خانهاخبار
نسخه پیش‌نمایش Android N مشکل آفرین شد

نسخه پیش‌نمایش Android N مشکل آفرین شد

نسخه پیش‌نمایش یا مخصوص توسعه‌دهندگان Android N اخیرا برای دستگاه‌های خانواده نکسوس منتشر شده و مشکلاتی برای برخی کاربران بوجود آورده است...
۱۳۹۴/۱۲/۲۲

احتمالا خبر انتشار نسخه پیش‌نمایش Android N برای برخی دستگاه‌های نکسوسی را شنیده‌اید و در صورتی که صاحب یکی از اعضای خانواده نکسوس هستید با سرعت به دنبال بارگذاری این نسخه از اندروید روی گجت خود افتاده‌اید اما بهتر است اندکی دست نگه دارید!

گوگل هرساله پیش از رونمایی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل خود یک پیش‌نمایش از آن را برای دستگاه‌های نکسوسی عرضه کرده و با پیگیری نظرات کاربران و توسعه‌دهندگان به دنبال رفع نواقص احتمالی نسخه جدید پیش از رونمایی نهایی می‌افتد. اندروید جدید یعنی N نیز از این روند مستثنی نبوده و نسخه پیش‌نمایش آن در اختیار کاربرانی که صاحب گجت‌های نکسوس هستند قرار گرفته اما متاسفانه مشکلاتی در نصب و راه‌اندازی آن گزارش شده است؛ با ما همراه باشید.

 

image

 

نسخه توسعه‌دهندگان یا پیش‌نمایش اندروید N باید به صورت OTA (دریافت مستقیم از طریق تلفن هوشمند) و یا نسخه جداگانه قابل دانلود از اینترنت در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار می‌گرفت؛ در صورتی که فایل را دانلود کنید باید آن را روی دستگاه خود فلش کرده و دستی نصب شود حال آنکه در روش OTA فایل به صورت خودکار دانلود و نصب شده و همچنین اختیار بازگشت به اندروید مارشملو نیز به کاربر داده خواهد شد حال آنکه ظاهرا روش OTA هم‌اکنون با اختلال مواجه شده است! برخی از کاربران به این روش دسترسی نداشته و برای بازگشت به اندروید مارشملو با مشکل مواجه شده‌اند؛ همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد این تنها یک نسخه پیش‌نمایش و آزمایشی خواهد بود که تا زمان رونمایی رسمی در سه ماهه‌ی سوم سال میلادی ۴ نسخه دیگر از پیش‌نمایش Android N عرضه خواهد شد؛ اگر کاربر حرفه‌ای نیستید یا نگران از دست دادن اطلاعات موجود بر روی اسمارت‌فون خود هستید توصیه ما این است که اندکی صبر کرده و برای آپدیت دستگاه به نسخه توسعه‌دهندگان عجله نکنید.

مشکل دوم این نسخه اندکی جدی‌تر بوده و ممکن است دستگاه را با خطرات بیشتری مواجه کند؛ ماجرا از این قرار است که برخی اسمارت‌فون‌های نکسوسی که آپدیت را نصب کرده‌اند در نیمه راه با توقف و نیمه‌کاره ماندن نصب آپدیت مواجه شده و سیستم‌عامل خود را به طور موقت از دست داده‌اند. کاربر در این حالت Bootloader را نمی‌تواند باز کند و طبعا امکان بازگردانی دستگاه به نسخه‌های پیشین نیز وجود نخواهد داشت؛ کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند باید در فوروم‌های آنلاین به دنبال راه‌حلی باشند چون گوگل نیز هنوز بیانیه‌ای رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.

در حالی که هنوز تعداد بسیار زیادی از کاربران حتی به نسخه ششم اندروید یعنی Marshmallow نیز دسترسی نداشته‌اند، آپدیت نکسوس به Android N بسیار وسوسه کننده به نظر می‌رسد اما اگر در این موضوع بی‌تجربه هستید از نصب نسخه پیش‌نمایش روی دستگاه خود اکیدا خودداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسین

۱۳۹۴/۱۲/۲۳
سلام ببخشید،یک سئوال
نکسوس ۵ به اندروید n اپدیت میشه یا ?

بهنام

۱۳۹۴/۱۲/۲۲
حيف گوشي من ايفونه گرچه پيش نمايش اي او اس 9.3 رو دارم اما دوست داشتم نكسوس داشتم سريعا اندرويد ان رو ميگرفتم...حيف

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۲/۲۲
آخههههی کیا سیستم عامل لینوکسی میخاستن؟ یکی بود میگف نشتی رم 60 درصدی که از اندروید 3 شروع شده قراره کم بشه. فک کنم نسخه 6 هم نشد. ببینیم چجوری میخان هر روز نسخه جدید بدن تا به 10 ویندوز برسن. ایا نسخه 10 اندروید تک هسته ای نخواهد بود. چرا چون بر پایه لینوکس است. ایا نشتی رم در مرز 300 درصد خواهد ایستاد. بعیده. ایا اپل از این جریان خوشحال است. بله اکنون اپل کیف میکند چون تا وقتی اندروید باشد میتواند iphone 4 را با شماره های بالاتر روانه بازار کند و هیچکس هم نفهمد که فرقی نکرده. حتی همچنان با دو هسته حریف 10 هسته باشد. چرا؟ چون سیستم عامل لینوکس تنها یکی از هسته ها را استفاده میکند. بقیه فقط پول برباد رفته اند. چرا اندروید حرفی از حجم گرافیک نمیزند. چون هیچ شرکتی به آن اهمیت نمیدهد تا گرافیک سنگین روی آن پیاده کند. چرا شما از صد متری کتاب رد نشدین؟ چون اگه الان یکی ازتون بپرسه فرمت فلش ینی چی به احتمال 90 درصد نمیدونین. این اخریه چه ربطی داشت؟ عجببببببب فک نمیکردم سوال کنین. خودتون کشفش کنین. در ضمن میدونستین نسل جدید تلفن های همراه رو کی قراره بیاره؟ اونم با خودتون.