خانهاخبار
تغییرات Galaxy S7 را دست کم نگیرید!

تغییرات Galaxy S7 را دست کم نگیرید!

پرچم‌داران جدید سامسونگ که در کنگره موبایل امسال معرفی شدند، تغییرات کوچک اما تاثیرگذاری نسبت به نسل قبلی خود دارند. تغییراتی که شاید در نظر اول چندان به چشم نیاید.
۱۳۹۴/۱۲/۱۹
image

 

«انقلاب» و «تکامل» لغاتی هستند که در علم و تئوری‌های علمی بسیار کاربرد دارند. اما دامنه کاربرد این لغات بسیار گسترده‌تر از دنیای علم است و در زمنیه تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اول مارس سال 2015 در کنگره جهانی موبایل، سامسونگ از دو پرچم‌دار جدیدش با نام‌های Galaxy S6 و Galaxy S6 edge رونمایی کرد که در مدت کوتاهی S6 edge تبدیل به محبوب‌ترین موبایلی شد که سامسونگ تا به حال ساخته است.

امسال نیز سامسونگ طبق روال معمولش Galaxy S7 و Galaxy S7 edge را معرفی کرد که البته با استقبال منتقدین و طرفداران رو به رو شده است. اما برخی از کاربران تغییری در این نسل و نسل قبلی احساس نمی‌کنند. بر خلاف نسل قبلی، گلکسی اس 7 و اس 7 اج آن احساس خاص اس 6 و اس 6 اج را به کاربر نمی‌دهند. تکنولوژی اج سامسونگ اکنون یک سال است که در بازار وجود دارد و اکنون دیگر مانند سال 2015 یک مورد هیجان‌انگیز و جدید محسوب نمی‌شود. همچنین اس 6 یک انقلاب در طراحی گوشی‌های سامسونگ بود. جایی که پلاستیک با فلز و شیشه عوض شد. در گوشی‌های جدید همان رویه فلز و شیشه در پیش گرفته شده که بسیار خوب و مناسب است اما به اندازه سال 2015 و اولین بار که سامسونگ از این طراحی‌اش رونمایی کرد، هیجان‌انگیز نیست.

ولی آیا این مقایسه صحیح است؟ بسیار از افراد فکر می‌کنند که اگر ظاهر یک گوشی هوشمند مانند سال قبل باشد پس می‌توان نتیجه گرفت که آن گوشی کاملا شبیه گوشی نسل قبل است. این دیدگاه در صنعت موبایل چندان جایگاهی ندارد. مانند این است که در یک نقاشی به جای نگاه کردن به جنگل، تنها بر روی یک درخت تمرکز کنید و با این استدلال که این درخت مانند سایر درخت‌های داخل نقاشی است تصور کنید که نقاش هیچ هنر اضافه‌ای در بقیه نقاشی به کار نبرده و تنها از همان یک درخت کپی‌برداری کرده است. واضح است که این استدلال نمی‌تواند منطقی باشد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به تغییرات پرچم‌داران جدید سامسونگ نسبت به نسل قبلیشان. تغییراتی که چندان هم دم دستی نیستند.

 

استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

 

image

 

یکی از تغییرات چشمگیر S7 و S7 edge نسبت به سایر گوشی‌های سری گلکسی اس این است این دو گوشی از استاندارد ضد آب بودن IP68 برخوردار هستند. البته این استاندارد به معنی مقاوم بودن در برابر آب است نه شکست‌ناپذیر بودن. درست است که گلکسی اس 5 استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را دارا بود اما سامسونگ پذیرفته که برخی از موارد آن گوشی بسیار غیر قابل تحمل بوده است. برای مثال دریچه درگاه USB با توجه به طبیعت ضدآب بودن آن گوشی باید بسته می‌شد و همچنین به خاطر قابل تعویض بودن باتری و وجود امکان باز شدن قاب پشتی دستگاه، ضد آب بودن اس 5 با مشکلاتی رو به رو بود.

اس 7 و اس 7 اج از استاندارد IP68 برخوردار هستند که تضمین می‌کنند دستگاه اگر در عمق حداکثر 1.5 متری و به مدت زمان حداکثر 30 دقیقه قرار بگیرد می‌تواند در مقابل نفوذ آب مقاومت کند. باتری مهر و موم شده دستگاه و قاب پشتی که غیر قابل باز شدن است، به بهبود عملکرد این گوشی در مقاومت برابر آب کمک کرده است. همچنین دیگر نیاز به بستن درگاه USB نیست و سامسونگ از درون دستگاه این گوشی را عایق‌بندی کرده است. کاری که به گفته سامسونگ باعث شده هم نیاز به درپوش USB برطرف شود و هم زیبایی دستگاه حفظ شود. خب همین جا به اولین تغییر تکاملی پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌رسیم. این شرکت توانسته دوراهی انتخاب داشتن یک گوشی زیبا ولی نامقاوم در برابر آب و داشتن یک گوشی با درپوش USB که ظاهر زیبایی ندارد اما به مقاوم بودن در برابر آب کمک می‌کند، را برطرف کند. اکنون شما با تهیه S7 می‌توانید هم ظاهر زیبا و هم عملکرد خوب در مقابل آب را بدست آورید. حتی می‌توان این تغییر را به جای تکامل، یک انقلاب دانست.

 

سیستم خنک‌کننده CPU

 

image

 

یکی دیگر از تغییرات تکاملی S7، سیستم خنک‌کننده CPU آن است. البته واقعا این ویژگی یک تکامل است یا انقلاب؟ پیش از این هیچ‌گاه تکنولوژی فوق در سری گلکسی به کار نرفته بوده است. این تکنولوژی طراحی شده است تا بدون توجه به اینکه شما در حال چه فعالیتی با گوشی خود هستید، بتواند دستگاه شما را خنک نگه دارد. دستگاه هرچقدر خنک‌تر بماند هم عمر باتری و هم عملکرد آن و هم مدت زمان نگه داشتن شارژ گوشی را افزایش می‌دهد. این تکنولوژی قدمی دیگر برای تبدیل گوشی‌های هوشمند به کامپیوترهایی شخصی در جیب شماست.

همه گوشی‌ها فارغ از اینکه طراحی ظاهریشان جذاب است یا خیر، داغ می‌شوند. به خصوص اگر بخواهید تجربه بازی با گوشی خود را داشته باشید. طراحی ظاهری تنها نمی‌تواند از باتری شما در شرایط افزایش دمای دستگاه محافظت کند. هنگامی که به این فکر می‌کنید که تغییرات اس 7 و اس 7 اج آنچنان چشمگیر نیستند، به این بیندیشید که چند گوشی اکنون در بازار از سیستم خنک‌کننده برخوردارند؟

 

بازگشت MicroSD

 

image

آخرین مورد لیست ما که البته آخرین تغییر اس 7 نسبت به نسل قبل نیست، بازگشت درگاه MicroSD است. همه ما به خاطر می‌آوریم که سامسونگ قبل از اس 6 از این قابلیت پشتیبانی ‌می‌کرد اما در اس 6 به خاطر برخی مسائل فنی مانند طراحی فلزی و یکپارچه گوشی ترجیح داد این امکان را از پرچم‌دارش حذف کند. اکنون دوباره شاهد بازگشت حافظه‌های جانبی به اس 7 هستیم. موردی که برای بسیاری از کاربران خوشحال‌کننده بود. گرچه حافظه‌های جانبی مشکلات امنیتی و سرعت خود را دارند اما برای ذخیره‌سازی اطلاعات گزینه مناسبی هستند. البته اگر سامسونگ از قابلیت Adoptable Storage اندروید مارشمالو پشتیبانی می‌کرد، احتمالا کاربران بیشتر خوشحال می‌شدند. قابلیت فوق این اجازه را به کاربر می‌دهد که بتواند اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌ها را بر روی حافظه جانبی نیز نصب کند و دیگر در این زمینه به خصوص برای بازی‌های دیتا دار به مشکلی برنخورد. اندروید برای این کار حافظه جانبی را رمزنگاری می‌کند و باعث می‌شود که این اطلاعات فقط در دستگاه اصلی قابل استفاده باشند. به عبارتی دیگر شما نخواهید توانست با میکرو اس‌دی خود اطلاعات را از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل کنید. منطق سامسونگ و همچنین ال‌جی برای عدم پشتیبانی از این قابلیت در پرچم‌داران جدیدشان نیز همین مسأله است. با این حال حافظه‌های جانبی همچنان بسیار پر کاربرد خواهند بود.

گاهی ما تغییرات کوچک را دست کم می‌گیریم. اما باید توجه داشت که برخی اوقات تغییرات کوچک می‌توانند تجربه استفاده از یک دستگاه را کاملا تغییر دهند. اس 7 و اس 7 اج پر از این تغییرات کوچک اما کاربردی هستند. تغییراتی که تنها به 3 مورد آن‌ها اشاره کردیم اما بسیار بیشتر از این‌ها هستند.

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ به نظرتان تغییرات اس 7 آنقدر مفید است که مایل باشید اس 6 خود را با یک اس 7 تعویض کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (81 نظر)

منصور

۱۳۹۵/۴/۲۵
سلام دوستان تا سه چهار ماه دیگه اپل گوشی جدید شو وارد بازار میکنه بعد آیفون 6 میشه یک و دویست یعنی ارزونتر از s6 يكي بگیرید ببنید آیفون چیه ولی عشق اولتون s2 رو كه نميتونيد فراموش كنيد

علیرضا

۱۳۹۵/۲/۲۲
خالی شدن باتری و هگ و لگ سامسونگ مال وقتی بود ک حافظه داخلی هاش ۸ و ۱۶ بود من خودم یک ماهه اس ۷ خریدم باتریش ۲۴ ساعت بکوب کار میکنه و نسخه ۳۲ گیگ هست و تا حالا ن هنگی دیدم ن کوچیکترین لگی تو اجرای هر برنامه ای.
موفق باشی

علی

۱۳۹۵/۲/۱۲
سلام.ارمان جان منم همین مشکلو دارم نمیدونم کدوم بهتره.البته من خواهرم ایفون6اس پلاس داره تا راه اندازیش کردیم جیگرمون خون شد مخصوصا اگر بخوای از کامپیوتر فایلی رو انتقال بدی وا مصیتا....من برام ملاک دوربینشه.خودمم مثل تو ام.گیر افتادم..........

محسن

۱۳۹۵/۱/۱۷
در رابطه با اسپیکر اولین گوشی که این سبک از طراحیو داشت نوکیا لومیا 925 بود، لینک عکساشم میزارم تا ببینید اپل هم تقلید میکنه اما چون نوکیای بدبخت دیگه در بازار حضور پر رنگ نداره هرکی هرکار بخواد میکنه. این نوع استایل طراحی برایا ولین بار توسط نوکیا ارائه شد.
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_925-pictures-5451.php

پرهام

۱۳۹۵/۱/۱۶
معلوم نیست چی کارش کردی اس 4 رو من الان 3 ساله دارمش آخ نگفته :|