خانهاخبار
تمام انتظاراتی که از کنفرانس دوم فروردین اپل داریم

تمام انتظاراتی که از کنفرانس دوم فروردین اپل داریم

اپل پس از 6 ماه قصد برگزاری یک کنفرانس دارد و از هم‌اکنون گمانه‌زنی‌‌ها در مورد اینکه چه اتفاقاتی در این کنفرانس رخ خواهد داد، آغاز شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به تمامی اتفاقاتی که ممکن است در کنفرانس دوشنبه آینده اپل رخ دهد.
۱۳۹۴/۱۲/۲۶

 

image

 

هفته پیش اپل رسما دعوتنامه‌های کنفرانس بعدی خود را برای خبرنگاران ارسال کرد. در این کنفرانس که در تاریخ 21 مارس ( دوم فروردین 95) برگزار خواهد شد انتظار می‌رود از آیفون 4 اینچی اپل که مدت‌هاست اخبار مختلفی در موردش منتشر می‌شود، رونمایی شود. البته جز یک آیفون جدید احتمالا چیزهای دیگری نیز انتظارمان را می‌کشد.

این کنفرانس به نوعی ادامه کنفرانس قبلی اپل است که حدود 6 ماه پیش برگزار شد. در آن کنفرانس اپل از آیفون 6 اس، آیپد پرو، یک به روز رسانی برای اپل واچ و نسخه جدید سیستم‌عامل آی‌او‌اس رونمایی کرد. برای کنفرانس هفته آینده اپل نیز انتظار محصولاتی کم و بیش مشابه اما در نسخه‌های کوچک‌تر و پایین رده را داریم. به طور خلاصه احتمالا اپل معرفی یک آیفون 4 اینچی، آیپد پرو کوچک‌تر، بندهای جدید برای اپل واچ و شاید به‌روز‌رسانی iOS را در دستور کار داشته باشد. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به موارد فوق بیندازیم.

 

آیفون کوچک‌تر

درست است که اپل اکنون مدت‌هاست آیفون کوچک تولید نکرده است، اما از چند ماه گذشته زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که این شرکت در حال کار بر روی یک آیفون کوچک 4 اینچی است. این برای اولین بار پس از سال 2013 و معرفی آیفون 5 اس است که اپل قصد دارد محصولی با اندازه صفحه نمایش نسبتا کوچک تولید کند. تاکنون نام‌های زیادی برای این محصول آورده شده از جمله iPhone SE و 5SE و 6C.

 

image

 

اما به جز سایز کوچک احتمالا نباید نگران تفاوت دیگری با آیفون‌های فعلی باشید. این گوشی احتمالا یک گوشی پایین‌رده و ارزان نخواهد بود (گرچه اپل محصولی ارزان به معنی واقعی کلمه هیچ‌ وقت نداشته است) آیفون چهار اینچی جدید ترکیبی از آیفون 6 و 6 اس خواهد بود اما در شکل و شمایل یک آیفون 5 معرفی می‌شود. این بدین معناست که افراد علاقه‌مند به خرید این محصول جدید نگرانی راجع به اینکه یک محصول قدیمی و منقضی شده را خواهند خرید، نخواهند داشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت Bloomberg آیفون اس ای از آخرین نسل پردازنده اپل یعنی A9 برخوردار است و بر اساس گزارش وب‌سایت 9to5Mac دوربین این گوشی همانند آیفون 6 خواهد بود. یعنی دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 1.2 مگاپیکسلی. همچنین گزارشات حاکی از آن است که این محصول به سنسور Touch ID و NFC برای استفاده از Apple Pay مجهز است. تنها موردی که در این آیفون دیده نمی‌شود فناوری تاچ سه بعدی است که به نظر می‌آید اپل آن را به طور اختصاصی برای آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس نگه خواهد داشت.

 

image

 

انتظار می‌رود که طراحی آیفون‌های 4 اینچی اپل نیز تغییراتی خواهد داشت تا بیشتر به آیفون 6 و 6 اس شبیه شود که به معنی گوشه‌های خمیده است. اما با این حال ظاهر کلی گوشی همچنان شبیه آیفون 5 و 5 اس خواهد بود که البته چیز بدی نیست. اگر بخواهیم روراست باشیم آیفون 5 طراحی زیباتری نیست به آیفون 6 یا 6 اس داشت. مورد دیگری که تا به امروز بارها در خبرهای آمده این است که iPhone SE در رنگ‌بندی‌های جذاب عرضه خواهد شد: خاکستری، نقره‌ای، طلایی و طلایی صورتی (رز گلد).

اما یکی از پرسش‌هایی که ذهن علاقه‌مندان را مشغول کرده، قیمت‌گذاری این محصول است. وب‌سایت 9to5Mac معتقد است که این گوشی جای آیفون 5 اس در خط فروش فعلی اپل را خواهد گرفت و  با قیمت 450 دلار به فروش خواهد رسید. البته احتمال اینکه اپل SE را به عنوان یکی از مشتقات اصلی آیفون 6 به فروش برساند نیز وجود دارد.

 

آیپد پرو کوچک‌تر

آیپد ایر 3 یا آیپد پروی 9.7 اینچی؟ باید صبر کرد و دید. گرچه انتظار می‌رود که اپل از یک آیپد 9.7 اینچی رونمایی کند که بر اساس گزارش وب‌سایت 9to5Mac با نام iPad Pro عرضه خواهد شد، اما امکان دارد که آیپدی که در کنفرانس پیش‌رو معرفی می‌شود آیپد ایر 3 باشد.

 

image

 

اگر این محصول از سری Pro باشد ویژگی‌های آیپد پرو 12.9 اینچی که سال گذشته معرفی شد را خواهد داشت. ویژگی‌هایی مانند برخورداری از 4 بلندگو، پشتیبانی از قلم استایلوس، رم اضافی، پردازنده سریع‌تر و حافظه داخلی 128 گیگابایتی. اما یک تفاوت عمده نیز گزارش شده است: آیپد جدید در بدنه کناری خود درگاهی برای اتصال کیبورد وجود دارد که کمک خواهد کرد iPad Pro به استانداردی فراتر از iPad های معمولی دست پیدا کند. در یک کلام انتظار داریم آیپد 9.7 اینچی آینده اپل از چیزی که اکنون در بازار است قدرتمندتر باشد. عرضه این محصول تحت نام Pro به معنی این است که اپل خط تولید تبلت‌های بالا رده و میان رده خود را از هم جدا کرده است. کاری که پیش از این با خط تولید لپ‌تاپ‌های خود انجام داده بود: سری Pro شامل تبلت‌هایی با پردازنده قدرتمند و ویژگی‌های منحصر به فرد بوده و سری Air تبلت‌های مقرون به صرفه باقی خواهند ماند.

 

بند جدید اپل واچ

اکنون حدود یک سال از معرفی اپل واچ می‌گذرد اما بنا بر گزارش وب‌سایت TechCrunch نباید در کنفرانس اخیر انتظار معرفی نسل دوم این محصول را داشته باشیم. هرچند که احتمالا اپل خبرهایی جدید درباره ساعت هوشمندش خواهد داشت.

 

image

 

چیزی که انتظار داریم در رابطه با اپل واچ معرفی شود، بندهای جدید است. خبرها حاکی از آن است که اپل قصد دارد بندهایی جدید با رنگ‌بندی و جنس متفاوت و با همکاری برندهای معروف به بازار عرضه کند. علاوه بر بندهای جدید احتمال دارد که سیستم‌عامل watchOS نیز به نسخه 2.2 ارتقا پیدا کند. نسخه‌ای که ویژگی‌های اصلی‌اش از این قرار است: برخورداری از نسخه بهینه‌سازی شده Apple Maps و امکان استفاده چند ساعت هوشمند با یک دستگاه آیفون.

نسل بعدی اپل واچ احتمالا سپتامبر آینده معرفی شود هرچند که به قطعیت نمی‌توان در این مورد نظر داد. اپل نشان داده است که برای ساعت هوشمندش رویه‌ای متفاوت از سایر محصولاتش در پیش گرفته و قصد ندارد که سالانه نسل آن را عوض کند. با این حال از اپل واچ 2 خبرهایی شنیده می‌شود که این ساعت هوشمند یک دوربین برای مکالمات Face Time خواهد داشت.

 

به روز رسانی iOS

 

image

 

اپل معمولا در کنفرانس سپتامبر خود سیستم‌عاملش را به‌روز‌رسانی می‌کند اما احتمال دارد یک به‌روزرسانی فرعی که البته ویژگی‌های جالبی دارد در کنفرانس هفته آینده‌اش معرفی شود.

از زمانی که ویژگی‌های iOS 9.3 معرفی شده زمان زیادی می‌گذرد. با اینکه این نسخه یک نسخه فرعی محسوب می‌شود، اما ویژگی‌های قابل توجهی دارد. از جمله قابلیت شیفت شب (Night Shift)  که برای افزایش سلامت چشم کاربران، نور صفحه را متناسب با ساعات شبانه روز تنظیم می‌کند. قابلیت‌های دیگری نیز در این نسخه تعبیه شده که در این مطلب به طور مفصل آن‌ را بررسی کرده‌ایم.

گرچه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه در کنفرانس 21 مارس آی‌او‌اس 9.3 معرفی می‌شود، منتشر نشده است اما احتمال اینکه این اتفاق در این کنفرانس رخ دهد زیاد است.

 

بحث‌هایی بر سر رمزنگاری...

اگر دنبال‌کننده اخبار باشید، حتما ماجرای درگیری اپل با دولت آمریکا بر سر افشای اطلاعات رمزنگاری شده در آیفون یکی از تروریست‌ها را شنیده‌اید. اپل تاکنون در این زمینه مقاومت کرده و در هفته‌های اخیر سعی کرده نقش فعلی خود در خط مقدم رمزنگاری و امنیت عمومی را مشخص کند. اپل اکنون در صف اول حفاظت از اسرار کاربران در مقابل دولت‌ها قرار دارد و احتمالا تیم کوک فرصت کنفرانس هفته آینده برای صحبت کردن رو در رو با کاربرانش در این زمینه را از دست نخواهد داد.

 

به‌روزرسانی OS X ؟

تا به این‌جا در مورد موبایل و تبلت و ساعت هوشمند صحبت کردیم اما برای کامپیوتر‌های دسکتاپ چه چیزی در راه است؟ برای به‌روزرسانی بعدی OS X احتمالا باید تا مجمع توسعه‌دهندگان اپل که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد، صبر کنید.

وضعیت مک ‌بوک نیز بسیار مبهم است. هر سه لپ‌تاپ اپل یعنی مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو نیاز به یک به روز رسانی دارند و احتمالا در ماه‌های آینده نسخه‌های جدیدی از این محصولات را خواهیم دید اما کنفرانس هفته آینده برای این اتفاق زیادی زود به نظر می‌رسد.  با این حال باید نشست و دید اپل دوشنبه آینده چه برنامه‌ای برای کاربران خود تدارک دیده است.

کنفرانس اپل دوم فروردین برگزار خواهد شد و با وجود اینکه در تعطیلات نوروزی به سر می‌بریم می‌توانید از طریق وب‌سایت جی‌اس‌ام وبلاگ نویسی زنده آن را دنبال کنید. همچنین امکان مشاهده آنلاین این مراسم وجود دارد. برای اطلاع از خبرهای بعدی همچنان جی‌اس‌ام را دنبال کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

علی

۱۳۹۴/۱۲/۲۸
سلام دوستان خواهش میکنم یکی جواب بده
دوستم هفته دیگه میره امریکا.میخام بدونم گوشیه لاک ایفون یا گلکسی اس 7 بگیره گوشی روشن میشه؟
میشه از دوربین و وای فای گوشی استفاده کرد؟
فقط سیمکارت دیگه نمیخوره دیگه؟
جواب بدین لطفا......

محمدرضا

۱۳۹۴/۱۲/۲۷
من اپلی نیستم ، ولی امیدوارم طراحی سری 5 اپل رو ببینیم نه سری 6 رو .

اشکان

۱۳۹۴/۱۲/۲۷
سونی نه ، اچ تی سی

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۲۶
واقعا 5اس طراحی زیباتری نسبت به آیفون 6 داشته
ومیتونم بگم آیفون با تولید آیفون 6 امضای خودش رو از دست داد
و طراحی شبیه به سونی پیدا کرده