خانهاخبار
لبه‌های خمیده Galaxy S7 edge چه امکاناتی دارند؟

لبه‌های خمیده Galaxy S7 edge چه امکاناتی دارند؟

شما هم ممکن است طراحی جدید سری Edge سامسونگ را صرفا یک شیوه بازاریابی برای جذب مشتری بدانید، اما با خواندن این مقاله و آشنایی با کاربردهای آن احتمالا نظرتان تغییر می‌کند!
۱۳۹۴/۱۲/۲۳

همه کاربرانی که به گجت‌های هوشمند علاقمندند پرچمدار عجیب و غریب سامسونگ، Galaxy S6 edge، را با لایه‌های کناری نمایشگرش به خاطر دارند. همان طور که می‌دانید، این خمیدگی‌ها صرفا برای خودنمایی نیست و کاربردهای خوبی دارند. متاسفانه لبه‌ها در S6 edge امکانات متنوع و چشمگیری نداشتند؛ موضوعی که در Galaxy S7 edge توجه مهندسان سامسونگ را بیشتر جلب کرد تا امکانات فراوانی به لبه‌های Edge بیفزایند. در ادامه به بررسی برخی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

 

image

 

لبه‌های کناری نمایشگر دائما فعال‌اند و در حال نمایش اطلاعات ضروری به کاربر هستند. به عنوان مثال، بخشی به نام People Edge در آن تعبیه شده که مخاطبان محبوب را به کاربر نمایش می‌دهد تا برای تماس با نزدیکان نیاز به روشن کردن کامل نمایشگر، باز کردن قفل یا رفتن به منو مخاطبان و جست‌وجو میان انبوه مخاطبان نباشد.

دو منوی دیگر نیز به نام‌های Apps و Tasks وجود دارند که به ترتیب اپلیکیشن‌های بیشتر استفاده‌شده و عملیات ضروری را به کاربر نمایش می‌دهند. به عنوان مثال، میانبرهایی برای گرفتن سلفی یا علامت‌گذاری روزی خاص در تقویم در بخش Tasks قرار داده شده تا مراحل طی‌شده برای انجام دادن عملیات موردنظر را بسیار کوتاه‌تر کند.

 

image

 

موارد پیشین در نسخه ششم یعنی S6 edge نیز موجود بودند، اما امکانات جدیدی نیز به نسخه هفتم این سری افزوده شده است که از جمله آنها می‌توان به Yahoo News ،Yahoo Sports ،Yahoo Finance، تقویم و وضعیت آب‌و‌هوا اشاره کرد. با این اپلیکیشن‌ها، که عمدتا Yahoo ارائه می‌کند، قادر به بررسی اخبار عمومی، ورزشی و اقتصادی روز خواهید بود و رویداد‌های مشخص‌شده در تقویم نیز به شما نمایش داده می‌شود. تمام این منوها در بخش Settings گوشی قابل حذف و اعمال تغییرند و حتی می‌توان نمونه‌های جدیدی نیز که به صورت پیش‌فرض روی اسمارت‌فون وجود ندارند از Samsung App Store دانلود کرد.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های لبه‌های نمایشگر Edge Feed نام دارد. برای فعال کردن این بخش کافی است در حالت نمایشگر خاموش انگشت خود را در راستای لبه‌ها عقب و جلو کنید تا مواردی مانند تماس‌های ازدست‌رفته، پیام‌های متنی، نتیجه مسابقات ورزشی و مواردی از این قبیل نمایش داده شود. برای جابجایی میان منوها نیز می‌توان انگشت را از بالا به پایین کشید تا برنامه‌های دیگری همچون اخبار یاهو، اطلاعات آپدیت و برنامه اختصاصی سلامت سامسونگ با نام S Health به نمایش درآیند.

مشخصه روشن شدن لبه‌ها در حالت نمایشگر خاموش را نیز S7 edge از پرچم‌دار پیشین یعنی S6 edge به ارث برده است؛ به این شکل که اگر نمایشگر خاموش و در تماس با سطح باشد، در صورت دریافت تماس از مخاطب یا پیام متنی شروع به درخشش می‌کند و کاربر را از رویداد جدید آگاه می‌سازد.

همان طور که می‌دانید، می‌توان برای هر مخاطب آهنگ تماس اختصاصی تنظیم کرد تا هنگام تماس آن شخص دیگر نیازی به نگاه کردن به شماره تماس‌گیرنده نباشد و از رینگتون پخش‌شده بتوان مخاطب را تشخیص داد. این موضوع در S7 edge‌ به شکل جالبی درآمده است، به گونه‌ای که می‌توان به هر مخاطب رنگی منحصربه‌فرد اختصاص داد تا هنگام برقراری تماس مخاطب موردنظر با شما لبه‌های Edge به رنگ اختصاصی وی روشن شوند!

نظر شما درباره لبه‌های Edge چیست؟ آیا برای کارهای روزمره ضروری‌اند؟ یا اینکه به نظر شما صرفا یک تکنیک بازاریابی برای دریافت پول بیشتر از مشتری‌ها قلمداد می‌شوند؟!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

نارسیس

۱۳۹۷/۶/۱۶
سلام ببخشید قسمت edge گوشی من چند روزه کار نمیکنه . باید چکار کنم ؟ اس ۷ دارم

علیرضا

۱۳۹۵/۴/۵
تمامی این خصوصیاتی که گفتیت تو اس ۶ من دارم استفاده میکنم حتی رنگ برای هر مخاطب.کافی گوشیو به صفحه بخابونی و زنگ بزنی راحت ریتم رنگهاه به بیرون پرتو میزنه

Hijacker

۱۳۹۵/۱/۱۰
بهتر نیست 1100 رو انتخاب کنیم ؟
با صدای زنگ مطلع میشیم . دیگه لبه ی خمیده ای نداره که مصرف باتری و زیاد کنه . میتونی فوتبالم بازی کنی باهاش مطمئن باش هیچ کارش نمیشه .
منم ممنونم از لین مشاوره عالیت

حسین

۱۳۹۵/۱/۴
به نظرم این کاربردها برای استفاده روزمره کارایی ای نداره مثلا رنگ مخصوص به هر مخاطبی رو میشه با ال ای دی نوتیفیکیشن هم تعیین کرد یا وقتی گوشی برعکسه میتونین با فلش زدن گوشی مطلع بشین
بنظرم لبه های خمیده بیشتر باعث زیباتر شدن و بالا رفتن مصرف باطری و آسیب پذیرتر شدن این گوشی در صورت افتادن از دست شده
توصیه میکنم مدل فلت این گوشی ها رو انتخاب کنید
ممنون

hadi

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
مسخره بازیه و به هیچ دردی نمیخوره من اگه سه ملیون داشتم باهاش موتور میخریدم نه که پول بدم به یه گوشی ای که نهایت توش اسفالت هشت بازی کنم و تا یه سال برام عمر کنه به نظره من پولو تو جوب بریزی بهتره تا اینو بخری