خانهمقاله‌ها
چگونه رنگ‌ نمایشگر گوشی‌های اندرویدی را طبیعی‌تر کنیم؟

چگونه رنگ‌ نمایشگر گوشی‌های اندرویدی را طبیعی‌تر کنیم؟

پنل‌های امولد در سال‌های اخیر به انتخاب اصلی سازندگان برای محصولات پرچمدار یا حتی میان رده تبدیل شده‌اند؛ اما عده زیادی از کاربران چندان طرفدار حالت غیر واقعی رنگ‌ها در این نوع پنل نیستند. در این مطلب، نحوه طبیعی‌تر کردن رنگ نمایشگر گوشی‌های هوشمند را به شما نمایش می‌دهیم.
۱۴۰۲/۸/۱۵

پنل‌های امولد یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر مورد استفاده در گوشی‌های تلفن همراه به حساب می‌آیند و در کنار نمایش رنگ سیاه واقعی، رنگ‌های درخشان و زاویه دید بسیار خوب، مصرف باتری راضی کننده‌ای نیز دارند. این پنل‌ها در سال‌های اخیر تقریبا روی تمامی گوشی‌های هوشمند پرچمدار یا حتی میان رده نیز به کار رفته‌اند.

image

 

با وجود اینکه رنگ‌های درخشان و اشباع‌شده این نمایشگرها موجب می‌شود تصاویر بسیار جذاب‌تر و گیراتر به نمایش گذاشته شود؛ عده‌ای از کاربران رنگ‌ نمایشگرهای امولد را غیرواقعی دانسته و آن را نمی‌پسندند. اگر از کاربران گوشی‌های سامسونگ یا شیائومی هستید ولی به نمایش واقعی و غیر اشباع رنگ‌ها بیشتر تمایل دارید، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید رنگ‌ تصاویر نمایشگر گوشی خود را طبیعی‌تر کنید.

 

چگونه رنگ‌ نمایشگر گوشی‌های سامسونگ را طبیعی‌تر کنیم؟

image

 

ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و سپس بخش Display را باز کنید. در این بخش، روی گزینه Screen Modes تپ کنید و سپس در صفحه باز شده، حالت نمایشگر را روی Natural قرار دهید.

با انتخاب هر یک از حالت‌ها در صفحه Screen Mode، نوع نمایش رنگ‌ها در گوشی شما تغییر می‌کند.

گزینه Vivid تصاویر را زنده‌تر و با رنگ‌های جذاب‌تر نمایش می‌دهد، اما با انتخاب گزینه Natural رنگ‌ها حالت طبیعی‌تر و واقعی‌تری به خود می‌گیرند. پس گزینه دوم بهترین حالت برای افرادی است که به دنبال نمایش رنگ‌های طبیعی در نمایشگر‌های سوپر امولد سامسونگ هستند.

سامسونگ همچنین این امکان را به شما می‌دهد که تنظیمات رنگ‌ها و صفحه نمایش را به صورت دستی تغییر دهید. برای این کار کافی است در بخش Screen mode گزینه Advanced را برگزینید و نسبت سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز را به دلخواه خود تنظیم کنید.

 

چگونه رنگ نمایشگر گوشی‌های شیائومی را طبیعی‌تر کنیم؟

image

 

برای نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها در محصولات شیائومی، ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و سپس بخش Display را باز کنید. وارد بخش Color Scheme شوید و سپس گزینه Original Color را جهت نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها انتخاب کنید.

همانند گوشی‌های سامسونگ، محصولات شیائومی نیز امکان تنظیم رنگ‌ها و حالت نمایشگر به صورت دستی را نیز فراهم می‌کنند. برای تنظیم دستی رنگ‌ها، در صفحه Color Scheme روی گزینه Advanced Settings تپ کنید و سپس تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید.

 

چگونه رنگ گوشی را به حالت اول برگردانیم؟

image

 

با دنبال کردن مسیر مشابه و انتخاب گزینه Vivid، می‌توانید صفحه نمایش را به حالت اولیه بازگردانید و از تصاویر زنده‌تر و رنگ‌های گرم‌تر در نمایشگر امولد گوشی خود لذت ببرید.

 

درباره عملکرد پنل‌های امولد در گوشی‌های هوشمند و نحوه نمایش رنگ در آنها چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (53 نظر)

علی عزیزی ارجستان

۱۴۰۲/۱/۷
سلام من گوشی گلویی A5مدل 2017دارم دستم روی یک برنامه خورد رنگ و تصویر گوشی هر کاری میکنم به صفحات ترمینال قبلی گوشی برنمی گردده خواهشم فوری راهنمای کنید شرمنده اگر امکان داره پیام بدید چون دلیل دیگری هم دارد اون هم این که روی خیلی برنامه تا میخواهم باز کنم زود از روی گوشی پاک میشه میاد باز خورد و بستن برنامه روی گوشی ضاحر میشه لطفا این دوتا مورد را بصورت ساده بهم بگید چکار کنم

Mobin

۱۴۰۱/۱۰/۱۲
اول برید تنضیمات بعد روی آدمک بزنید بعد بری advanced sitting بعد روی اولی یا accessibility button بزنید روی colour correction و الان یه آدمک پایین صفحه سمت راست میاد بعد بزنید روی اون درست میشه

نازنین

۱۴۰۰/۱۲/۲۰
دقیقا این مشکل ازار دهنده برای من هم وجود داره،کاش راه حل داشته باشه

Abolfazl

۱۴۰۰/۹/۱۸
سلام خوب هستین اونهایی که a21sدارن برای این که رنگ گوشیشون درست بشه بزنن روی اون آدمک پایین صفحه سمت راست درست میشه رنگ برنامه های گوشیشون به حالت اول بر میگرده

hg

۱۴۰۰/۵/۲۴
این قابلیت برای گوشی های اندروید ۵و۶هست گوشی های جدید این گزینه رو ندارن