلاین علاوه بر دیگر کاربران ایکس باکس وان، بتوانند با گیمرهای PS4 و PC نیز رقابت کنند. البته فعلا کاربران Xbox One و ویندوز 10 می‌توانند از کراس نتورک بهره ببرند، اما چندان دور از ذهن نیست که خیلی بازی‌سازها از این ایده استقبال کرده، به آن رونق بخشیده و آن را در بازی‌های سایر کنسول‌ها نیز وارد خواهند کرد.

طبق اطلاعیه مایکروسافت بازی Rocket League یکی از نخستین عناوین رسمی است که از قابلیت کراس نتورک پشتیبانی می‌‌کند.  این غول نرم‌افزاری اشاره کرده است که امید دارد این شیوه بازی بین سایر تولیدکنندگان مانند سونی نیز محبوبیت پیدا کند و از این تکنولوژی پشتیبانی کنند. البته در پایان اشاره کرده که آینده این قابلیت به توسعه‌دهندگان بازی وابسته است.

در پست وبلاگی کریس چارلا مدیر بخش ID@Xbox آمده است:

قطعا این به بازی‌سازان بستگی دارد که این قابلیت را پشتیبانی کنند یا خیر و همچنین برای بازیکنان Xbox Live همواره این انتخاب وجود دارد که بتوانند حریف خود را تنها از کاربران Xbox انتخاب کنند. ما هیجان زده هستیم که اعلام کنیم بازی Rocket League  کمپانی Psyonix یکی از اولین بازی‌هایی است که از این قابلیت پشتیبانی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد با گیمرهای PC نیز رقابت کنند. همچنین تولیدکنندگان سایر کنسول‌ها نیز می‌توانند به پروژه Cross-Network بپیوندند.

دعوتی که چارلا در خط آخر از سایر شرکت‌ها به عمل آورده بسیار خوشحال کننده و امیدوارکننده است. قطعا برای گیمرهای Xbox One جذاب خواهد بود که بتوانند رقابت آنلاین و رو در رویی با بازیکنان ویندوز 10 داشته باشند اما قدرت واقعی این قابلیت زمانی نمود پیدا خواهد کرد که بازی‌سازها این ویژگی را در عناوین منتشر شده برای PS4 نیز لحاظ کنند. در دنیای کنسول‌های بازی همواره این سوال وجود دارد که کدام کنسول را خریداری کنیم. با این قابلیت به خاطر اینکه دوستانتان کنسول خاصی را خریده‌اند و برای اینکه بتوانید با آن‌ها آنلاین بازی کنید، انتخابتان برای خرید محدود نخواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Alireza

۱۳۹۵/۱/۲
ماشاالله غول تکنولوژی مایکروسافت.

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
گوش شیطون کر تو همه زمینه ها دارن حرف اول و میزنن تعداد زیادی از شرکتای دنیا زیر مجموعشونن.