خانهاخبار
شکست گلکسی S7 edge از آیفون 6s در تست سرعت

شکست گلکسی S7 edge از آیفون 6s در تست سرعت

سامسونگ پرچمدار جدیدش، گلکسی اس 7 اج، را معرفی کرد. اما آیا این محصول همان اندازه که کمپانی‌اش ادعا کرده قدرتمند است یا خیر؟
۱۳۹۴/۱۲/۱۹

سامسونگ در MWC 2016 از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. دو محصول گلکسی اس۷ و اس ۷ اج محصولات جدید این کمپانی هستند که از مشخصات فنی بسیار قدرتمندی برخوردارند. اما به نظر می‌رسد تمام آنچه روی کاغذ نوشته می‌شود حقیقت ندارد، چراکه این محصول از نظر سرعت پردازش در مقابله با آیفون ۶اس پلاس، که شش ماه قبل معرفی شده و میزان رم کمتری دارد، شکست خورده است.

پیشنهاد می‌کنیم اول ویدئوی این مقایسه را ببینید و سپس توضیحات تکمیلی را بخوانید.

 

 

همان‌طور که در ویدئوی فوق دیدید، گلکسی اس۷ اج در مقابل دو دستگاه دیگر هم قرار گرفته بود: موتورولا موتو ایکس Pure Edition و گوگل نکسوس ۶پی که هر دو سال گذشته میلادی به بازار عرضه شده‌اند. اجازه دهید این نکته را هم بگوییم که نسخه Pure Edition به محصولاتی گفته می‌شود که اندروید خالص گوگلی دارند و درواقع بسیار شبیه سری دیوایس‌های نکسوسی گوگل هستند. هر چهار دیوایس ریست نرم‌افزاری شده‌اند، فاقد سیم کارت هستند و تنها چند اپلیکیشن اضافه‌تر مثل اینستاگرام و بازی Temple Run رویشان نصب شده است. این اپلیکیشن‌ها با هدف تست سرعت اجرا و بسته شدن آنها بین چهار دیوایس نصب شده‌اند.

درنهایت آیفون ۶ پلاس اپل با پردازنده A9 این کمپانی توانست برنده رقابت باشد و گلکسی اس۷ اج با اختلاف نسبتا زیاد ۱۸ ثانیه‌ای مسابقه را به پایان رساند.

اما برای اینکه انگشت اتهام را کمتر به سمت سامسونگ بگیریم، باید به این نکته اشاره کنیم که مقایسه فوق چندان منصفانه نبود. موتو ایکس Pure Edition، نکسوس ۶پی و گلکسی اس۷ اج هر سه از نمایشگر ۱۴۴۰ پی برخوردارند و درمقابل، آیفون ۶اس پلاس دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پی دارد؛ یعنی سه دستگاه اندرویدی در نمایش تمام پیکسل‌ها فشاری بیشتر از محصول اپل تحمل می‌کنند.

با وجود اینها اپل همیشه تلاش کرده که در بهره‌وری هر دو حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار به بهترین شکل ظاهر شود. این مقایسه حقیقت دیگری هم برملا کرد: همه‌چیز فقط آن نیست که کمپانی‌ها ادعا می‌کنند، بلکه باید دید دستگاه‌ها در عمل چطور ظاهر می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (89 نظر)

piraneh

۱۳۹۵/۳/۲۶
6s یا 6s plus؟
با هم فرق میکنه
لطفا درستش نمایید..
مرسی

tohid

۱۳۹۵/۳/۱
سامی هیچی نیست ارزش خرید اصلا نداره هر مدل گوشی استفاده کردم اندروید اچ تی سی سامی اپل 6sویندوز استفاده کردم هیچ کدوم.تو اندروید اچ تی سی خیلی بهتره.اپل خوبه ولی ویندوز فون یه چیز دیگه است.هیچ گوشی قابل قیاس با لومیا ها نیستند.

علی

۱۳۹۵/۲/۶
سلام محسن نوروزی
بله 5sتو بعضی جاها ممکنه ضعف نشون بده برای مثال یه بار خواستم تنظیمات رو بزارم تو lteهنگ کرد
سامسونگ هم گوشی های خیلی خوبی میزنه مخصوصا سری نوت مثل نوت5 که الان باهاش کارکردم اصلا نمیشهذهیجوجوره بهش ایراد گرفت و یه چیز درباره 6sگوشی بسیارخوبی است ولی سعی کنید حافظه ی بالای16خریداری کنید که به مشکلی برنخورید و حتما قبل از خرید کمی باهاش کارکنید تاباهاش اشنا بشید
وجدا از این مقایسه
خرید گوشی بهدسلیقه کاربر مربوطه وهیچ گوشی بهترین نیست هرگوشی قابلیت های خودشو داره یکیiosویکی اندروید وسلاخوش باشین
محسن نوروزی 6sهم مبارک

محسن نوروزی

۱۳۹۵/۲/۶
یک خواهش از ادمین عزیز داشتم و اون اینه که ای کاش یه تست سرعت بین سه برند بلک بری و آیفون و مایکروسافت هم می گذاشتید البته هر کدام با سیستم عامل خودشون و یک برنامه مشابه ( اندروید نباشه) با تشکر

محسن نوروزی

۱۳۹۵/۲/۶
با سلام و عرض ادب، در هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری کامل اپل که شکی نیست ولی منم 100 درصد با حرف شما موافقم، خودم نوت 3 دارم و ازش راضیم و از 5 سال قبل هم سامسونگ داشتم و اینم بگم که تصمیم دارم یه گوشی 6s هم در کنار سامسونگم داشته باشم، البته اینم بگم که یکی از دوستانم 5s داره که خودش اعتراف میکنه که هنگ میکنه که اینم بعد از فوت استیو جابز مرحوم ( 4s) به بعد اتفاق دور از عقلی نیست چون به نظر بنده اپل کامل و پرفکت بعد استیو جابز مرد ( هنوز تو خیلی چیزها از بقیه سرتره) در پایان بگم که من طرفدار هر دو برند سامسونگ و اپل هستم