خانهاخبار
مقایسه سنسورهای دوربین سونی و سامسونگ در Galaxy S7

مقایسه سنسورهای دوربین سونی و سامسونگ در Galaxy S7

پیش‌تر تصور می‌شد که سامسونگ در دوربین پرچمداران 2016 خود تنها از سنسور‌های شرکت سونی استفاده کرده است اما اکنون مشخص شده است که سامسونگ علاوه بر سنسورهای شرکت ژاپنی، از سنسورهای ساخت خود در گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نیز استفاده کرده است. در ادامه میتوانید مقایسه تصاویر گرفته شده با هر دو این سنسورهای را مشاهده کنید.
۱۳۹۴/۱۲/۲۲

در اولین روزها پس معرفی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge، کارشناسان به این باور رسیدند که سامسونگ در پرچمداران جدید خود تنها از سنسورهای‌ دوربین شرکت سونی استفاده کرده است در نتیجه اینگونه تصور شد که کیفیت دوربین کهکشانی‌های جدید در همه جا یکسان خواهد بود. اما با آغاز عرضه اس7 و اس7 اج مشخص گردید که سامسونگ همچون سال گذشته علاوه بر سنسورهای سونی از سنسورهای دوربین ساخت خود نیز بهره برده است، موردی که در کنفرانس MWC 2016 هیچ اشاره‌ای به آن نشد.
با اینکه سنسورهای سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته از نظر مشخصات بسیار به سنسورهای سونی شباهت دارند و مجهز به فناوری Dual Pixel هستند اما قطعا برای خیلی‌ها مهم خواهد بود تا ببینید اختلاف کیفیت عکس این دو در چه حدی است.
برای پی بردن به نوع سنسور دوربین Galaxy S7 خود نیاز به نصب اپلیکیشن AIDA64 دارید تا بیینید جلوی Camera ID عبارت  SONY_IMX260 نوشته شده است یا SLSI_S5K2L1 (سامسونگ).
در زیر می‌توانید تصاویر یکسان گرفته شده با سنسورهای دوربین سونی و سامسونگ گلکسی اس7 را مشاهده کنید. به نظر شما کدام یک کیفیت بهتری دارد؟

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید (سنسور سامسونگ سمت راست - سنسور سونی سمت چپ)

 

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

Alireza

۱۳۹۵/۱/۹
شما اول یاد بگیر که اون canon هستش
بعد تلاوت نکن دوست عزیز
دوربین های Mark 2 و Mark 3 کانن بهترین دوربین شناخته شده
چی میگی؟؟؟سنسور سونی!!!خخخ
آره کانن میاد از سنسور سونی استفاده میکنه اونوقت خود سونی رو شکست میده.
مجبور نیستی وقتی اصلاعات نداری نظر بدی.

بهمن

۱۳۹۴/۱۲/۲۶
جان!؟حجم عکسا بیشتره پس بهتره!؟

بهمن

۱۳۹۴/۱۲/۲۶
حاج آقا نظرت در مورد خودت چیه!؟یه مشت چرت و پرت نوشتی اومدی تحویل مردم دادی بعد میگی پرچمدار سونی کیفیت دوربینش نمیرسه!؟اگه سونی نبود که الان سامی ایتجا نبود!!!نکنه یادت رفته dxo mark رو !!!

عماد

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
این اطلاعات جالب رو میشه بپرسم از کجا میاری شما؟ دوربینای سونی از نیکون شکست میخورن؟ اصلا تا حالا سری آلفا سونی رو از نزدیک دیدی
دوربینای سونی دو سال بهترین دوربین های دنیا میشن از نظر تمام منتقد ها و عکاسای دنیا
دوربین a7s II قابلیت عکاسی تا حساسیت 100000 بدون نویز رو داره(بالاترین حساسیتی که نیکون بهش رسیده 12800 بوده)،دوربین a7rII بالاترین داینامیک و رزولیشین خروجی موجود در دنیای عکاسی رو داره و از از نظر تمامی سایت های موجود امسال بهترین دوربین شده
اصلا خودت میدونی چی گفتی شما؟اصلا راجع به دنیای عکاسی اطلاعاتت کافی هست دوست عزیز؟
دوربین سونی از سامسونگ شکست میخوره؟ دیگه داره خنده دار میشه
دوربینای نیکون اکثرا مشکلای سخت افزاریو باگ های افتضاح دارن کیفیت به کنار،چون سنسور رو از سونی میگیرن نمیتونن حتی از نصف قدرت سنسور استفاده کنن و سنسور و لنز رو خوب با هم تطبیق کنن
مثلا شما میتونی با لنز سیگما 60mm f 2.8 نزدیک 16مگاپیکس خروجی بگیری رو سنسور کراپ،ولی تو دوربینای نیکون اگه بخوایی انقدر خروجی بگیری باید نزدیک به 5 میلیون تومن هزینه لنز بکنی(اگه با dxo آشنا باشی اونجا میتونی خودت ببینی)،خلاصه ادامه نمیدم یه مختصر توضیح دادم چون کلا اطلاعات خیلی پایینه

MYS5

۱۳۹۴/۱۲/۲۴
بله.کاااملا موافقم.
جالبیش اینه که 27مگاپیکسلی که تو گوشی های سونی بکار گرفته میشه از 12مگاپیکسل سامسونگ شکست میخوره